پرویز امینی استاد دانشگاه و کارشناس جامعه‌شناسی سیاسی در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

روحانی انتخابات را "پرخطا و بد" آغاز کرده است

کدخبر: 2095104

امینی گفت: کنش های ده روز اخیر حسن روحانی تا کنون سه موج منفی را علیه او ایجاد کرده است، موج‌هایی که تبعات منفی در افکار عمومی برای او به همراه داشته است.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: شب گذشته بالاخره جلسه مجدد کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و این کمیسیون نهایتا تصمیم قبلی خود مبنی بر عدم پخش زنده مناظره های انتخاباتی را پس گرفت و رای به پخش زنده این مناظره ها داد.

این تصمیم در حالی تغییر کرد که در جلسه روز پنجشنبه این کمیسیون با پیشنهاد و پافشاری وزیر کشور و دیگر نماینده دولت یازدهم برای لغو پخش مناظره های انتخاباتی تصمیم گیری شده بود اما با شکل گیری یک مطالبه عمومی و تذکر کارشناسان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جلسه شب گذشته نمایندگان دولت از موضع خود عقب نشستند. این اتفاق از سوی کارشناسان و صاحب نظران مختلف ارزیابی های متفاوتی داشت که شاید وجه مشترک همه آنها خطای استراتژیک حسن روحانی و دولت وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بود.

از همین منظر در گفتگویی با پرویز امینی استاد دانشگاه و کارشناس مسائلی سیاسی اقدامات اخیر حسین روحانی از جمله مساله مناظرات انتخاباتی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

پرویز امینی در ابتدای گفتگوی خود با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به اینکه "حسن روحانی انتخابات ریاست جمهوری را بد شروع کرده است" گفت: کنش های ده روز اخیر حسن روحانی تا کنون سه موج منفی را علیه او ایجاد کرده است.

این جامعه‌شناس سیاسی در ادامه به تشریح سه موج یاد شده پرداخت و در توضیح اولین موج بیان داشت: اولین اقدام حسن روحانی که موج منفی گسترده ای را بر علیه او در افکار عمومی و فضای رسانه ای کشور ایجاد کرد مربوط به کنفرانس خبری 21 فروردین ماه و تکذیب وعده تحول اقتصادی صد روزه بود که با کلید واژه «من کی گفتم» به آن حمله شد و حسن روحانی و طرفداران وی را در موضع انفعال قرار دارد.

امینی در توضیح دومین خطای حسن روحانی اظهار کرد: دومین موج منفی علیه حسن روحانی پس از کاندیداتوری اسحاق جهانگیری شکل گرفت که طی آن از روحانی از یک کاندیدای متعارف به یک کاندیدای دوپینگی تبدیل شد که همین دوپینگ ولو این که انتخابات را نیز ببرد، از او به عنوان رییس جمهور مستقر اعتبارزدایی می کند و منجر به یک بازی سه سر باخت برای او می شود.

این کارشناس سیاسی موج سوم را مربوط به پافشاری دولت و شخص وزیر کشور بر لغو مناظرات زنده دانست و گفت: سومین اقدام روحانی و اطرافیان وی که باعث شد بگوییم که او انتخابات را بد شروع کرده است به مساله مناظره ها برمی گردد. "ضبطی" و "کنترل شده" کردن مناظره‌های انتخاباتی اقدامی بود که فشار افکار عمومی، رسانه‌ها و کارشناسان امر را به دنبال داشت و با ایجاد موجی بسیار سنگین طی تنها دو روز دولت را وادار به عقب نشینی و عدول از موضع پیشین خود کرد.

پرویز امینی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه سه موج یاد شده باعث ایجاد فضای انفعالی در روحانی و هوادارانش شده است، خاطر نشان کرد: بوجود آمدن فضای انفعالی در کنار موج نارضایتی از دولت خصوصا در حوزه اقتصاد و فساد ، موقعیت نامساعدی را برای کنش فعالانه حسن روحانی و هوادارنش در انتخابات ایجاد کرده است.

ارسال نظر: