یا شغل ایجاد نکرده‌اید یا عدد و رقم متوجه نمی‌شوید!

حمله تند معاون اول روحانی به قالیباف

کدخبر: 2095204

اسحاق جهانگیری گفت: ظرفیت اقتصاد مشخص است که چه مقدار شغل می‌توان ایجاد کرد بنابراین کسی که بگوید چند میلیون شغل ایجاد می‌کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل در سخنانی افزود: برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.

وی با بیان این که شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در عین حال دغدغه اصلی دولت یازدهم را افزایش اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: سالی پنج میلیون دانشجو و یک میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم لذا دغدغه اصلی ما باید ایجاد شغل برای آنها باشد.

جهانگیری تصریح کرد: نگاه ما به اقتصاد بایددانش بنیان باشد و خلاقیت و نوآوری در آن ایجاد کنیم بنابراین باید به دانشگاه ها نگاه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که اقتصاد کشور به جای این که متکی به منابع طبیعی باشد متکی به مغز دانشجویان و نخبگان و ... باشد، باید به سمتی حرکت کنیم که علم و عالم و دانشگاه و پژوهشگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با بیان این که جهان امروز، جهان نوآوری و خلاقیت است، خاطرنشان کرد: گزارشی که مسئولان شرکت مخابرات ایران از دستاوردهای اخیر ارایه کردند، بسیار خوشحال کننده بود و اگر بخواهیم به صورت جدی بحث خلاقیت را دنبال کنیم. باید ببینیم که کانون اصلی که می تواند اقتصاد ما را متحول کند کجا است.

جهانگیری افزود: اگر از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم و می خواهیم اقتصاد ایران به درجه ای برسد که در مقابل تکانه های بیرونی مقاومت کند، نمی شود به کارهای سنتی قدیمی متکی باشیم باید این اقتصاد ، دانش بنیان شود. اگر اقتصاد دانش بنیان شد می تواند مقاومتی باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد دانش بنیان باشد باید مشخص شود که نخست تفاوت آن با اقتصاد قبلی چیست؟ اقتصادی داشتیم که حدود یک قرن از تولید نفت می گذرد و متکی به فروش منابع و نفت بود. نفت فروختیم و درآمدی بدست آوردیم و کشور را اداره کردیم و فرقی هم نکرد که قیمت نفت در دوره های مختلف چقدر بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مردم همچنان احساس می کنند که یک اتفاق ویژه ای در اقتصاد نیفتاده است.

جهانگیری با طرح این سوال که مردم از اقتصاد چه انتظاری دارند گفت: مردم انتظار دارند که این اقتصاد زندگی آنها را متحول کند، درآمد آنها را بالا ببرد و رفاه بیشتری فراهم کند. وی ادامه داد: مردم انتظار دارند با فعالیتی که در اقتصاد کرده و درآمدی که کسب می کنند از زندگی بهتری برخوردار باشند، این اقتصاد شغل بوجود آورد و قدرت آنها را در مقابل رقبایشان بالا ببرد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین گفت: اگر نسبت به آینده ایران و مردم دلسوز هستیم باید نسبت به شاخص های اقتصادی و توسعه و آینده کشور حساس باشیم و نباید چند روزی که قدرت را در اختیار داریم با منابع و سرنوشت ملت هر طور که می خواهیم برخورد کنیم.

جهانگیری در ادامه کانون اصلی دانش بنیان کردن اقتصاد را دانشگاه های کشور دانست و افزود: نگاه به دانشگاه ها باید متحول شود و نباید برخی محدودیت های اجباری از بیرون، دانشگاه ها را محصور کند. باید مسیر فعالیت دانشگاه ها در جهت توسعه کشور فراهم شود.

وی یکی از جهت گیری های اصلی اقتصاد کشور را حرکت به سمت دانش بنیان شدن دانست و اظهار کرد: باید بیشترین استفاده و بهره برداری از فناوری اطلاعات صورت گیرد اما متاسفانه عده ای به بهانه اعمال محدودیت برای جلوگیری از انحرافات در مسیر استفاده از فناوری های ارتباطی محدودیت ایجاد می کنند که این اشتباه است.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: امروز ابزارها متحول شده و در دنیای متفاوتی زندگی می کنیم. با ابداع روش های نوین، روش های سنتی کنار گذاشته می شود و ما باید از ویژگی های منحصر به فرد فناوری اطلاعات برای توسعه، آینده ایران، اشتغالزایی و دانش بنیان کردن اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وی به اقدامات دولت یازدهم در جهت ایجاد دولت الکترونیک و دستاوردهای حاصل شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای فناوری که هفته گذشته برگزار شد گزارشی از پیشرفت کارها در ایجاد دولت الکترونیک ارائه شد که بسیار رضایت بخش بود.

معاون اول رئیس جمهوری از اهداف دولت از ایجاد دولت الکترونیک را ارائه خدمات ارزان تر و ساده تر به مردم بیان کرد.

جهانگیری از دیگر اهداف دولت را مبارزه با موضوع نگران کننده فساد عنوان کرد و گفت: چرا که دیگر از طریق دستگاه قضایی و نهادهای بازرسی نمی توان با فساد مقابله کرد. 37 سال است که از این طریق با فساد مقابله می شود اما روز به روز فساد بیشتر شده است. روش های مقابله با فساد باید متحول شود و باید از طریق شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات با فساد مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: هیچ اطلاعاتی به جز اسناد محرمانه نباید ممنوع باشد و باید همه اطلاعات لازم به صورت آزاد در دسترس مردم باشد.

وی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک عید سعید مبعث و میلاد پیامبر اعظم (ص) گفت: عده ای اصرار دارند که چهره ای خشن و نفرت انگیز از اسلام به نمایش بگذارند که کاملاً مغایر با چهره واقعی و رحمانی اسلام است.

معاون اول رئیس جمهوری به هدف اصلی از رسالت پیامبر اسلام (ص) که احیای مکارم اخلاق است اشاره کرد و افزود: اسلام رحمانی، اسلام صلح و دوستی است و دینی لطیف و عزیز است که می تواند برای همه مردم قابل پذیرش باشد و یکی از مسئولیت های مهم ما این است که چهره رحمانی اسلام را به نمایش بگذاریم و از اسلام هراسی که امروز در دنیا به راه افتاده جلوگیری کنیم.

بهره برداری از طرح شبکه دسترسی برپایه فیبر نوری (تانوما) شرکت مخابرات ایران امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رسول سرائیان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

در این مراسم از فعالان بهره برداری از اتصال فیبر نوری به منازل قدردانی شد و سپس نماینده شرکت مخابرات ایران به منظور ارتباط هر چه بیشتر میان دانشگاه و صنعت، تفاهم نامه هایی با رؤسای برخی دانشگاه های کشور در جهت پژوهش و توسعه کسب و کار امضا کردند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: