آخرین تحولات میدانی موصل

محله "الثوره" در غرب موصل آزاد شد

کدخبر: 2094831

منابع امنیتی عراق از آزادسازی محله "الثوره" در ساحل غربی موصل خبر دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل، موفق شدند محله «الثوره» در ساحل غربی موصل را آزاد کنند.

داعش هفته گذشته با شلیک خمپاره‎های حاوی گازهای سمی به سمت نیروهای عراقی در غرب موصل حمله شیمیایی کرد. در این حمله شیمایی، هفت تن از نیروهای ارتش عراق دچار خفگی شدند که به سرعت برای درمان به بیمارستان صحرایی ارتش عراق انتقال یافتند.

از سوی دیگر، یک مسئول نظامی آمریکا اعلام کرد که مواد شیمیایی که داعش از آن در حمله به نیروهای عراقی در موصل استفاده استفاده کرده است، چند روز گذشته برای انجام آزمایش و بررسی به آزمایشگاه های مخصوص منتقل شد.

ژوزف مارتین سخنگوی فرمانده نیروی زمینی ائتلاف آمریکایی در عراق در نشستی خبری اعلام کرد که «داعش به نیروهای عراقی در غرب موصل حمله شیمیایی کرد، اما این حمله تاثیری نداشت.»

نیروهای عراقی 24 ژانویه گذشته (5 بهمن) کرانه شرقی شهر موصل را به‌ طور کامل از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 مهر ماه ۱۳۹۵ آغاز شده است و تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال، داوطلب مردمی و پیشمرگه موفق شدند صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در موصل را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق است که در شمال این کشور قرار دارد. موصل از بیش از دو سال پیش به اشغال داعش که این شهر را به عنوان پایتخت حکومت خودخوانده خود در عراق انتخاب کرد، درآمد.

ارسال نظر: