نگاهی به آثار دور دوم اکران‌های نوروزی؛

"ویلایی‌ها" به سینماها نقل‌ مکان کردند/ "امتحان نهایی" سینماها را به "آشوب" کشید!

کدخبر: 2094959

اکران‌های دوم نوروزی از روز گذشته اول اردیبهشت ماه؛ با نمایش ۶ فیلم جدید آغاز شد؛ فیلم‌هایی از ژانر دفاع مقدسی گرفته تا اجتماعی و کمدی را بر می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "فرهنگ نیوز" نوشت: اکران های دوم نوروزی از روز گذشته اول اردیبهشت ماه؛ با نمایش 6 فیلم جدید آغاز شد؛ فیلم هایی از ژانر دفاع مقدسی گرفته تا اجتماعی و کمدی را بر می گیرد.

در ذیل نگاهی داریم به 6 فیلم دور دوم اکران های نوروزی؛

«ویلایی‌ها» مهمان سینماهای کشور شدند!

«ویلایی ها» ساخته منیر قیدی یکی از معدود فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در ژانر دفاع مقدسی به شمار می رود؛ فیلمی که با وجود کار اولی بودن کارگردانش توانست، جایزه جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خود اختصاص دهد. این فیلم قرار است در سرگروهی استقلال اکران شود.

طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، با هنرمندی ثریا قاسمی و با حضور صابر ابر، بازیگران کودک فیلم: امیر علی ایمان وند، علیرضا داوری، هستی فرطوسی، سوگل و سوگند بارانی و آوین منصوری از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند .

در خلاصه داستان «ویلایی ها» آمده است: «دوست نداشت من بیام اینجا... همیشه می گفت: بمون درس ات رو تموم کن، حیفه... گفتم: حیف از اون زمانیه که ما می تونیم کنار هم باشیم و نباشیم ... »

بازیگری با بیماری اختلال دو قطبی در سینماها گم شد!

«برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو حضور داشت هم یکی دیگر از آثاری است که در اکران های دوم نوروزی امسال قرار دارد؛ فیلمی که توانست در جشنواره سال 94، توجه منتقدان و اهالی رسانه را به خود جلب کند و بعد از گذشت دو سال از زمان تولید در گروه سینمایی کوروش اکران می شود.

ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی، شهاب حسینی، بیتا فرهی از جمله بازیگران این هستند؛ نکته جالب این فیلم، سرمایه گذاری شهاب حسینی در آن است.

«برادرم خسرو» داستان خسرو، پسر جوانی است که به بیماری اختلال دو قطبی مبتلا است و برای درمان این بیماری مجبور شده چند هفته ای در خانه برادر بزرگتر خود به سر ببرد .

نهنگی که خودش را در سینما جا داد!

«نهنگ عنبر 2» ساخته سامان مقدم هم جزو 6 فیلم اکران دوم نوروزی قرار دارد؛ فیلمی که به دلیل فراوان بودن فضای دهه شصت در آن به جلوه‌های ویژه‌ی گسترده‌ای نیاز دارد و به همین دلیل تدوین آن زمان زیادی را از سیامک مهماندوست، به عنوان تدوینگر برده است. این فیلم هم در گروه سینمایی قدس اکران خواهد شد.

رضا عطاران ، مهناز افشار ، ویشکا آسایش ، حسام نواب صفوی ، رضا ناجی ، امیرحسین آرمان ، سیروس گرجستانی و علئ قربان زاده و بازیگران میهمان:شهلا ریاحی،کتایون امیر ابراهیمی،محسن قاضی مرادی،اسدالله یکتا،احمدرضا اسعدی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

قسمت دوم نهنگ عنبر ادامه‌ مستقیم فصل اول این فیلم که دو سال پیش اکران شده و توانست به فروش نزدیک 7 میلیارد تومانی برسد.

کاظم راست‌گفتار سینماهای کشور را به «آشوب» کشید

فیلم «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار هم از این ماه به عنوان آثار اکران دوم نوروزی در سینما آزادی به روی پرده خواهد رفت.

کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فرهاد آییش،فخرالدین صدیق شریف، داریوش کاردان، همایون ارشادی، رضا فیاضی، سعید امیرسلیمانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«آشوب» فیلمی است که در دل تاریخ؛ داستانی مفرح را درباره اولین فارغ التحصیل ادبیات دانشگاه تهران روایت می کند؛ فارغ التحصیلی که از پیش پرده خوانی در لاله زار شروع میکند اما رفته رفته بالا می کشد و موقعیتهای متفاوتی را تجربه می کند.

«امتحان نهایی» سینماها فرا رسید

«امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی هم یکی دیگر از فیلم اکران های دوم نوروزی است که در گروه آزاد اکران می شود .

شهاب حسینی، لیلا زارع، امیرحسین سلامتی و بهنام عسگری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«امتحان نهایی» داستان یک معلم ریاضی است که برای تدریس خصوصی به خانه شاگردش می رود و همین امر باعث آشنایی او با مادر بچه می‌شود.

مهدی گلستانه «نقطه کور» سینما را هدف گرفت!

«نقطه کور» مهدی گلستانه هم به عنوان آخرین فیلم اکران های دوم نوروزی است که از ششم اردیبهشت ماه و بعد از پایان نمایش «خوب، بد، جلف» در گروه در پردیس زندگی اکران خواهد شد.

هانیه توسلی ، محمدرضا فروتن ، شقایق فراهانی ، محسن کیایی ، خاطره اسدی ، علیرضا زمانی نسب ، مریم بوبانی ، نیکی مظفری ، سید احمد محمدی ، حسینعلی قورچی ، یلدا نوریان ، مهدی پارسا ، حسام رحیمی منش از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «نقطه کور» آمده است: «خسرو که 23 روز بر پهنه دریا و به دور از خانواده اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه اش در تهران می شود اما تمامی ذهنیت هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست تا اینکه ... »

ارسال نظر: