آغاز ثبت‌نام بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب +جزئیات

کدخبر: 2094821

امسال ثبت‌نام بن کارت فقط از طریق سایت و دریافت کارت تنها به صورت فیزیکی است. خرید از نرم افزار آپ امسال امکان پذیر نیست و در صورت معرفی نرم افزار جدید از طرف بانک شهر اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امسال ثبت‌نام بن کارت فقط از طریق سایت (bon.tibf.ir) و دریافت کارت تنها به صورت فیزیکی است. خرید از نرم افزار آپ امسال امکان پذیر نیست در صورت معرفی نرم افزار جدید از طرف بانک شهر اطلاع رسانی می شود.

بر اساس این گزارش، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان، طلاب، اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه قرار می دهد.

در سی اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان و طلاب قرار می گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

زمان ثبت نام بن کارت دانشجویی و طلبگی: 31 فروردین تا 3 اردیبهشت

زمان ثبت نام بن کارت اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه: 5 تا 7 اردیبهشت:

زمان ثبت نام بن کارت دانش آموزی: 2 تا 5 اردیبهشت (بن دانش آموزی تنها مخصوص دانش آموزان استان تهران می باشد).

زمان توزیع کارت بن کارت دانشجویی و طلبگی: بزودی اعلام می شود.

زمان توزیع کارت بن کارت اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه: بزودی اعلامی می شود.

تحویل کارت: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو یا طلبه (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند. تاکید می شود کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود.

*مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از : کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه قدیمی یا گواهینامه مورد قبول نمی باشد.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

مبلغ موجود در بن کارت‌های دانشجویی و طلبگی 1،000،000 هزار ریال است که 400،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 600،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.

مبلغ موجود برای بن کارت های اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه: موجودی کارت‌ها 2،500،000 هزار ریال است که 750،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 1750،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

مبلغ موجود برای بن کارت های دانش آموزی: موجودی کارت‌ها 500،000 هزار ریال است که 300،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 200،000 هزار ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود. (بن دانش آموزی تنها مخصوص دانش آموزان استان تهران می باشد).

تاریخ اعتبار کارت ها: فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.

شماره موبایل معتبر: هر دانشجو یا طلبه هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد. مسوولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است.

ایمیل معتبر: ایمیل مورد استفاده باید حتما( بسیار مهم) معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود چرا که قابل ویرایش و عوض کردن نیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده دانشجو است.

فراموشی رمز عبور: چنانچه رمز عبور خود را فراموش کردید از قسمت فراموشی رمز عبور آن را بازیابی کنید. موقع چک کردن ایمیل چنانچه لینک مورد نظر را دریافت نکردید لطفا صندوق اسپم را نیز نگاه کنید.

مشکل در ثبت نام: ثبت نام دانشجو یا طلبه در سامانه در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی و شماره دانشجویی یا طلبگی نامبرده در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد. لیست تمام دانشجویان همراه شماره ملی و دانشجویی از وزارت علوم و دانشگاهها اخذ شده است و وارد سامانه شده است.

امسال ثبت نام بن کارت فقط از طریق سایت(bon.tibf.ir) و دریافت کارت تنها به صورت فیزیکی است. خرید از نرم افزار آپ امسال امکان پذیر نیست در صورت معرفی نرم افزار جدید از طرف بانک شهر اطلاع رسانی می شود.

ارسال نظر: