صبح امروز

ظریف با وزیر خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد + عکس

کدخبر: 2094610

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با "میخائیل جانلیدزه" وزیر امورخارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با "میخائیل جانلیدزه" وزیر امورخارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه گرجستان ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر ظریف و هیات همراه به گرجستان اظهار داشت: روابط بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و آماده ایم در زمینه ها و سطوح مختلف همکاری های خود را گسترش دهیم.

جانلیدزه بر همکاری بین شرکت های ایرانی و گرجستانی تاکید کرد و گفت: زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در گرجستان وجود دارد. در حوزه گردشگردی هم تعداد گردشگران ایرانی از گرجستان افزایش خوبی داشته است. در زمینه تکنولوژی، کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی شرکت های گرجستان علاقمند به همکاری با طرف های ایرانی هستند.

جانلیدزه یکی دیگر از زمینه های همکاری را تعاملات دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو عنوان کرد. وی همچنین بر تنظیم ترتیباتی با کشورهای همسایه آذربایجان و ارمنستان برای عملیاتی کردن کریدور ترانزیتی خلیج فارس و دریای سیاه و با حضور کشورهای چین و هند تاکید کرد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز این دیدار ضمن تشکر از مهمانوازی طرف گرجستانی گفت: افزایش دیدار ایرانی ها از گرجستان نشانه ای از افزایش مناسبات دو کشور است. دکتر ظریف ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و تعمیق همکاری ها با گرجستان، همکاری دو کشور در زمینه های قضایی، دانشگاهی، ترانزیتی و بویژه کریدور خلیج فارس- دریای سیاه ، ایجاد شهرک های صنعتی و انرژی بویژه همکاری گازی، بانکی و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور را از محورهای اصلی آن برشمرد.

ارسال نظر: