فاطمه آلیا:

روحانی در حال نقض شعارهای تبلیغاتی خود است/ دولت با استفاده از امکانات دولتی به نوعی در حال خرید رای است

کدخبر: 2094938

نماینده سابق مجلس گفت: دولت با استفاده از امکانات دولتی به نوعی در حال خرید رای است و صداوسیما نیز با روشی که در پیش گرفته، در حق دیگران بی عدالتی می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس در گفتگو با فارس ، در رابطه با پوشش گسترده فعالیت‌های دولت در ماه‌های اخیر توسط صداوسیما گفت: رویکرد اصلی در قانون اساسی کشور به عنوان میثاق ملی آحاد ملت موضوع عدالت و مقابله با تبعیض است. از طرفی همواره دولت مستقر به دلیل جایگاه قانونی قدرت زیادی دارد، اما وقتی به صورت غیر قانونی شرایط خاصی را برای خود فراهم کند، نسبت به دیگر نامزدها از تمامی گرایش‌های سیاسی تبعیض صورت میگیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در سنوات گذشته و بر اساس قانون در زمان انتخابات شروع اخبار نباید با پخش تصویر و مطالب رئیس جمهور مستقر همراه باشد گفت: متاسفانه صداوسیما این موضوع را رعایت نمیکند. علاوه بر این اخبار واقعی و مهم به صورت ظریف سانسور می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته بمباران تبلیغاتی شدیدی صورت گرفت که قرار است دریافتی مستمری بگیران برخی نهادها افزایش چشمگیری داشته باشد اما در واقعیت زمانی که از آقای نوبخت به عنوان معاونت برنامه و بودجه سوال شد که معمولا دولت با مجلس برای افزایش مستمری مشمولین بهزیستی و کمیته امداد مخالفت می‌کند چطور شده که الان این افزایش آن هم به صورت چند برابر صورت میگیرد؟

این نماینده سابق مجلس افزود: آقای نوبخت در جواب گفته‌اند: ما فقط برای دوماه این افزایش را خواهیم داشت. این کار رسماً به معنای استفاده ابزاری از مردمی است که در معیشت خودشان هم دچار مشکل هستند و در واقع نوعی خریدن رای محسوب می‌شود. از طرف دیگر توقع فزاینده ای را در آینده به وجود خواهد آورد که نارضایتی بسیاری را به دنبال خواهد داشت چرا که این نهادها امکان پرداخت این مبالغ را در آینده ندارند و صداوسیما نه تنها این اخبار را پوشش نمی‌دهد بلکه به دولت مستقر با وجود تمام امکاناتی که در حال بهره برداری از آن است کمک ویژه میکند.

وی افزود: همه کاندیداهایی که صلاحیت آن‌ها احراز شده و به زودی اعلام می‌شود بایستی موضع گیری محکم و صریحی داشته باشند چرا که این تبعیض و ناعدالتی است. صداوسیما به عنوان رسانه ملی باید به صورت بی طرف رفتار کند اما دولت به وسیله‌های مختلف از جمله بودجه صداوسیما را نقره‌داغ کرده و تحت فشار می‌گذارد.

عضو جبهه پایداری هم چنین با یادآوری استقبال آقای روحانی در دوره گذشته انتخابات از برگزاری مناظره‌های تلویزیون گفت: در این دوره به دلیل اینکه برجام در خوشبینانه‌ترین حالت مبهم و در واقع بینانه‌ترین حالت ناکام بوده و از طرف دیگر هم دولت در وعده‌های خود نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد، آقای روحانی با حضور در مناظره‌ها مخالفت کرده و حتی برای زمان مناظره‌ها سفری پیش بینی کرده بودند که اصلا حضور نداشته باشند و حالا در حال فشار آوردن برای پخش مناظره‌ها به صورت ضبط شده هستند.

وی افزود: تمام این موارد از همین الان نشان دهنده ضعف دولت است چرا که احتمالا بعد از ضبط مناظره‌ها فشار خواهند آورد تا بخش‌ایی از مناظره‌ها که جوابی نداشته‌اند، حذف شده و پخش نشود.

دولت یازدهم و آقای روحانی علی رغم اینکه مدعی آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات هستند عملا با این سانسورها در حال نقض شعارهای تبلیغاتی خود آن هم در زمان انتخابات هستند.

ارسال نظر: