چمران در جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد:

تأیید صلاحیت کاندیداهای شورا به دور از جناح بازی سیاسی انجام شود

کدخبر: 2094660

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم کار تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بی‌طرفانه و بدون جناح‌بازی‌های سیاسی انجام شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پایان سیصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با گزارش فنی و حقوقی حادثه پلاسکو اظهار داشت: امروز بررسی گزارش دو کمیته بررسی کننده حادثه پلاسکو در شورای شهر مطرح شد اما به پایان نرسید و ادامه بررسی این گزارش به روز یکشنبه موکول شد.

وی افزود: مسأله آتش‌سوزی پلاسکو بحث مهمی است اما مهم‌تر از آن علاوه بر خسارت‌های جبران‌ناپذیر جانی و مالی بحث پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث مشابه است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به فکر باشیم که چگونه ایمنی شهر را حفظ کنیم، گفت: در بررسی حادثه پلاسکو از اساتید فوق‌تخصص دانشگاه‌های تهران و دیگر شهرها استفاده شد و مسایل به صورت عمقی بررسی و مدل‌ها از ساختمان ساخته شد و نتیجه آن در قالب کتابی 180 صفحه‌ای منتشر شده است.

چمران در رابطه با تفاوت گزارش شورای شهر با گزارش ملی دولت گفت‌: این دو گزارش تفاوت آن چنانی ندارند و فقط گزارش شورا از نظر فنی و حرفه‌ای عمیق‌تر است زیرا در آن نقشه‌های ساختمان تهیه شد که در گزارش ملی به آن‌ها نیاز نبود.

وی در رابطه با زمان اتمام شورای چهارم گفت: مجلس تاریخ 13 مرداد را به عنوان آخرین روز کاری شورای شهر تعیین کرده است که باید به تصویب شورای نگهبان برسد البته قبلا مجمع تشخیص روز 12 شهریور را برای پایان کار شورا تعیین کرده بود که باید تمام این مسایل در شورای نگهبان بررسی و به تصویب برسد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم کار تشخیص صلاحیت کاندیدا بی‌طرفانه و منصفانه و به دور از کارهای جناح‌های سیاسی انجام و مر قانون اجرا شود.

چمران در رابطه با مرخصی شهرداری تهران برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهردار خود باید در رابطه با زمان مرخصی تصمیم‌گیری کنند مانند دوره‌های قبل که شورا با مرخصی کاندیداهای ریاست جمهوری موافقت کرد، در این دوره هم موافقت می‌کند.

وی افزود: شهردار در این مدت باید وظایف تمام معاونانش را تعیین کند، ما هم به همین منظور جلسه‌ای با معاونان شهرداری برگزار کردیم و وظایف آن ها را گوشزد کردیم.

ارسال نظر: