فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

خالق "برج ۱۱۰" به کما رفت/ نشست‌های انتخاباتی از نمایشگاه کتاب حذف شد

کدخبر: 2094881

فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از به کما رفتن فیروز زنوزی جلالی؛ خالق رمان "برج ۱۱۰" تا حذف نشست‌های انتخاباتی در نمایشگاه کتاب تهران.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "فرهنگ نیوز" نوشت:

فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از به کما رفتن فیروز زنوزی جلالی؛ خالق رمان «برج 110» تا حذف نشست‌های انتخاباتی در نمایشگاه کتاب تهران.

«فیروز زنوزی جلالی» به کما رفت

29 فروردین با وخیم شدن وضعیت جسمانی، فیروز زنوزی جلالی به کما رفت .

بر اساس این گزارش، وی که هشت روزی است در بیمارستان مسیح دانشوری به سر می‌برد و تحت درمان بود امروز به کما رفت و پزشکان در حال انجام سریع روند درمان هستند .

این گزارش اضافه می‌کند، شیمی درمانی با تصمیم پزشکان دو روز است که انجام نمی‌شود و مسکن‌های قوی برای التیام درد این نویسنده تجویز می‌شود .

نشست‌های انتخاباتی در نمایشگاه کتاب نداریم

امیرمسعود شهرام‌نیا قائم‌مقام سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیرامون همزمانی نمایشگاه با روزهای منتهی به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در پاسخ به این سوال که برای نامزدها برنامه خاص انتخاباتی تدارک دیده شده گفت: نمایشگاه کتاب تهران یک رویداد مربوط به مقطع یا دولت خاصی نیست بلکه طی سی سال گذشته یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور بوده است .

شهرام نیا در توضیح بیشتر اظهار داشت: همانگونه که در آئین‌نامه شورای سیاستگذاری نمایشگاه تصویب شد قرار بر این شده نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مسیر اصلی خود را داشته باشد و در مسیر جریان‌های سیاسی نیفتد .

رئیس شورای نظارت و ارزیابی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به رویکردها اشاره کرد و ابراز داشت: رویکرد ما ترویج اصل انتخابات و بالابردن مشارکت مردم است ولی وارد بحث جناح بندی سیاسی و تبلیغات خاص برای افراد در نمایشگاه نمی شویم چراکه ایجاد فرصت برابر دشوار است .

به گفته وی، بنا شد برنامه‌های خاص انتخاباتی در نمایشگاه کتاب نداشته باشیم اما منعی برای بازدید نامزدها از سطح نمایشگاه نداریم با این قاعده که هماهنگی‌ها پیش از حضور انجام شده باشد تا موارد امنیتی در نظر گرفته شود .

وی نمایشگاه کتاب را به عنوان پدیده فرهنگی دارای روالی عادی دانست و متذکر شد: به این دلیل که همواره اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران مدنظر است در جهت تشویق در جهت حضور در انتخابات و بالابردن مشارکت مردم تلاش خواهیم کرد .

وی در پایان صراحتا اعلام کرد: برنامه‌ای برای نامزد خاص در جهت میتینگ‌های انتخاباتی در نمایشگاه کتاب نخواهیم داشت .

افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن با تلاوت «سیدجواد حسینی» آغاز شد

آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» 30 فروردین ماه با حضور علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) آغاز شد .

امسال بر خلاف روال هر ساله که در مراسم افتتاحیه نفر اول مسابقات بین‌المللی سال گذشته تلاوت می‌کند، سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. در ادامه فیلم این تلاوت تقدیم می‌شود .

«احسان محمدحسنی» مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت فتح شد

سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج طی حکمی احسان محمد حسنی را بعنوان مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب کرد .

حسنی هم اکنون مدیر سازمان رسانه ای اوج است که با حفظ سمت مدیرعاملی بنیاد فرهنگی روایت فتح را عهده دار شده است .

مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت فتح با حضور مدیران این بنیاد فرهنگی روز یکشنبه 27 فروردین ماه در سالن جلسات کوثر این بنیاد برگزار شد .

احسان محمد حسنی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات جواد جباری گفت : روایت فتح خانه من است لیکن بمنظور هم افزایی و یکپارچگی مدیریت و تمرکز و افزایش توان تولید این مسئولیت را پذیرفتم .

ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب آغاز شد

ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب از امروز (31 فروردین) آغاز و تا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.

زمان ثبت نام بن کارت دانشجویی و طلبگی (31 فروردین تا 3 اردیبهشت)، بن کارت دانش آموزی:( 2 تا 5 اردیبهشت)، و همچنین زمان ثبت نام بن کارت اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه( 5 تا 7 اردیبهشت) اعلام شده است.

در این دوره از نمایشگاه مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب (60 درصد آن از سوی دانشجویان و طلاب و 40 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی)، 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای دانش‌آموزان(60 درصد معاونت امور فرهنگی و 40 درصد دانش‌آموزان)، دو میلیون و 500 هزار ریال بن خرید کتاب برای اساتید حوزوی و دانشگاهی(70 درصد توسط اساتید و 30 درصد از سوی معاونت امور فرهنگی) ارایه خواهد شد.

ثبت نام بن کارت خرید کتاب فقط از طریق سامانه bon.tibf.ir امکان پذیر است و زمان زمان توزیع بن کارت‌ها برای دانشجویان از 7 اردیبهشت، برای دانش آموزان استان تهران از 9 اردیبهشت و برای اساتید نیز به تدریج از 10 اردیبهشت خواهد بود.

بن کارت‌ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارتخوان داخل غرفه ناشران قابل استفاده است.

بر اساس این گزارش، سی ‎ اُمین نمایشگاه کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

شهرام ناظری «ناگفته» را در کرج می‌خواند

ستاد شهرام ناظری و حافظ ناظری در ادامه تور کنسرت‌های، « ناگفته» یکی از پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های موسیقی سنتی را این‌بار در کرج به روی صحنه خواهند برد .

این کنسرت که در تاریخ پنجشنبه 7 اردیبهشت در سالن مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار می‌شود، خاص مخاطبان شهر البرز بوده که در اجراهای شهر تهران موفق به حضور در این برنامه نشده‌اند .

در این اجرا همانند اجرای تهران و دیگر شهرستان‌ها، به اجرای قطعات آلبوم ناگفته، اثر مشترک حافظ ناظری و استاد شهرام ناظری خواهند پرداخت؛ این اثر که ترکیب و پیوند موسیقی سنتی شرق و موسیقی کلاسیک غرب است، به علاقه مندان موسیقی در این اجرا ارائه می‌گردد .

با توجه به محل اجرای این کنسرت در سالن ورزشی انقلاب، که تنها سالن دارای امکان برگزاری کنسرت بزرگ جهت صدور مجوز شهر کرج در حال حاضر است، کوشش و سعی بر این است که کیفیت اجرای صدا و نورپردازی و تمامی موارد فنی، به بهترین شکل فراهم شود که در این خصوص برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌هایی در جهت برگزاری باشکوه تر این برنامه، صورت گرفته است .

علاقه مندان جهت تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سامانه 84200 به آدرس www.84200.ir مراجعه و بلیت آن را تهیه نمایند .

ارسال نظر: