تخت‌روانچی در دیدار وزیر مشاور در امور بین‌المللی سازی پرتغال:

جامعه بین‌المللی نسبت به اقدامات یکجانبه آمریکا بی‌تفاوت نباشد

کدخبر: 2094675

معاون وزیر خارجه ایران حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه را بر خلاف اصول حقوق بین‌الملل خواند و تاکید کرد: جامعه بین‌المللی نباید نسبت به این گونه اقدامات یکجانبه آمریکا بی تفاوت باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جرج کوشتا اولیویرا، وزیر مشاور در امور بین المللی سازی پرتغال که در چارچوب گفتگو در مورد راه های توسعه روابط اقتصادی دو کشور در راس یک هیات اقتصادی به تهران سفر کرده است، امروز (سه شنبه) با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد تحولات منطقه ای و بین المللی، راه های توسعه روابط دو کشور تبادل نظر کردند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بسیار خوب دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری با کشور پرتغال در حوزه های مختلف دوجانبه و منطقه ای به ویژه رایزنی های سیاسی منظم در بخشهایی نظیر انرژی، گردشگری، کشاورزی، فن آوری اطلاعات و امور دانشگاهی استقبال می کند. تخت روانچی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در حمله به یک پایگاه هوایی در سوریه، آن را محکوم کرده و این حمله را بر خلاف اصول حقوق بین الملل دانسته و تاکید کرد که جامعه بین المللی نباید نسبت به این گونه از اقدامات یکجانبه آمریکا بی تفاوت باشد.

جرج کوشتا اولیویرا نیز در این دیدار گفت که کشورش از توسعه همکاری و مشارکت با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با تاریخ طولانی و با نفوذ در منطقه در عرصه های دو جانبه و منطقه ای حمایت می کند و تلاش دارد این همکاریها با رفع موانع بانکی به ویژه در بخش اقتصادی افزایش و به حوزه های جدید گسترش یابد.

وی با اشاره به جایگاه کشورمان در منطقه و تقدیر از میزبانی آن از پناهندگان افغان طی سالهای اخیر، آشنایی با دیدگاه های ایران در قبال مسائل منطقه و همکاری دو کشور در زمینه مقابله با تهدیدات تروریستی و حل و فصل بحران های منطقه ای را حائز اهمیت ارزیابی کرد.

ارسال نظر: