نفس‌های آخر اکران نوروز

کدخبر: 2094990

"گشت۲" بعد از گذشت بیشتر از یک ماه از اکران رقم فروش خود را از ۱۳ میلیارد گذرانده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهنگ نیوز نوشت:

اکران در سینماها به جایی رسیده که بیش از هر چیز نیاز به روی پرده رفتن آثار تازه حس می شود. به غیر از «گشت2» و «خوب بد جلف» که همچنان به واسطه بار کمدی خالص خود مخاطب دارند بقیه فیلمهای روی پرده علیرغم در اختیار داشتن تعداد بالای سینما نتوانسته اند فروش مثبتی که در یک ماه ابتدایی اکران داشتند را ادامه دهند و در این شرایط چیزی که بیش از همه می تواند رونق مجددی دهد به کل اکران، روی پرده رفتن آثاری است که رقیبی برای «گشت2» و «خوب بد جلف» باشند.

این هفته البته یک ملودرام با نام «امتحان نهایی» با بازی شهاب حسینی روی پرده رفت اما اکران فیلم در گروه آزاد و با حداقل سالن سبب ساز آن شد که در دو روز ابتدایی بیش از 30 میلیون فروش نداشته باشد که برای فیلمی که شهاب حسینی را دارد نمی تواند فروش خوبی باشد.

«خوب بد جلف» که آخرین هفته اکران خود را می گذراند و از هفته آینده باید سرگروه خود را به «نقطه کور» دهد بعد از گذشت بیشتر از دو ماه از اکران توانسته رقم فروش خود را از 14 میلیارد عبور دهد و به نظر می رسد تا پایان اکران رسمی در شهرستانها هم بتواند به 16 میلیارد برسد که موفقیتی خوب برای کارگردان آن پیمان قاسم خانی به شمار می رود.

«گشت2» هم بعد از گذشت بیشتر از یک ماه از اکران رقم فروش خود را از 13 میلیارد گذرانده و با احتساب اینکه حداقل یک ماه دیگر روی پرده خواهد ماند هیچ بعید نیست بتواند رقم فروش خود را به 20 میلیارد برساند و بالاتر از «سالوادور...»، «فروشنده» و «محمد رسول الله(ص)» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود.

*آثار میانه

در میانه جدول فروش سه فیلم «ماجرای نیمروز»، «سه بیگانه» و «مبارک» قرار دارند که در میان آنها فیلم اول تعداد سالنهایش بیشتر از 100 است و به همین واسطه توانسته رقم فروش خود را از 3 میلیارد عبور دهد آن هم در حالی که بیشتر از 5 هفته از اکران آن می گذرد.

کمدی «سه بیگانه» که به دلیل سوءتفاهمات پیش آمده میان شباهت یکی از کاراکترهایش با رییس دولت یازدهم و شوخی با «کلید» که نماد انتخاباتی دولت بود با ممنوعیت کامل پخش تیزرهای تلویزیونی روبرو شده در مرز فروش 2 میلیارد قرار گرفته است.

از آن سو رئال-انیمیشن «مبارک» که تنها فیلم کودک روی پرده سینماهاست با حمایتی که حوزه هنری در تخصیص سالن به آن داشته است توانسته بعد از بیشتر از دو ماه در آستانه رقم 1.5 میلیارد فروش قرار گیرد که فروش مناسبی است و بیانگر اینکه اگر در هر دوره اکران یک فیلم کودک نسبتا باکیفیت روی پرده باشد قطعا هم تنوع در اکران ایجاد میشود و هم با حضور مخاطبان این گونه فیلمها، اسباب رونق اکران ایجاد میشود.

*شکست خوردگان

دو فیلم «آباجان» و «یک روز بخصوص» همچنان قعرنشینان جدول فروش سینماها هستند. فیلمهایی که هر دو به دلیل ضعف محتوای داستانی و عدم لحاظ کردن استانداردهای ساختاری جلب مخاطب در دهه نود نتوانسته اند فروش قابل توجهی داشته باشند. هر دو فیلم بیشتر از یک ماه روی پرده بوده اند و هر دو فیلم به زحمت توانسته اند از فروش یک میلیارد عبور کنند.

جالب است که فروش دور از انتظار این فیلمها در حالی رقم خورده که هر دو فیلم نیز از حجم قابل قبولی از تبلیغات به خصوص در تلویزیون بهره مند بوده اند و یکی از این فیلمها یعنی «آباجان» تیزرهای ماهواره ای هم داشته است.

با این اوضاع و احوال احتمالا باید منتظر این باشیم که در هفته پیش رو دو فیلم «نهنگ عنبر2» و «آشوب» به جای این دو فیلم کم فروش روی پرده بروند.

ردیف

نام فیلم

فروش کل(تومان)

مدت اکران(روز)

1

خوب بد جلف

14 میلیارد و 350 میلیون

65

2

گشت(۲ (

13 میلیارد و 150 میلیون

37

4

ماجرای نیمروز

3 میلیارد و 315 میلیون

37

5

سه بیگانه

1 میلیارد و 900 میلیون

44

6

مبارک

1 میلیارد و 450 میلیون

66

7

آباجان

1 میلیارد و 240 میلیون

37

8

یک روز بخصوص

1 میلیارد و 55 میلیون

37

9

امتحان نهایی

30 میلیون

2

ارسال نظر: