به رغم تشدید تدابیر امنیتی صورت گرفت

اعتراضات گسترده به برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین + فیلم

کدخبر: 2094653

مردم بحرین در محکومیت برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور، در نقاط مختلف بحرین که گسترده ترین آن در منطقه الدراز منامه بود، تظاهرات کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مردم بحرین در محکومیت برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در این کشور در مناطق مختلف بحرین تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، مردم بحرین در محکومیت برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور ، در نقاط مختلف بحرین که گسترده ترین آن در منطقه الدراز در غرب منامه بود ، تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی محاصره خود را بر این مناطق تشدید کردند تا از رسیدن خبرنگاران خارجی برای پوشش این اعتراضات جلوگیری کنند.

فادی السید خبرنگار این شبکه گزارش داد : با وجود خاموش شدن صدای مسابقات فرمول یک در بحرین، شعارها و ابراز خشم مردم این کشور در تظاهرات گسترده در محکومیت بی توجهی به درخواستهای سازمانهای حقوقی برای لغو این رقابتها به علت تشدید سرکوب شهروندان بیگناه و مخالفان و فعالان توسط رژیم بحرین، همچنان بلند است و به گوش می رسد.

تظاهراتی که از منطقه الدراز آغاز شد به منطقه سماهیج کشیده شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات با معترضان بازداشت شده به برگزاری مسابقات فرمول یک که در اعتراضات گذشته بازداشت شده بودند ابراز همبستگی کردند.

این اعتراضات دیگر مناطق بحرین را نیز دربرگرفت و مردم بحرین در مناطق ابوصیبع و الشاخوره نیز تظاهرات کردند و با نیروهای رژیم درگیر شدند.

در منطقه شهرکان در منطقه غربی بحرین در مجاورت منطقه برگزاری مسابقات فرمول یک نیز نیروهای امنیتی به طرف تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند.

نیروهای امنیتی محاصره منطقه الدراز را که از ژوئن سال گذشته ادامه دارد تشدید کردند تا از ورود خبرنگاران خارجی به مناطق برگزاری اعتراضات به ویژه در الدراز جلوگیری کنند.

از سوی دیگر دادگاه، رسیدگی به پرونده انحلال جمعیت وعد را به سی ام ماه کنونی موکول کرد.

پس از انحلال جمعیت العمل الاسلامی در سال 2013 و جمعیت الوفاق در سال گذشته، جمعیت وعد، سومین جمعیت مخالف است که وزارت دادگستری بحرین خواستار انحلال آن شده است.

این اقدامات از زمان آغاز اعتراضات گسترده در فوریه سال 2011، شدیدترین تدابیر بر ضد مخالفان در بحرین به شمار می آید.

ارسال نظر: