در عشق آباد انجام شد

رایزنی ظریف و همتای ترکمن درباره توسعه همکاریهای اقتصادی و تسهیل در صدور روادید

کدخبر: 2094558

وزرای خارجه ایران و ترکمنستان درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی، همکاری در زمینه‌های بانکی، تنوع سازی همکاری‌ها در حوزه انرژی، تسهیل در صدور روادید و بررسی استفاده از پول ملی در همکاری تجاری و حل مشکلات تجاری و اقتصادی گفتگو کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار با مقامات ترکمنستان به این کشور سفر کرده است، امروز دوشنبه در نخستین روز سفر خود، با «رشید مردوف» وزیر امور خارجه این کشور در شهر عشق آباد دیدار و گفتگو کرد.

طرف ترکمن در این دیدار سفر ظریف به عشق آباد که مصادف با بیست و پنجمین سالگرد مناسبات بین دو کشور صورت گرفته است را مهم دانست و با اشاره به ملاقات وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور ترکمنستان و موضوعات مطروحه در این ملاقات، گفت: از حمایت جمهوری اسلامی ایران از سیاست بیطرفی ترکمنستان در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ١٩٩٥ تشکر می کنیم و خواهان ادامه همکاری و حمایت دو کشور در مجامع بین المللی هستیم.

وزیر خارجه ترکمنستان در این ملاقات با تاکید بر اهمیت همکاریهای مختلف و تدوین همکاریهای سیاسی بین وزارتخانه های امور خارجه دو کشور، اظهار داشت: برجام موانع همکاری های بانکی بین دو کشور را برداشته و تسهیلات خوبی در زمینه این همکارها ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این ملاقات گفت: ما با ترکمنستان در زمینه های مختلف همکاری داریم. نزدیک به دو ساعت گفتگو با رئیس جمهور ترکمنستان نشانه عزم رئیس جمهور ترکمنستان بر گسترش روابط می باشد.

ظریف روابط بسیار خوب و نزدیک روسای جمهور دو کشور از گذشته تاکنون را بیانگر اراده طرفین برای توسعه روابط دانست.

در این ملاقات همچنین طرفین در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی، همکاری در زمینه های بانکی با توجه به برداشته شدن محدودیت ها در این زمینه بعد از برجام، تنوع سازی همکاری ها در حوزه انرژی، تسهیل در صدور روادید با هدف افزایش همکاری های تجاری، سرمایه گذاری های مشترک، بررسی استفاده از پول ملی در همکاری تجاری و حل مشکلات تجاری و اقتصادی گفتگو کردند.

ارسال نظر: