جبار آذین مطرح کرد:

داستانک‌های "دیوار به دیوار" کلیشه‌ای و تکراری است/ مخاطبان به دلیل نبود سریال استاندارد جذب این اثر شده‌اند

کدخبر: 2095185

منتقد سینما و تلویزیون گفت: «دیوار به دیوار» به دلیل برخی از بازی‌های کلیشه‌ای اما سرگرم‌کننده، توانسته طیفی از مخاطبان را جذب کند، البته این مهم به دلیل خوب بودن اثر نیست، بلکه علت اصلی نداشتن مجموعه‌های خوب و استاندارد در رسانه ملی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "فرهنگ نیوز" نوشت: جبار آذین درباره مجموعه «دیوار به دیوار» گفت: این اثر یکی از 3 سریالی که رسانه ملی به عنوان عیدانه به مردم هدیه کرد و علی رغم به پایان رسیدن 2 مجموعه دیگر، پخش «دیوار به دیوار» گر چه سریال شاخص و ممتازی به شمار نمی رود، همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این سریال با وجود اینکه از منظر ساختار هنری، فرهنگی و تصویرسازی تلویزیونی بالاتر از رده متوسط مجموعه های تلویزیونی قرار نمی گیرد؛ اما کوشیده با ایجاد تنوع در داستانک های مختلف مخاطب را با خود همراه کند؛ با این حال آنچه به عنوان داستانک های متعدد در قالب فیلمنامه وجود دارد، عمدتا موضوعات تکراری و کلیشه ای است که پیش تر بارها آنها را در سریال های مختلف دیده ایم.

این منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه بازیگران بسیار خوبی در این مجموعه ایفای نقش کرده اند، اظهار داشت: متاسفانه آنگونه که باید از قابلیت های این بازیگران استفاده نشده است و فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش و رویا تیموریان از جمله این بازیگرانی هستند که آنگونه که باید خوب ظاهر نشده اند، البته علاوه بر بازی ها، داستانک ها و شخصیت پردازی نیز آنگونه که باید پرداخته نشده است.

نبود سریال‌های استاندارد و خوب باعث همراهی مخاطبان با «دیوار به دیوار» شده است

آذین تصریح کرد: در پرونده هنری کارگردان «دیوار به دیوار» فیلم ها و مجموعه های خوبی وجود دارد که از منظر ساختار هنری بسیار بالاتر از مجموعه «دیوار به دیوار» هستند، ولی این مجموعه صرفا به دلیل برخی از بازی های گر چه کلیشه ای اما سرگرم کننده برای مخاطب، توانسته طیفی از مخاطبان را با خود همراه کند، البته این همراهی به دلیل خوبی ها و نبود ایرادات سریال نیست؛ بلکه علت اصلی نداشتن مجموعه های خوب و استاندارد در رسانه ملی است که باعث شده مردم به مجموعه های ضعیف قانع باشند.

این منتقد سینما و رسانه ملی تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های یک اثر هنری در قالب فیلمنامه و کارگردانی، پرداخت درست شخصیت های داستان در کنار استفاده مناسب از بازیگران است، از سوی دیگر نقش هدایت کارگردان در گرفتن بازی های خوب از بازیگران نیز در جایگاه بالایی در تولید آثار دارد که متاسفانه در «دیوار به دیوار» هیچ کدام از این 3 مولفه به چشم نمی خورد و آنچه به عنوان بازی از بازیگران در این مجموعه مشاهده می کنیم، یکسری شلوغ بازی همراه با حرکت های سرگرم کننده و خنده دار است که شایسته یک اثر خانوادگی و اجتماعی نیست.

وی بیان داشت: «دیوار به دیوار» نه تنها نتوانست در حد سریال های ایده آل خانوادگی و اجتماعی ظاهر شود، بلکه در تامین سلیقه مخاطبان نیز ناموفق بوده است، ولی به دلیل نبودن سریال های مناسب در رسانه ملی، این مجموعه توانسته مخاطبان را تا حدودی با خود همراه کند.

آذین گفت: اگر قرار است مخاطبان جذب ماهواره ها نشوند لازم است که رسانه ملی در ساخت سریال ها از لحاظ تصویری و هنری و محتوا مخاطب را جذب کند؛ در حالی که یکی از بزرگ ترین معضلات مدیریتی رسانه ملی عدم استفاده از بازیگران و سریال سازان حرفه ای و جوانی است که حرف های خوب و تازه ای در سریال سازی دارند؛ از این رو ساخت سریال ها و فیلم های تلویزینی عمدتا در یک رابطه نادرست کاری به کسانی واگذار می شوند که با بخشی از مدیران رسانه ملی رفاقت و آشنایی دارند و همین مسئله باعث شده که استفاده درستی از جوانان و افراد مستعد در عرصه فیلمسازی و سریال سازی صورت نگیرد و مجموعه های تلویزیونی از یک حد متوسط بالاتر نروند .

ارسال نظر: