رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران:

چرا درباره سیل آذربایجان، کردستان و ریزگردهای خوزستان کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نمی‌شود؟!

کدخبر: 2094657

رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ساختمان پلاسکو گزارش ملی می‌گیرند ولی برای این همه ناکارآمدی که وجود دارد مانند سیل آذربایجان، کردستان و ریزگردهای خوزستان کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نمی‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز سروری در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارش کمیته فنی و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درباره حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: این گزارش در بین همه گزارش‌های داده شده دارای جامعیت بالایی است و از همه افرادی که کمیته فنی و حقوقی اقداماتی انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اعضای شورای شهر تهران با دادن اخطار در خصوص ساختمان پلاسکو اشتراک نظر دارند و پس از آن نقطه نظرات متفاوت است.

سروری افزود: شهر کالبدی دارد و این کالبد دارای معنای عمومی است اگر ما تمامی تکالیف به شهرداری واگذار کنیم آن زمان شهرداری مکلف است اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران افزود: بیش از 5 هزار بنای ناایمن در شهر تهران وجود دارد و شهرداری نمی‌تواند همه این‌ها را بازسازی کند چرا که بودجه آن را ندیده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 40 درصد بودجه را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده‌اند و وقتی که بودجه لازم اختصاص نیافته است شهرداری چگونه می‌تواند هزینه کند.

سروری افزود: اگر ساختمان پلاسکو را بکوبند و از نو بسازند، قطعاً هزینه‌های آن کمتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر طلبی که شهرداری از مردم دارد 1 هزار و 800 میلیارد تومان است که وصول نشده است.

وی خاطر نشان کرد: چرا درباره سیل آذربایجان، کردستان و ریزگردهای خوزستان کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نمی‌شود.

سروری اظهار داشت: ساختمان پلاسکو گزارش ملی می‌خواهد ولی این همه ناکارآمدی که وجود دارد نیاز به گزارش ملی ندارد!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اگر همه موضوعات به مدیریت شهری مرتبط شود مشکلی حل نخواهد شد، گفت: در رابطه با ساختمان پلاسکو نیز مالک تعهد کرده است ساختمان را بسازد و شهرداری نیز شفاهی گفته است هزینه پروانه را نگیرد و بنده نیز پیشنهاد می‌دهم شهرداری در خصوص ساختمان پلاسکو هزینه‌های خود را نگیرد تا مالک نیز کلنگ ساخت ساختمان جدید را بزند و مردم نیز امیدواری لازم را پیدا کنند.

ارسال نظر: