قدیری ابیانه:

دولت بودجه صداوسیما را گروگان گرفته است/ برخی برنامه‌های تلویزیون تبلیغ دولت است

کدخبر: 2094935

قدیری ابیانه گفت: دولت پروژهای قبلا افتتاح شده را برای تبلیغات خود دوباره افتتاح می‌کند و این در حالی است که بودجه رسانه ملی را برای تبلیغات خود به گرو نگه داشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدحسین قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فارس ، در مورد تبلیغات یکجانبه صداو سیما برای دولت گفت: دولت پرداخت بودجه صدا و سیما را گروگان گرفته است. بسیاری از کارکنان صدا و سیما ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌اند و دولت پرداخت وجوه را موکول به تخصیص این صندوق جادویی به ابزار تبلیغات انتخاباتی خود کرده است و آن‌طور که ملاحظه می‌شود صدا و سیما تسلیم این فشارها شده و به ابزار تبلیغاتی یک‌طرفه دولت تبدیل شده تا بلکه بتواند از شرمندگی کارکنانش تا حدودی خارج شود، اما باید شرمنده مردم باشد که یک‌جانبه به تبلیغ رئیس‌جمهور و پروژه‌ها و برنامه‌هایش پرداخته است.

قدیری ابیانه در مورد اهمیت تبلیغات در رسانه مردمی یادآور شد:آنقدر این تبلیغات برای دولت مهم است که افتتاح پروژه‌های قبلاً افتتاح شده را حتی به رسیدگی به مردم آذربایجان در اوج مشکلات ترجیح داده است، مردم از رخ‌دادن سیل آذربایجان اعلام عزا می‌کنند،در حالی که رئیس‌جمهور در جنوب کشور به افتتاح طرح‌هایی که عمده آن در دولت گذشته انجام شده، پرداخته و لبخند تبلیغاتی از لبش نمی‌افتد.

وی علاوه‌بر اینها برنامه سفرهای خارجی تدارک دیده شده که این برنامه‌ها ظاهراً تا روز آغاز مناظرات ادامه دارد و دولت‌های خارجی نیز برای کمک به تبلیغات آقای روحانی با دولت ایران برای تنظیم این سفرها به خصوص به اروپا هماهنگ شده است.

این کارشناس سیاسی در مورد بزک کردن برجام برای تبلیغات دولت بیان کرد:در حقیقت دولت می‌خواهد بگوید با برجام روابط بهبود پیدا کرده کما اینکه در برجام طرف‌های خارجی به وعده خود عمل نکرده و فقط امتیاز گرفتند. و پوشش تبلیغات تلویزیونی رئیس جمهور در سفرهای خارجی توجیه‌شده جلوه کند. این درحالی‌ است که معمولاً سفرهای خارجی در ایامی انجام نمی‌شود که معلوم نیست دولت مسقر بر سر کار بماند یا نه.

قدیری ابیانه در رابطه با قراردادهای این سفرهای خارجی افزود: توافق‌هایی که در این سفرهای خارجی امضا خواهد شد، آن را می‌توان توافقات صوری نامید که فقط اثر تبلیغاتی برای آقای روحانی دارد و عمل نخواهد شد. علاوه بر آن دولت مبالغ زیادی را به بدهی خود اضافه می‌کند تا با پرداخت‌های یکی، دو ماهه بتواند افکار عمومی را به نفع خود جلب کرده و در حقیقت با فریب آن را بخرد.

این کارشناس سیاسی در مورد نامه حجت‌الاسلام رییسی گفت: همان‌طور که آقای رئیسی در نامه خود به رئیس صدا و سیما نوشته‌اند؛ این برنامه‌ها، برنامه‌هایی نیست که لازم به حضور شخص رئیس‌جمهور باشد و حداقل از زمانی که ثبت‌نام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری صورت گرفته هم صدا و سیما باید از تبدیل شدن به جعبه تبلیغاتی رئیس‌جمهور بپرهیزد و هم رئیس‌جمهور نباید از این موقعیت خود سوءاستفاده کند.

وی در آخر تاکید کرد: دولت از موقعیت خود سوءاستفاده کرده و یکی از این سوءاستفاده‌ها این است که به برنامه‌هایی می‌پردازد که پخش اخبار و برنامه‌های آن ظاهراً جنبه خبری پیدا می‌کند، اما در حقیقت تبلیغات یک‌جانبه به نفع دولت است.

ارسال نظر: