در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رخ داد

تیراندازی در شانزه‌لیزه؛ چند پلیس کشته‌ و زخمی شدند/ داعش مسئولیت را پذیرفت/ کازنو: انتخابات به تعویق نمی‌افتد+فیلم

کدخبر: 2094870

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد در تیراندازی در خیابان شانزه لیزه پاریس، یک افسر پلیس کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند ضمن اینکه یکی از دو فرد مهاجم نیز کشته شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رسانه‌های محلی از وقوع تیراندازی در خیابان شانزه‌لیزه که از مراکز مهم خرید پایتخت فرانسه است، خبر می‌دهند.

عکس‌هایی که توسط مردم عادی گرفته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مأموران پلیس پاریس در این مرکز مهم تجاری گرد هم آمده‌اند و از رفت و آمد خودروهای عادی، جلوگیری می‌شود.

خبرگزاری فرانسه از کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن چند پلیس دیگر در این تیراندازی خبر داده است؛ منابع انتظامی پلیس می گویند عامل حمله که یک نفر بوده نیز در تیراندازی متقابل، کشته شده است.

آنطور که رسانه‌های فرانسوی خبر داده‌اند، عامل حمله که یک مرد جوان بوده، پس از پیاده شدن از خودروی خود در خیابان شانزه‌لیزه، به سمت پلیس‌هایی که در ورودی مترو مستقر شده بودند، تیراندازی کرده است.

وی در این حمله از یک قبضه سلاح خودکار کلاشینکف استفاده کرده است.

اولاند: حمله پاریس «تروریستی» بود

رئیس‌جمهور فرانسه ساعتی پس از تیراندازی در شانزه‌لیزه، در صفحه تلویزیون ظاهر شد و با مردم کشورش سخن گفت.

اولاند گفت که شواهد موجود از «تروریستی» بودن حمله شانزه‌لیزه حکایت می‌کند و به نیروهای امنیتی تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو به کار ببندند.

3 روز دیگر بناست انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه برگزار شود.

شامگاه پنج‌شنبه، یک مرد مسلح، در خیابان شانزه‌لیزه از خودروی خود پیاده شد و افسران پلیس را با یک قبضه اسلحه کلاشینکف به رگبار بست.

یک پلیس کشته و یک پلیس دیگر مجروح شد.

«فرانسوا فیون» از کاندیداهای ریاست‌جمهوری با توجه به رخداد خونین پنج شنبه شب، لغو تبلیغات انتخاباتی در اماکن عمومی را خواستار شده است.

داعش مسئولیت حمله شانزه‌لیزه را پذیرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در بازوی رسانه‌ای خود یعنی خبرگزاری اعماق، مسئولیت حمله پنج‌شنبه شب پاریس را بر عهده گرفت.

داعش گفته که «ابویوسف البلژیکی» عامل این حمله و از اعضای داعش بوده است. منابع فرانسوی اما می‌گویند نام اصلی این فرد «کریم شُرفی» است که در سال 2001 هم سابقه تیراندازی به سمت افسران پلیس را داشته است.

پیش از این مقامات فرانسوی هم از بلژیکی بودن عامل حمله و تحت‌نظر بودنش به دلیل گرایشات افراط‌گرایانه خبر داده بودند.

در حمله پنج‌شنبه شب شانزه‌لیزه، یک پلیس کشته و یک پلیس دیگر مجروح شد.

عامل داعش که خود هم در تیراندازی متقابل با نیروهای پلیس کشته شد، پس از پیاده شدن از یک خودروی سواری، مأموران پلیس را که در ورودی یکی از ایستگاه‌های مترو ایستاده بودند، با یک قبضه کلاشینکف به رگبار بست.

پلیس می‌گوید یک نفر دوم هم در این حمله دست داشته که جستجو برای یافتن وی در جریان است. مظنون دوم هم از بلژیک وارد فرانسه شده است.

پلیس پاریس از جستجوی منطقه‌ای در حومه شرقی این شهر برای یافتن اثری از مظنون دوم خبر داده است.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه دقائقی پیش از انتشار بیانیه داعش، در صفحه تلویزیون ظاهر شده و گفته بود که شواهد موجود از تروریستی بودن حمله حکایت دارد.

اولاند با توجه به این حادثه، هوشیاری مأموران امنیتی برای حفظ امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را خواستار شده بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه به تعویق نمی‌افتد

برنارد کازنو، نخست‌‌وزیر فرانسه گفت که نیروهای امنیتی این کشور در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و انتخابات ریاست‌جمهوری به تعویق نمی‌افتد.

شب گذشته در جریان تیراندازی در خیابان شانزه ‌لیزه پاریس، فرد ضارب یک مامور پلیس را به ضرب گلوله کشت و دو تن دیگر را زخمی کرد.

در پی این حمله تروریستی، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه خواستار نشست اضطراری شد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 23 آوریل 2017 برابر با 3 اردیبهشت 1396 برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: