رئیس ستاد فرهنگیان روحانی:

روحانی در مناظره‌ شرکت می‌کند/ بهتر است مناظره‌ها نزدیک به انتخابات باشد/ تایید درخواست روحانی برای عدم انجام مناظره پیش رو

کدخبر: 2095309

نجفی با بیان اینکه صد درصد در مناظره شرکت می‌کنیم، گفت: بهتر این است مناظره‌ها نزدیک تر به انتخابات باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمد علی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی، امروز سه شنبه (5 اردیبهشت ماه 96) طی سخنانی در نشست هتل ارم تهران اظهار داشت: معتقدیم برای اینکه مناظره ها تاثیر بیشتر داشته باشد باید فاصله بین مناظره ها کوتاه باشد؛ یعنی به جای این جمعه جمعه بعد برگزار شود.

وی با بیان اینکه صد درصد در مناظره شرکت می کنیم، افزود: بهتر این است مناظره ها نزدیک تر به انتخابات باشد.

رئیس ستاد فرهنگیان روحانی همچنین تصریح کرد: در رابطه با فعالیت های ستاد آقای روحانی حساب ویژه ای به موضوع فرهنگی داریم، این ستاد مستقل مخصوص فرهنگیان است. در استان ها هم زیر نظر ستاد انتخاباتی آقای دکتر روحانی رئیس بخش فرهنگیان داریم.

نجفی با اعلام خبر برگزاری همایش بزرگ معلمان با حضور روحانی در هفته معلم، ادامه داد: در این همایش از سراسر کشور معلمان حضور خواهند داشت. در دولت اول روحانی در حوزه برنامه ریزی و اجرا، برنامه هایی مدنظر بود که آموزش و پرورش در اولویت بود اما در اولویت های اول نبود.

وی همچنین عنوان کرد: به هر حال در آن برهه مسائل دیگری مانند عبور از تحریم ها و لغو قطعنامه ها و مسائل اقتصادی از اولویت بالایی برخوردار بود. سال 92 شرایط ویژه ای داشتیم اما مطمئن هستیم در دولت بعدی دکتر روحانی آموزش و پرورش جزو اولویت های اول دولت قرار خواهد گرفت؛ البته درباره حقوق و مزایای فرهنگیان دولت در حد توان تلاش خود را کرده است.

رئیس ستاد فرهنگیان روحانی با اشاره به اینکه درآمد نقتی نزدیک 258 میلیارد دلار بود اما در سال های 92 تا 95 کل درآمد ارزی کشور از فروش نفت 156 میلیارد دلار بوده است؛ عنوان کرد: یعنی در دوره دکتر روحانی چیزی حدود 100 میلیارد دلار کمتر شده است بنابراین دولت در این شرایط نمی تواند همه اهداف خود را به درستی به اجرا بگذارد.

وی در پاسخ به سوالی مینی بر اینکه آیا شما در دولت بعدی در رأس وزارت آموزش پروش خواهید بود، گفت: آقای دکتر روحانی درباره دولت بعدی شان و مصداق های آن تصمیمی نگرفتند و فکری نشده است اما روحانی معتقد است دولت بعدی، باید دولت جوان و پرتحرکی باشد تا بتواند اهداف مورد نظر ایشان و مردم را برآورده کند.

نجفی درباره اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگسان نیز یادآور شد: باید روشن شود چه بخشی از این تخلفات مربوط به صندوق است و چقدر از آن مربوط به وام هایی است که بانک سرمایه داده است چراکه بخشی از وام های پرداخت شده بازنگشته و تبدیل به مطالبه معوق شده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که تخلفات صندوق و وام های بانک سرمایه چه میزان مربوط به سال 92 و قبل از آن است و چه میزان مربوط به دولت یازدهم است، رقم کمی از بدهی صندوق مربوط به دولت یازدهم است « روحانی امتیاز بیشتری نسبت به دیگر کاندیداها دارد و کشور را بهتر می توانند به نقطه ایده آل حرکت دهد، این دولت علی رغم مشکلاتی که با آن مواجه بوده در ارتباط با آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است.»

نجفی در خاتمه با اشاره به برکناری فانی از وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: بعد از مدتی که دولت احساس کرد فرهنگیان از عملکرد فانی راضی نیستند صرفاً برای احترام گذاشتن به نظر فرهنگیان وزیر جدیدی را انتخاب کرد هرچند آقای روحانی از ایشان نارضایتی نداشتند.

ارسال نظر: