رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اعلام کرد:

۱۸ اردیبهشت؛ زمان اعلام اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراها

کدخبر: 2094568

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۸ اردیبهشت اعلام می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد محمودی با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه روند بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در حال طی کردن بستر قانونی خود است گفت: پس از اینکه هیئت های اجرایی در مهلت های قانونی نتایج بررسی های خود را در 24 فروردین تحویل هیئت های نظارت در شهرها و بخش ها دادند این هیئت ها مشغول بررسی هستند.

وی گفت: از کل 289 هزار و777 نفر دواطلب، 4 هزار و 472 نفر انصراف دادند و 9 هزار و 470 نفر هم توسط هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند که در شهرها 3 هزار و 74 نفر و در روستاها 6 هزار و 396 نفر بودند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمودی افزود: این روند ادامه خواهد داشت و در یکم اردیبهشت نتایج به فرمانداری ها و دوم اردیبهشت نتایج به صورت محرمانه به نامزدهای محترم تحویل داده خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: هر اطلاعیه یا سخنی تا قبل از دوم اردیبهشت که به خود نامزدها داده خواهد شد مبنی بر رد یا تأئید کسی، کذب محض و حدس و گمان است.

محمودی افزود: معترضان به رد صلاحیت، شخصا یا از طریق وکیل قانونی خود 4 روز فرصت دارند تا شکایت خود را به مرجع بالاتر یعنی در بخش ها به هیئت های نظارت شهرستان ها و در شهرها به هیئت های نظارت استان ها را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: پس از ارائه شکایت ها، هیئت های مذکور 10 روز فرصت دارند تا به آن رسیدگی کنند و نتیجه قطعی را در خصوص رد یا قبول نامزدهای انتخاباتی اعلام می کنند.

محمودی با بیان اینکه اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 18 اردیبهشت اعلام می شود، گفت: اما اگر در این فاصله استثنائا کسی مستند تازه ای یا ادله جدیدی داشته باشد می تواند حد فاصل انتشار آگهی تا شروع تبلیغات به هیئت های مرکزی نظارت در محل مجلس شورای اسلامی مراجعه و اسناد و ادله خود را ارائه کند.

ارسال نظر: