امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر پاکستان:

رویکرد نظامی در قبال بحران‌های منطقه محکوم به شکست است

کدخبر: 2094787

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: رویکرد نظامی در قبال بحران‌های منطقه محکوم به شکست است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به هم‌جواری ایران و پاکستان و روابط دیرینه دو ملت گفت: همسایگی ایران و پاکستان و مشترکات فرهنگی و دینی مردم دو کشور، پشتوانه مناسبی برای روابط دوستانه فیمابین است و روابط دو کشور را به سطح بالایی ارتقاء داده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سطوح مختلف آمادگی تحرک بخشی بیشتر به روابط دو کشور را در همه زمینه‌ها دارد و در همین راستا گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز به‌طورجدی پیگیر توسعه همکاری‌های دو کشور می‌باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه این دیدار با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: این حمله پیام غلطی به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و منطقه از جمله افغانستان داد و آنها را جری‌تر کرد و نتیجه آن نیز دامن زدن به ناامنی در منطقه بوده است.

وی افزود: رویکرد نظامی در قبال بحران‌های منطقه محکوم به شکست است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: متأسفانه برخی از کشورهای منطقه نیز آمریکا را به توسل به‌زور ترغیب می‌کنند که این رفتارها در تعارض با حسن هم‌جواری کشورهای منطقه و صلح و ثبات و رفاه ملت‌های منطقه است.

سفیر پاکستان: به‌زودی رئیس مجلس ملی پاکستان به تهران می‌آید

صف دورانی سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم روابط پارلمانی در تقویت و تسهیل مناسبات فیمابین گفت: در آینده‌ای نزدیک رئیس مجلس ملی پاکستان به ایران سفر خواهد کرد و این دیدار که در بالاترین سطح روابط پارلمانی انجام می‌شود در ارتقاء سطح روابط سیاسی و پارلمانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

آصف دورانی سفیر پاکستان در تهران در ادامه با اشاره به بحران‌های ناشی از فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: متأسفانه به‌هم‌ریختگی سیاسی و امنیتی و بحران‌های منطقه‌ای، صرفاً منافع رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کند و دود آن به چشم مسلمانان می‌رود.

وی افزود: باید کشورهای مسلمان با همکاری یکدیگر به دنبال تقویت خود از لحاظ علمی و فنی باشند و با دوری از تنش مانع دخالت بیگانگان در منطقه شوند.

ارسال نظر: