قالیباف در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم:

سوءمدیریت‌ موجب بیرون راندن مردم از حوزه اقتصادی شد/ سزاوار نیست که مردی مقابل همسر و فرزندانش بشکند

کدخبر: 2095155

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه سو مدیریت‌ها سبب شد مردم از حوزه اقتصاد بیرون بروند، در حالی که باید به مردم فرصت دهیم تا در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدباقر قالیباف عصر امروز در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم که در مسجد جامع ساری برگزار شد، اظهار کرد: باید از شهدای مظلوم مدافع حرم که در خان‌طومان غریبانه در محاصره کامل با دشمن جنگیدند و در این سرزمین غریب به سعادت رسیدند، یاد کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز پیکر برخی شهدا به آغوش خانواده برنگشته است، افزود: امروز اگر می‌بینیم که ناامنی همه کشورهای منطقه را فرا گرفته و ما امنیت داریم، وجود شهدایی بوده است که با قدرت جهانی جنگیده‌اند.

شهردار تهران تبیین کرد: اگر می‌بینیم آنهایی که در منطقه و قدرت جهانی باعث شکل‌گیری تروریسم در منطقه شدند، فرصت را برای سلفی‌های خائن و جنایتکار فراهم کردند، حمایت‌های نظامی، سیاسی و مالی کردند و آنها هم در آتش این تروریسم‌پروری می‌سوزند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر روز شاهد این هستیم که در قلب کشورهای اروپایی چه اتفاقی می‌افتد و آتش، دامن آنها را هم گرفته است، بیان کرد: به برکت خون شهدای مظلوم و شهدای دفاع مقدس شهید طوسی‌ها، نوبخت‌ها و دلاوران بسیجی گمنام سرزمین مازندران، کشور ما در این منطقه ناامن جزیره امنیت، آرامش و ثبات است و ما این را مدیون شهدای مظلوم و خانواده‌شان هستیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در کشور ما چالش اقتصادی حاکم است، توضیح داد: ما کشور فقیری نیستیم، کشوری هستیم که مجموعه نفت و گاز ما روی هم نخستین کشور دنیا است؛ سرزمینی ثروتمند و در حوزه اقتصادی ضعیف و فقیر.

شهردار تهران با بیان اینکه همه می‌دانند که با قدرت دفاعی پیشرفته در حال رقابت هستیم و وقتی بحث علم پیش می‌آید ایران جزو 5 کشور برتر جهان است، یادآور شد: اما در حوزه اقتصادی اگر 150 کشور فعال هستند، ایران در پنج کشور آخر اقتصادی است.

قالیباف افزود: متأسفانه به دلیل سوءمدیریت‌ها مردم را از حوزه اقتصاد بیرون کرده‌اند، باید به مردم فرصت دهیم تا در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه چهار درصد از مردم فرصت دارند، در حالی که 96 درصد آنها را از اقتصاد و پول دور کرده‌ایم، بیان کرد: چهار درصد از ظرفیت پول کشور استفاده می‌کنند و بقیه به حاشیه رانده شده‌اند، در صورتی که کشور از این همه ظرفیت برخوردار است و شاهد مدیریت خسته و بی‌انگیزه هستیم و نسل دومی‌ها در حال اداره امور هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: این تفکر متعلق به نسل امروز نیست و کشور باید با نگاه و تفکر نسل چهارم اداره شود.

قالیباف یادآور شد: مشکلات گرانی، بیکاری و رکود در کشور در حالی است که ما ثروتمند هستیم، 29 اردیبهشت روزی است که می خواهیم امور اجرایی کشور را به دست کسی بسپاریم که بتواند از این ظرفیت موجود در کشور استفاده کند و اقتصاد مردمی باشد نه اقتصاد خصوصی.

قالیباف با بیان اینکه باید قدردان شهدا، جانبازان و خانواده‌های شهدا باشیم که وجود آنان سبب شد تا ما در آرامش باشیم، اظهار کرد: اقتدار و عزت کنونی جامعه مدیون شهدایی است که اجازه ندادند آنچه استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهد در کشور و خاورمیانه پیاده کنند.

وی افزود: غصه از زمانی شروع می‌شود که چرا ما در کشوری که با این تاریخ و افتخار آفرینی قرار داریم در بحران اقتصادی به سر می‌بریم که این چالش بزرگ اقتصادی همه مردم را ناراحت کرده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه روزی مردان این کشور در مقابل تجاوز بیگانگان ایستادند، خم به ابرو نیاوردند و هرگز نشکستند، اضافه کرد: امروز همین مردان مرد در درون خانواده خود در مقابل همسر و فرزندان خود می‌شکنند و فرو می‌ریزند؛ این سزاوار این ملت نیست.

این مسؤول با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی کشور فقیری نیست، گفت: کشور ما اولین کشور دنیا در مجموعه تولید نفت و گاز است، با این همه سرمایه، مردم ما فقیر و ضعیف هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس حتی یک خمپاره 60 که برد 120 متر را دارد ما نداشتیم، ادامه داد: در طول دفاع مقدس هم توان ساخت سلاح را نداشتیم و از غنائم عراقی استفاده می‌کردیم.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون نقش‌آفرینی‌های مردم دانست و تصریح کرد: جنگ تمام نشده بود که انواع توپخانه‌ها و ادوات جنگی را دانشگاه‌ها و صنعتگران ما ساختند و به جبهه آوردند.

شهردار تهران در مدت 5 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت ساخت سلاح‌های جنگی را پیدا کردیم، افزود: ساخت موشک و ماهواره هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه تمام قدرت‌های دفاعی جهان در حال رقابت با ساخت سلاح‌ها دفاعی ما هستند، گفت: وقتی بحث قدرت علم زده می‌شود، جمهوری اسلامی از پنج کشور برتر دنیا است و این آمار در حالی است که در حوزه اقتصادی از پنج کشور آخر دنیا محسوب می‌شویم.

وی، سرعت علم در جمهوری اسلامی را 15 برابر سایر کشورهای دنیا دانست و خاطرنشان کرد: تأسف‌آور است وقتی خودرو تولید می‌کنیم تابوت متحرک در کشور می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه مشخص نیست مازندران قطب کشاورزی است یا نه، اظهار کرد: اگر قطب کشاورزی است، پس چرا 40 درصد مرکبات این استان به آب رودخانه‌ها ریخته می‌شود.

وی افزود: این سرمایه‌های کشور است که به آب رودخانه‌ها ریخته می‌شود و بعد باید عصاره آن را از خارج کشور وارد کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مازندران در حاشیه بزرگترین دریاچه جهان قرار دارد و ظرفیت گردشگری و توریستی برای آن مطرح است، گفت: ساحل دریای مازندران پر از نعمت‌های خدادادی است که نمی‌توان توصیف کرد.

شهردار تهران با ابراز تأسف مبنی بر اینکه در هر خانه‌ای دو تا سه تحصیل کرده بیکار وجود دارد، بیان کرد: پدرها و مادرها خسته از شالیزار با دردهای روماتیسمی باید پول توی جیبی پسران خود را هم بدهند.

قالیباف، بیکاری، اشتغال و رکود را نشانه سوءمدیریت دانست و ادامه داد: سوءتدبیر سبب مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر 800 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور افزوده شد، گفت: سهم هر خانواده‌ای 40 میلیون تومان می‌شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: این سرمایه در اختیار چه کسانی قرار گرفت و این در حالی است که 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور صورت گرفته است.

قالیباف در پایان اظهار کرد: نمی‌شود باور کرد که نمی‌توان جلوی این قاچاق را گرفت.

ارسال نظر: