در نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

زاهدی: چرا آقازاده‌ها در مسائل اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارند؟/ منافع ملی مهم‌تر از دعواهای سیاسی است

کدخبر: 2094833

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: منافع ملی بسیار مهم‌تر از دعواهای سیاسی است و جایی که بحث منافع کشور در میان است، جناح‌ها نباید سر و کله هم بزنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمد مهدی زاهدی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشستی تحت عنوان "میز انتخابات" که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: ما برای آنکه از نظر اقتصادی در جایگاه والا باشیم و همچنین از نظر سیاسی موقعیتی تأثیر گذار در جهان به ویژه منطقه داشته باشیم به گونه‌ای که بدون نظر ایران معادلات منطقه حل نشود، مستلزم برنامه ریزی دقیق و انقلابی هستیم و با صرف شعار دادن و بی برنامه بودن نمی‌توان به این جایگاه‌ها رسید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده به دنبال تشکیل دولت تغییر و تحول هستم، گفت: بنده با هدف تغییر نگرش ها، باورها، رفتار ها، ساختارها، زیرساخت‌ها و از همه مهم‌تر وضعیت اقتصادی و معیشتی پا به عرصه انتخابات گذاشته ام.

وی ادامه داد: ما باید کشور را در ریل مناسب بگذاریم تا به اهدافش در سال ١٤٠٠ برسد و همچنین باید کشوری مترقی را به نسل‌های بعد تحویل دهیم.

زاهدی با انتقاد از اینکه چرا کشور ما با وجود سرمایه‌های کلان انسانی و منابع دچار چنین مشکلات و چالش هایی شده است، بیان داشت: با این ثروت‌های کلان نباید ما شاهد تبعیض، فساد بانکی، وضعیت نامطلوب اقتصادی، رکود و حاشیه نشینی باشیم.

وزیر علوم دولت نهم با بیان اینکه نگاه ما در حوزه اجرا مشکلات جدی دارد، تصریح کرد: باید برای موفقیت کشور و گذر از مشکلات مزبور، نگاه‌ها را تغییر داد.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی بسیاری از بانک‌ها افزود: متاسفانه ظرف مدت کوتاهی ٧ مدیرعامل بانک سرمایه تغییر می‌کنند، اما بانک مرکزی پاسخگو نیست. چرا کسی پاسخگوی علت اعطای وام‌های چندصدمیلیونی نیست؟

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا آقازاده‌ها در مسائل اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارند، اظهار داشت: چرا مافیای فساد در حوزه‌های بانکی همانند اختاپوس در این سیستم چنگ انداخته است. چرا صندوق‌های بازنشستگی ما در وضعیت نابسامانی است؟

زاهدی با تاکید بر اینکه نگاه به اقتصاد باید از حالت دولتی به اقتصاد تولیدی و شفاف تبدیل شود، گفت: دولت همه جا باید مجری باشد و به جای ماهی دادن، ماهی گیری را به مردم یاد دهد.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: در اقتصاد تولیدی، ضمن کمک به اقشار آسیب پذیر و حمایت از آنها، بستری برای توانمندسازی آنان به وجود می‌آید.

وی تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی باید درون زایی را تقویت کنیم و باید باور کنیم که خود، می‌توانیم.

زاهدی با بیان اینکه باید ٩٥ درصد امور کشور شفاف باشد، تصریح کرد: باید اظهار تاسف کرد که برای گرفتن مجوز برای یک کارخانه، مردم باید مدت‌ها در صف باشند و بعضا باید باج دهند تا کارشان راه بیفتد.

وی ادامه داد: باید نگاه‌ها عوض شود تا کار ارباب رجوع سریع‌تر انجام شود و نباید در محیط کسب و کار، مردم معطل بمانند.

زاهدی اظهار داشت: وقتی شفافیت و نظارت دقیق باشد، امکان فساد بانکی و اعطای ١١ هزار میلیارد تومان وام دیگر وجود ندارد و دولت درباره برجام مردم را محرم می‌داند و همه مسائل آن را بازگو می‌کند.

وزیر علوم دولت نهم تصریح کرد: منافع ملی بسیار مهم‌تر از دعواهای سیاسی است و جایی که بحث منافع کشور در میان است، جناح‌ها نباید سر و کله هم بزنند.

زاهدی با بیان اینکه متاسفانه اغلب انتصابات در کشور ما فقط سیاسی شده است، اظهار داشت: نتیجه این نوع نگاه، رکود بالای کشور است که مشاهده می‌کنید. اگر انتصابات بر اساس شایسته سالاری بود، بدهی دولت به شرکت‌های دولتی سر از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان در نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال باید نگاه‌ها به سمت ساختارهای خرد حرکت کند، گفت: در این صورت دولت می‌تواند با هزینه‌ای کم، مشکل اشتغال را حل کند که البته این تغییرات اراده آهنین و فردی با تجربه می‌خواهد.

در بحث یارانه‌ها آن طور که برنامه ریزی شده بود، عمل نشد

زاهدی در رابطه با وضعیت هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: متاسفانه در بحث یارانه‌ها آن طور که برنامه ریزی شده بود، عمل نشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر معایب و مزایایی داشت، افزود: مزیت طرح مسکن مهر این بود که بسیاری از جوانان با قیمت پایین توانستند خانه دار شوند و اساسا ایده خوبی بود، اما مشکلش آن بود که مسائل فرهنگی آن طور که باید و شاید حمایت نشد.

وی تصریح کرد: کسانی که طرح مسکن مهر را مزخرف می‌دانستند، بحث مسکن اجتماعی را مطرح کردند که ما در عمل چیزی ندیدیم.

زاهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات کابینه خود را چگونه تشکیل می‌دهید، اظهار داشت: لزومی ندارد که وزرا، چهره‌های شاخصی باشند، اما تلاش می‌کنیم تا حد امکان جوان گرایی کنیم و از افرادی بهره بگیریم که به هیچ عنوان حاشیه‌ای در زندگی شان نداشته باشند و دولتی قوی‌تر از دولت نهم تشکیل خواهم داد.

وزیر علوم دولت نهم با بیان اینکه متاسفانه فساد در کشور ما سیستماتیک شده است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از بخش‌ها از جمله بانک‌ها و همچنین بخش واردات فساد سیستمی داریم که این نوع فساد به راحتی قابل ردیابی نیست.

وی ادامه داد: مگر می‌شود ٢٠ میلیارد تومان قاچاق وارد کشور شود، اما قابل شناسایی نباشد؟ اگر اقتصاد شیشه‌ای و شفاف باشد، این مشکلات را نخواهیم دید.

زاهدی در رابطه با سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: بنده از جمنا تنها گله مندم که چرا جزء ١٠ کاندید نهایی قرار نگرفتم تا حداقل با رای گیری کنار بروم.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم در جریان انقلابی کشور اتفاقی بیفتد و باید کاری کنیم که طرف‌های مقابل احساس نکنند که میان نیروهای انقلاب تفرقه وجود دارد و اگر انتقادی داریم باید در درون مطرح شود.

زاهدی ادمه داد: اگر شورای نگهبان صلاحیت بنده را تایید کند، حتما از طیف انقلابی حمایت می‌کنم چرا که عقلانیت و خرد جمعی بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در یکی از سایت‌ها به شما لقب "مرد ریاضی قرن" داده شده است و گفته می‌شود که به مرکز کمبریج پول داده اید، گفت: تا این لحظه حتی یک ریال هم به مرکز کمبریج نداده ام و اگر کسی چنین ادعایی دارد مدرک ارائه کند.

زاهدی افزود: من زندگی معلمی خود را فدای مسائل بیرونی نکردم و نخواهم کرد و کسی نمی‌تواند برای من حاشیه‌ای بسازد.

وزیر علوم دولت نهم در رابطه با شرایط احمدی نژاد برای تایید یا رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: همه ما باید به سازوکار شورای نگهبان احترام بگذاریم. چرا که ٦ مجتهد مصلح و ٦ حقوقدان مؤمن و مورد اعتماد نظام صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند.

وی تاکید کرد: قانون مداری می‌گوید که پیرو تصمیم شورای نگهبان باشیم و مدافع و علیه فرد خاصی نباشیم. رای گیری در شورای نگهبان بر اساس حجت شرعی است و همه باید بگذاریم شورای نگهبان خودش تصمیم بگیرد و بدانیم که برخی فضاسازی‌ها به ضرر جایگاه شورای نگهبان است.

زاهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تغییر و تحولات زیاد احمدی نژاد و دور شدن بسیاری از کسانی که زمانی در اطرافش بودند، وی با چه پشتوانه مدیریتی آمده است، گفت: بلاخره وقتی کسی رئیس جمهور شود، می‌تواند وزرای خودش را تعیین کند و لازم نیست حتما کابینه‌ای تشکیل شود که از کارآمدترین دولت یعنی دولت نهم بالاتر باشد.

ارسال نظر: