برانکو در برنامه نود:

پرسپولیس قاطعانه قهرمان شد/ شکست در دربی یک ناراحتی فراموش‌نشدنی است/ بازی سختی با الهلال داریم

کدخبر: 2094570

سرمربی پرسپولیس درخصوص بازی پیش رو در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی سختی داریم چون الهلال یکی از بهترین تیم‌های آسیا بوده و همیشه به مراحل نهایی لیگ قهرمانان رسیده است؛ آنها بیش از ۵۵ قهرمانی دارند اما در بازی رفت نشان دادیم آنها از ما بهتر نیستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در گفتگوی حضوری با برنامه نود اظهار کرد: در ابتدای شروع فصل اهدافمان را اعلام کرده بودیم و تیم را با بازیکنان جدیدی بستیم؛ ماهینی، سید جلال حسینی، بیرانوند و ... به تیم اضافه شدند و هدف اصلی ما جنگیدن برای قهرمانی بود و بعد از مدت زیادی پرسپولیس به این مهم رسید؛ فقط این را می‌دانیم فشار زیادی با حرفی که زدیم، روی خود آوردیم و این هدف را از ابتدا پنهان نکرده بودیم.

او ادامه داد: از آقای طاهری تشکر می‌کنم چون در ابتدای فصل سال قبل شرایط سختی داشتیم؛ 6 هفته اول انتهای جدول قرار گرفتیم و طبیعی بود آقای طاهری این فشارها را تحمل کند؛ ایشان اعتقاد به کار و فلسفه ما داشت.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: بیشتر از همه استحقاق قهرمانی را داشتیم و در طول دو سال اخیر پرسپولیس توانست قدرت خود را نشان دهد.

برانکو با بیان اینکه از ابتدا اهدافمان را مشخص کردیم چون تسلط بر مسابقات داشتیم، ابراز کرد: من و همه بازیکنان تحت فشار بودیم و آنها به بهترین نحو عمل کردند؛ از هفته اول به بازیکنان اعتماد داشتم، با اینکه مشکلاتی در آماده‌سازی داشتیم اما به مرور زمان شرایط بهتر شد و با انگیزه و انرژی زیادی که به کار بستیم، فقط احتمال اتفاقات می‌توانست مقابل قهرمانی ما بایستد.

او با اشاره به اینکه خوشحال هستم و افتخار می‌کنم با سه تیم در کرواسی، چین و ایران قهرمان شدم، عنوان کرد: بعد از جام جهانی که از ایران رفتم، سرمربی دینامو زاگرب شدم که در لیگ و جام حذفی قهرمان شدیم و با 20 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم به این مهم رسیدیم که این قهرمانی همیشه در خاطرم خواهند ماند.

سرمربی پرسپولیس اظهار کرد: در چین هم در سال اول قهرمان شدم و 13 امتیاز بالاتر از تیم دوم بودیم اما قهرمانی امسال برای من اهمیت خاصی دارد و عزیز است؛ پس از 9 سال پرسپولیس با روش قاطعی قهرمان شده است.

برانکو ابراز کرد: خوشحال هستم فضای خوب و دوستانه‌ای بین بازیکنان است چون این موضوع مهم‌ترین مسئله در باشگاه بوده است؛ بازیکنان برای هم جان‌شان را می‌دهند، به یکدیگر کمک کرده و احساس هم را درک می‌کنند.

او درخصوص مدل موی عجیب محسن مسلمان گفت: در مورد نوع مو، آرایش و کفش‌های بازیکنان طبیعی است رفتار شخصی‌شان را انجام می‌دهند و باید حق بدهیم برای این مسئله خودشان تصمیم بگیرند؛ مهم‌ترین موضوع خوب بازی کردن و زندگی حرفه‌ای است.

سرمربی پرسپولیس عنوان کرد: امروز به بازیکنان گفتم اگر در سه مسابقه آینده خوب بازی نکنیم، همه چیز خوب جلوه نمی‌کند چون در فوتبال دیروز وجود ندارد و به امروز، فردا و پس فردا فکر می‌کنند.

برانکو با بیان اینکه با همه بازیکنان ارتباط خوبی دارم، گفت: بازیکنانی مثل فرشاد احمدزاده که در تیم شادابی به وجود می‌آورند را دوست دارم؛ در ورزش شادابی است و تمرین در کنار جدیت، باید رضایت‌مندی نیز داشته باشد؛ قبل از هر چیز من بازیکنان را دوست دارم که در تمرین و بازی‌ها از خودشان مایه می‌گذارند و نشان دادند به طور فردی و تیمی نتایج خوبی گرفتند.

او درخصوص بهترین بازیکن این فصل اظهار کرد: ما یک تیم هستیم، با هم می‌بریم، می‌بازیم، مساوی می‌کنیم و به شادی می‌پردازیم و هرگز فرد را در نظر نمی‌گیرم؛ بازیکنان مهم‌ترین موضوع برای ما هستند ولی در کنار آن بدون مدیر عامل خوب و عالی مثل آقای طاهری و اعضای هیأت مدیره و مدیران باشگاه، تدارکات، تماشاگران و ... نمی‌شود کار کرد ولی بازیکنان از همه چیز مهم‌تر هستند.

سرمربی پرسپولیس درباره جذب بازیکن در نیم‌فصل عنوان کرد: طرفدار این موضوع نیستم که بعد از 6 ماه بازیکن به تیم بیاید چون در اینصورت برای هماهنگی بازیکن، زمان از دست می‌رود ولی نفرات خودمان نشان دادند توانایی زیادی دارند؛ تیمی که می‌برد را به سختی می‌شود تغییر داد و این آمار واضح است.

برانکو اضافه کرد: بازیکنانی که گل می‌زنند تشویق و معروف می‌شوند ولی بدون بازیکنانی مثل کامیابی‌نیا، سید جلال، ماهینی، ربیع‌خواه و ... نمی‌شود نتیجه گرفت؛ البته تیم باید ستاره داشته باشد چون آنها مردم را به ورزشگاه می‌آورند و برای اسپانسرها جالب توجه هستند اما باید این ستاره‌ها با امکانات در خدمت تیم باشند.

او پیرامون نیمکت خالی پرسپولیس اظهار کرد: بازیکنان جوان زیادی داریم که تجربه زیادی ندارد و نشستن روی نیمکت می‌تواند برای آنها آموزش باشد.

سرمربی پرسپولیس درخصوص جذب اوکراینی‌ها در ابتدای فصل گفت: شرایط برای گولچ و اوکراینی‌ها به یک شکل بود اما رادوشوویچ با اینکه دروازه‌بان کروات بود، من نمی‌شناختم که خوب کار کرد؛ بازیکن خارجی را نمی‌دانید چطور جواب می‌دهد؛ گولچ از استرالیا آمد و با تیم سیدنی قهرمان شده و ملی‌پوش بود که قطعا فکر می‌کردیم جواب معیارهای ما را می‌دهد؛ اوکراینی‌ها هم اینطور بود که فکر می‌کردیم بهتر از نفرات داخلی هستند ولی هفت روز قبل از شروع لیگ آمدند و آماده نبودند اما همین که گرفته بودیم روی نیمکت قرار داشتند، خوب بود.

برانکو تصریح کرد: نکته مهمی است که با بازیکنان ایرانی قهرمان شدیم؛ تنها تیم ایرانی هستیم که با بازیکنان ایرانی بازی کردیم و به قهرمانی هم رسیدیم.

او درباره پالتوی کرم رنگی که در بیشتر مسابقات می‌پوشد، ابراز کرد: قبل از هر چیز آن را به خاطر گرم نگه داشتن خودم می‌پوشم ولی آن پالتو خوش شانسی هم می‌آورد؛ خیلی سرد می‌شود این پالتو را می‌پوشم و در مسابقات حساس هم این کار را می‌کنم؛ قرار است در دمای 40 درجه مسقط هم برابر الهلال این کار را می‌کنم(با خنده)؛ اگر لازم شد دو پالتو مثل این روی هم می‌پوشم.

سرمربی پرسپولیس درخصوص بازی پیش رو در لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی سختی داریم چون الهلال یکی از بهترین تیم‌های آسیا بوده و همیشه به مراحل نهایی لیگ قهرمانان رسیده است؛ آنها بیش از 55 قهرمانی دارند اما در بازی رفت نشان دادیم آنها از ما بهتر نیستند ولی الان موضوع مهم این است ما چقدر بچه‌های تیم را شاداب‌تر و با انرژی‌تر کنیم و آخرین قطرات انرژی را از آنها بگیریم تا موفق شویم.

برانکو یادآور شد: قهرمانی الان یک مقدار بچه‌ها را خالی کرده ولی یک واکنش مثبتی داریم و آن بازی خوب مقابل الهلال است که باید به درستی انجام دهیم.

وی درباره پنالتی مهدی طارمی مقابل ماشین‌سازی با اینکه قرار بود او چنین کاری انجام ندهد، گفت: در دیدار با ماشین‌سازی باید سید جلال پنالتی را می‌زد اما او کاپیتان و دست راست من در زمین است و حق داشت تصمیم را تغییر بدهد؛ او خواست به مهدی طارمی اعتماد به نفس دوباره بدهد و بعد از پنالتی‌ای که خراب کرده اعتماد دوباره را بازگرداند و بنده نیز این موضوع را پذیرفتم.

سرمربی پرسپولیس اذعان کرد: بعد از آن پنالتی طارمی و رضاییان در بازی با سپاهان، با اینکه گل شد از آنها انتقاد کرد ولی به شخصه طرفدار این پنالتی‌ها نیستم چون بازی باید جوانمردانه باشد و پنالتی را خیلی از بازیکنان گل نمی‌کنند اما باید پنالتی‌های حساس را بهتر زد.

برانکو با بیان اینکه شکست در دربی یک ناراحتی فراموش‌نشدنی است، عنوان کرد: مقابل استقلال خیلی خوب شروع کردیم ولی جوی بازیکنان را گرفت و انگیزه بیش از حد داشتند که طی دو دقیقه استقلال نتیجه را برگرداند؛ در نیمه دوم تلاش زیادی کردیم و به تیرک زدیم که آمار این موضوع را نشان می‌دهد اما شکست خوردیم.

وی درباره تعویض نکردن کامیابی‌نیا یک بازی قبل از دربی برابر تراکتورسازی با اینکه 3 بر صفر پیش بودند، گفت: هیچوقت نمی‌توان این موضوع را تشخیص داد ولی کمال کارت زردی که نباید می‌گرفت را دریافت کرد؛ در ایران اتفاق می‌افتد بازیکنان تحت فشار و احساسات قرار می‌گیرند و سخت است در آن لحظه فکر کنید در نتیجه 3 بر صفر چنین اتفاقی بیافتد؛ متاسفانه او از دربی محروم شد و کار ما را سخت کرد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کرواسی و چین اتفاق افتاده بود که یک بازیکن پنالتی چیپ را بزند، عنوان کرد: در کرواسی چنین سابقه‌ای نداشتم؛ متاسفانه یحیی گل‌محمدی هم در تیم ملی ایران مقابل چین چیپ زد و ما به فینال نرفتیم؛ ما خیلی عالی بازی کردیم و نمایش خوبی برابر کره جنوبی داشتیم؛ پیش از آن نیز برابر ژاپن عمکلرد قابل قبولی انجام دادیم.

برانکو درخصوص آنالیز برنامه نود از پرسپولیس اظهار کرد: آمارهای الان خوشحال کننده بود چون من هم به بازیکنان آماری می‌دهم که نشان دهنده کیفیت آنهاست و معلوم می‌کند ما به حریف برتری داشتیم؛ می‌خواهیم متفاوت از تیم‌های دیگر باشیم و به روند فوتبال جهانی برسیم.

او پیرامون عدم موافقت با ماندن رامین رضاییان ابراز کرد: نتیجه نهایی این بود بهترین تصمیم بخاطر باشگاه رفتن او است؛ رضاییان سه، چهار مسئله انضباطی داشت که بنده از آنها گذشت کردم و نخواستم به موقع واکنش نشان دهم تا بگویند ضدیت داشتم ولی از آخرین درگیری نتوانستم بگذرم؛ خیلی از بازیکنان نسبت به رضاییان از نظر فنی ارجحیت دارند چون او دیر به تیم اضافه شد؛ نتایج هم نشان می‌داد نباید تغییری داشته باشم.

سرمربی پرسپولیس درباره ادامه حضورش در این باشگاه گفت: یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و همانطور که آقای طاهری گفته باشگاه دورنمایی به آینده دارد تا تیم در کدام مسیر برود؛ در این زمینه همکاری بسیار خوبی داریم و تیم باید در همین مسیر برود و من و همکاران به همراه هم در رده‌های پایه و آکادمی پیشنهادات و نظراتمان را اعلام کنیم و اقداماتی انجام دهیم.

برانکو درخصوص جذب بازیکن جدید اذعان کرد: با چند بازیکن صحبت کردیم ولی بعد از بازی با الهلال به طور جدی تیم را آنالیز می‌کنیم و نیاز تیم را می‌بینیم؛ نیازهایی داریم ولی محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشت؛ آنالیز اصلی را پس از دیدار با الهلال انجام می‌دهیم و حتما الهلال را می‌بریم.

او ادامه داد: بازیکنان مهم‌ترین بخش کار هستند و از تماشاگران تشکر می‌کنم که یار دوازدهم ما بودند؛ از اسپانسرها تشکر زیادی دارم چون بهبود وضعیت مالی اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر: