مسئول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی در نشست خبری:

چرا صورت زشت فقر را فقط مردم باید تحمل کنند؟/ مسئولان به محرومین رسیدگی کنند؛ عکس هم بگیرند!/ رئیسی فراجناحی است

کدخبر: 2095207

ابراهیمی تاکید کرد: چرا صورت زشت فقر را فقط مردم باید تحمل کنند و مسوولان مستقر در دولت پشت ابزارهای فضای مجازی سعی دارند افکار عمومی را کنترل کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نشست خبری ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی دقایقی قبل با حضور اصحاب رسانه در خبرگزاری فارس آغاز شد.

احسان ابراهیمی مسوول ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی در ابتدای این نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: درباره برنامه های دولت آینده و وضع مطلوب جوانان باید ابتدا توضیح دهیم، واقعیت این است که مشکل اساسی و ویژگی چشم گیر در افکار عمومی وجود یک لایه ناامیدی فراگیر است که ناشی از یک شرایط واقعی است.

ابراهیمی ضمن انتقاد از وضع موجود و بیکاری 55 درصدی جمعیت جوان کشور، افزود: این یک آمار بحرانی و فاجعه بار است.

مسوول ستاد دانشجویی رئیسی ادامه داد: محصول مجموع این مولفه ها؛ منجر به یاس فراگیر بین جوانان شده است، ممکن است سوال شود مگر قبلا وضعیت اقتصادی رو به راه بوده است، گاهی مشکلات در کشور فراگیر است و مردم و مسوولان به یک اندازه از مشکلات رنج می‌برند و ریشه تمام این ناامیدی ها تبعیض است.

*چرا صورت زشت فقر را فقط مردم باید تحمل کنند؟

وی تاکید کرد: چرا صورت زشت فقر را فقط مردم باید تحمل کنند و مسوولان مستقر در دولت پشت ابزارهای فضای مجازی سعی دارند افکار عمومی را کنترل کنند.

*صداوسیما قلدرمابانه سعی کرد طرح تحول سلامت مکتوم بماند

ابراهیمی به عدم شفافیت در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: صداوسیما این ظرفیت را ایجاد نکرد تا طرح تحول سلامت به نقد گذاشته شود و قلدر مابانه سعی شد این حوزه مکتوم بماند.

*بانک‌ها امروز به یک جعبه هولناک و نماد بدهکاری تبدیل شده اند

مسوول ستاد دانشجویی رئیسی با بیان اینکه بانک‌ها امروز به یک جعبه هولناک و نماد بدهکاری تبدیل شده اند، از توزیع نابرابر اطلاعات انتقاد کرد و افزود: این مساله در دولت و اقوام آنها متمرکز شده در حالی که عدالت، دسترسی برابر به اطلاعات است.

* ناامیدی گسترده مردم ناشی از بی تدبیری دولت است

وی در ادامه با اشاره به اینکه ناامیدی گسترده که ناشی از بی تدبیری دولت است و باعث شد جمعی از دانشجویان برای رفع وضع موجود کاری کنند، گفت: باید دید برای تغییر وضع موجود چه امکانی داریم، ما همه کاندیداهای مطرح را بررسی کرده و مجموعا با دلایل روشن متوجه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شدیم.

ابراهیمی با اشاره به ویژگی های رئیسی خاطرنشان کرد: ما هیچ منفعت و ترسی برای حمایت از هیچ فردی نداریم، کسانی که با آقای رئیسی بوده اند همواره به قاطعیت و فهم عمیق ایشان از مناسبات فرهنگی و افکار عمومی اشاره کرده‌اند؛ آقای رئیسی در برخورد با فساد هیچگاه دچار اهمال نشده است در حالی که برخی مسوولان جریان اقتصادی کشور را به فساد کشانده‌اند.

*قاطعیت برخورد با فساد از نیازهای اصلی امروز جامعه است

مسوول ستاد دانشجویی رئیسی قاطعیت برخورد با فساد را از نیازهای اصلی امروز جامعه برشمرد و ادامه داد: ایشان وقتی در سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه حضور داشتند این قاطعیت برخورد با فساد را داشته اند، مردم دیگر تحمل بخور بخور و بگم بگم را ندارند و این حفظ آرامش افکار عمومی در ایشان وجود دارد. وی تاکید کرد: گزارشی از فساد ایشان یا خانواده ایشان وجود ندارد و این ویژگی برای کمتر مسوولی وجود دارد که جای تاسف دارد، زندگی آقای رئیسی شیشه ای و دارای شفافیت است و ایشان نماد سلامت و ساده زیستی مسوولان است.

ابراهیمی با اشاره به روحیه جهادی حجت الاسلام رئیسی و توجه وی به محرومین گفت: ایشان برای خدمت به مردم شب و روز نمی شناسند و این نکته مهمی است، از سوی دیگر ایشان اشراف خوبی به ساختارهای اجرایی کشور دارد که این نشان دهنده کارآمدی ایشان است.

*رئیس‌جمهور آینده باید بسترهای فساد را بشناسد

مسوول ستاد دانشجویی رئیسی افزود: داشتن ایده های روشن سیاست گذاری بسیار مهم است، اگر رئیس جمهور بخواهد برای برخورد با فساد موثر باشد باید بسترهای فساد را بشناسد و اگر امروز برخی جریان ها دست به تخریب رئیسی می زنند بخاطر سابقه درخشان او در برخورد با فساد است.

*رئیسی فراجناحی است

وی با اشاره به فراجناحی بودن رئیسی و لزوم تغییر در وضع موجود گفت: حجت‌الاسلام رئیسی امکان تشکیل تیم فراجناحی با حضور سلایق مختلف را دارد و مجموع این وضعیت یک امید دوباره در بدنه جوان کشور به وجود خواهد آورد.

در ادامه این نشست خبری محمد حسین هاشمی گلپایگانی از دیگر اعضای ستاد دانشجویی رئیسی اظهار داشت: ما ستاد گماشته آقای رئیسی نیستیم، ما درباره او به جمع بندی رسیدیم، او بدون نقطه منفی نیست اما در مقایسه با دیگران ویژگی برتری دارد.

*نمی خواهیم خط قرمز برای کابینه و حقوق نجومی برای اعضای کابینه باشد

وی با بیان اینکه برخی مسوولان میز خود را چسبیده اند و رها نمی‌کنند، یادآور شد: این کشور به فضا و فکر جدید نیاز دارد، ما دیگر نمی خواهیم خط قرمز برای کابینه و حقوق نجومی برای اعضای کابینه باشد، آقای رئیسی با کسی عقد اخوت نبسته است و با فساد در هر سطحی برخورد می‌کند.

*رئیسی با کسی عقد اخوت نبسته و با فساد در هر سطحی برخورد می‌کند

هاشمی گلپایگانی به لزوم استفاده از ظرفیت داخلی کشور اشاره کرد و ادامه داد: نباید یک مسوول تخم مرغ خود را در سبد ارتباط با خارج و برجام بگذارد.

عضو ستاد دانشجویی رئیسی گفت: در کشور اسناد بالادستی بسیاری وجود دارد، رئیس جمهور باید اینها را اجرا کند نه اینکه دنبال مباحث خود باشد.

*کابینه ای که سرمایه‌دار میلیاردی در آن است نمی‌توانند به وضعیت مستضعفین رسیدگی کند

وی توجه به مستضعفین را از مهم ترین رسالت های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: کابینه ای که سرمایه دار میلیاردی در آن است نمی توانند به وضعیت مستضعفین رسیدگی کنند.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: خریدن هواپیما کدام اولویت کشور است که به آن پرداخته می‌شود، باید مسائل اصلی کشور را اولویت بندی کرد. عضو ستاد دانشجویی رئیسی با اشاره به حضور افراد با سلایق مختلف سیاسی در ستاد حجت‌الاسلام رئیسی گفت: بحث صداقت با مردم بسیار مهم است، آنچه همه به آن رای دادند این بود که گفته شد 100 روزه مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود و این کلاه گذاشتن بر سر مردم است.

*دولت تدبیر و امید، امید مردم را ذبح کرده است

در ادامه این نشست خبری احسان ایرانمنش از دیگر اعضای ستاد دانشجویی رئیسی اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس خواست مردم تحول را آغاز کرد، عده ای سعی کردند انتخاب سال 92 را دست کشیدن از استکبار ستیزی عنوان کنند اما امروز مشخص شده این مسیر غلط بوده است و دولت تدبیر و امید، امید مردم را ذبح کرد.

ایرانمنش تصریح کرد: ستاد دانشجویی رئیسی به دنبال فریاد زدن آرمان‌ها و فهم وضع سیاسی کشور است، این ستاد تمام تلاشش بر دو محور تشویق برای بیداری دانشجویان و فعال کردن هسته های خودجوش دانشجویی و حمایت از آنهاست.

*«نسل سوم پیشگام تغییر به نفع مردم»؛ شعار ستاد دانشجویی رئیسی

عضو ستاد دانشجویی رئیسی گفت: "نسل سوم پیشگام تغییر به نفع مردم" شعار ستاد دانشجویی حجت‌الاسلام رئیسی است.

وی تاکید کرد: به زودی جریانات مختلفی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و هسته های اصلی در دانشگاه های تهران و سراسر استان‌ها شکل گرفته است.

*پرسش و پاسخ خبرنگاران:

ابراهیمی درباره سوال یکی از خبرنگاران درباره سابقه اجرایی و رسیدگی به محرومین که برخی آن را ویترینی عنوان می‌کنند، گفت: یک شخصیت امنیتی رئیس جمهور ما شد اما در مقام بررسی باید به ویژگی بالقوه توجه کنیم، آستان قدس رضوی یک ابر سازمان اقتصادی است، این وجه پررنگ تری از وجه فرهنگی آستان است.

*برای نخستین بار جریان اقتصادی آستان به صورت شفاف بررسی شد

مسوول ستاد دانشجویی رئیسی افزود: برای اولین بار جریان اقتصادی آستان قدس رضوی به صورت شفاف بررسی و سهم مالیاتی آن جدا شد اما با دستور رهبری به آستان بازگشت. وی با بیان اینکه برخی رسانه های بی شخصیت برای تخریب در زمان انتخابات فعال شده‌اند گفت: چرا امروز در شهرداری های شهرهای بزرگ بازهم شاهد اشکالات زیاد و شائبه های بهره مندی های ناعادلانه هستیم، وقتی یک نهادی گسترده شد حجم کار نباید مانع برخورد با فساد باشد. منظور ما مراقب گذاشتن برای مفسدین نیست بلکه باید سازوکارهایی ایجاد شود تا از فساد جلوگیری شود و این اتفاق در آستان افتاده است.

ابراهیمی درباره اینکه برخی شبهه ایجاد می کنند عکس‌های گرفته شده از رئیسی در کنار محرومین و رسیدگی به آنان تبلیغاتی است، تصریح کرد: این رسیدگی به محرومین محدود به دوران حضور ایشان در آستان قدس نیست، امروز آنقدر دولت برج عاج نشین و دور از مردم است این اقدامات بسیار مطلوب است، سود آستان قدس رضوی به عنوان حق تولیت در اختیار آستان قرار می‌گیرد، آقای رئیسی بخشی از آن را برای بنیاد کرامت خرج کردند و کار این بنیاد پخش سبد کالا و کارهای غلط نیست بلکه ایجاد زیرساخت های اقتصادی مورد نیاز محرومین است.

مسوول ستاد دانشجویی رئیسی افزود: آیا می‌توان گفت برخورد با فساد وظیفه دولت نیست؟ دولتمردان نباید اجازه شکل گیری فساد را بدهند، کشور امروز به روحیه شهید رجایی نیاز دارد.

*مسئولان به محرومین رسیدگی کنند؛ عکس هم بگیرند!

هاشمی گلپایگانی نیز در پاسخ به این شبهات تبلیغاتی بودن اقدامات رئیسی گفت: عکس گرفتن اصلا خوب است و باید صورت گیرد، ما حتی می‌گوییم مسوولان به محرومین رسیدگی کنند و عکس آن را هم منتشر کنند و این نکته بدی نیست.

ابراهیمی در پایان افزود: از پرونده هایی که دست آقای رئیسی بوده تاکنون هیچ بگم بگم و تشنجی در افکار عمومی ایجاد نشده است.

ارسال نظر: