عطریانفر در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

وزارت کشور هرقدر بتواند مانند پخش زنده مناظره‌ها نظر مردم را تامین کند شایسته‌تر است

کدخبر: 2095076

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اظهار داشت: مردم علاقمند به پخش زنده مناظره‌ها پخش زنده هستند و وزارت کشور هم هر مقدار بتواند اینگونه نظر مردم را تامین کند اقدام شایسته‌تری را انجام داده است.

محمد عطریانفر روزنامه‌نگار و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص تاکید رحمانی فضلی وزیر کشور بر لزوم برگزاری ضبط شده مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من اظهارات آقای فضلی را نمی‌دانم ولی آنگونه که از فرمایشات آقای روحانی استنباط می‌شد ریاست دولت که خودشان نامزد انتخاباتی هستند به شکل جد علاقمند بودند که مناظره به شکل زنده برگزار شود.

عطریانفر خاطرنشان کرد: بخشی از این که در یک محیط گفتگوهای چندجانبه رعایت اخلاق و حرمت رقیب شود به آداب‌‌دانی و تربیت سیاسی و اخلاقی تک‌تک نامزدهای محترم ریاست جمهوری مربوط است و بخشی دیگر از آن هم به نقش آفرینی و مدیریت رسانه‌ای که می‌خواهد این اجرا را به بهترین شکلی برقرار کند برمی‌گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه عقیده من این است که نظر آقای روحانی درباره برگزاری زنده انتخابات، نظریه‌ای منطقی، قابل دفاع و واجد پیشینه‌ای بود که در گذشته هم تجربه نسبتا خوبی داشت اظهار داشت: اتفاق تلخی که در انتخابات سال 88 رخ داد و برخی از مرزهای اخلاقی شکسته شد متاسفانه به دلیل اینکه مدیریت برگزار کننده مناظره‌ها یعنی صداوسیما توان، ظرفیت و قدرت تنظیم معادلات را نداشت به یک نقطه تلخ رسید و الا در همان جا هم قابل کنترل بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: هرچند خواسته جناب فضلی کاملا درست بود اما می‌توان با تامین همین نکاتی که عرض کردم انتخابات را زنده برگزار کرد، یعنی این خواسته‌ها قابل تامین است ولو اینکه نظام برگزاری مناظرات به صورت زنده باشد.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در شرایطی که رحمانی فضلی وزیر دولت روحانی، خواستار برگزاری مناظره‌های انتخاباتی به شکل ضبط شده بود، آیا این درخواست، خواسته دولت نبود؟ اظهار داشت: به طور طبیعی در انتخابات ریاست جمهوری یک شورای تبلیغات وجود دارد که اعضای آن شامل ریاست محترم صداوسیما، وزیر کشور و نمایندگانی از مجلس و دادستانی هستند و آنجا نقطه نظراتی مطرح می‌شود و توافقات هرچه حاصل شد همان ملاک عمل است.

عطریانفر افزود: اینکه نظر آقای رئیس جمهور برگزاری زنده مناظره بود، این اظهارنظر در مقام نامزد انتخابات کاملا سلبی است و این نظر از جنبه حاکمیتی بر جمع‌بندی شورای تبلیغات تاثیری نداشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم علاقمند به پخش زنده مناظره‌ها پخش زنده هستند و وزارت کشور هم هر مقدار بتواند اینگونه نظر مردم را تامین کند اقدام شایسته‌تری را انجام داده است.

ارسال نظر: