سعید جلیلی‌ در اجتماع حامیان حجت‌الاسلام رئیسی:

دولت در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی رویکردی رومانتیک دارد/ مدعی تدبیر بگوید در ۴ سال گذشته چه کرد‌

کدخبر: 2095515

‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تفکر انقلابی نشان می‌دهد که می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق شود، گفت: دولت در مسائل اقتصادی و سیاست خارجی رویکردی رومانتیک دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سعید جلیلی عصر امروز در در اجتماع بزرگ مردمی حمایت از حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: اگر ما مدعی هستیم که کشور ما دارای منابع غنی، معادن بزرگ، ظرفیت‌های بزرگ کشاورزی، شرایط مناسب جغرافیائی و ترانزیتی و همچنین نیروی انسانی لازم و جوان که برای پیشرفت هر کشوری کفایت می‌کند است، پس چرا با شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: کشور ما دارای نیروهای مومن انقلابی تحصیل کرده و جوانی است که قابلیت‌های بسیاری را دارند اما باید پرسید چرا پس از گذشت 4 سال از دولت یازدهم هنوز شرایط مطلوب در کشور محقق نشده و به آن نرسیده‌ایم.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در سال 92 که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد رهبر معظم انقلاب فرمودند آنچه می‌خواهید رقم بزنید یک حماسه سیاسی است که به دنبال آن باید حماسه اقتصادی اتفاق بیفتد که نیفتاد.

وی عنوان کرد: مردم اگر در سال 92 به این دولت رای دادند برای این بود که منتخب مردم بتواند در همان سال پس از حماسه سیاسی که روی داد، حماسه اقتصادی را نیز محقق کند امری که رهبری در پایان همان سال فرمودند حماسه اقتصادی اتفاق نیفتاده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: رهبر معظم انقلاب در همان سال در حوزه اقتصاد مقاومتی مباحثی را بیان کرده و تاکید کردند که این موضوع خواست و نیاز مردم و کشور است و منتخب مردم باید بتواند به این نیاز پاسخ دهد.

وی ابراز کرد: سوال این است که چرا بعد از 4 سال آن پاسخ لازم را در عمل نمی‌بینیم و اهمیت این پرسش از آن روست که می‌خواهیم بر اساس آن، چهار سال آینده کشور را رقم بزنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه اهمیت چنین جلساتی برای این است که ما در کنار شور انتخاباتی جلساتی برای اغنا سازی مردم نیز تشکیل دهیم، بیان کرد: ما باید مباحثی که سبب اغنا سازی مردم نسبت به آنچه در چهار سال آینده برای کشور رخ می‌دهد را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر درباره گنجینه‌های کشور حرف می‌زنیم باید از آنها در انتخابات رونمائی کنیم تا کسانی که بعد از انتخابات زمام امور کشور را به دست می‌گیرند شعار ما نمی‌توانیم را سر ندهند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: افرادی که می‌گویند ما نمی‌توانیم و یا نتوانستیم مشکل از خودشان است وگرنه ظرفیت لازم برای موفقیت در کشور وجود دارد و تفکر انقلابی می‌تواند باور ما می‌توانیم را اثبات کند.

وی گفت: تفکر انقلابی نگاه ما نمی‌توانیم را قبول ندارد به همین دلیل در چنین ایامی باید به جای دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف، نقاط مثبت و استعدادهای کشور را برجسته کرد چرا که این کار امید را در کشور زنده می‌کند.

جلیلی عنوان کرد: اگر کسانی امروز با شعار امید وارد عرصه می‌شوند باید تکلیف خود را با ظرفیت‌‌های موجود در کشور معلوم کنند و بگویند در این چهار سال گذشته چه کرده‌اند و برای چهار سال آینده چه برنامه‌ای دارند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که هر دولت جدیدی که روی کار می‎آید تمامی اقدامات دولت قبلی را ادامه ندهد اما انتظار این است که دولت‌ها نقاط قوت دولت قبلی را ادامه داده و نقاط ضعف را بر طرف کنند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ابراز کرد: پس از گذشت چهار سال این سوال مطرح است که دولت کنونی کدام نقاط قوت را دنبال کرده و کدام نقاط ضعف دولت گذشته را نیز بر طرف کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت فعلی به هنگام در دست گرفتن قدرت اعلام کرد که هزینه را کاهش داده است، گفت: این افراد باید پاسخ دهند آیا هزینه‌های کشور را کاهش داده‌اند یا سرمایه‌های ملی را مصرف کرده‌اند و یا اینکه برای کسب عزت چه مسیری را پیموده‌اند.

جلیلی اظهار داشت: افرادی که در انتخابات 92 گفتند کاری می‌کنیم که هم چرخ کشور بچرخد هم چرخ سانتریفیوژها، حالا صنعت هسته‌ای در کشور برچیده شده وخودشان معترفند که طرف مقابل نه تنها به روح برجام پایبند نبود بلکه به متن برجام نیز عمل نکرده است.

وی عدم موفقیت دولت کنونی را ناتوانی آنها در استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور دانست و ابراز کرد: اگرچه دولت کنونی به پروژه مسکن مهر انتقاد داشت اما متاسفانه برای پیشبرد آن کاری انجام نداده و پس از گذشته 4 سال هنوز این برنامه ناتمام مانده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: مسکن مهر می‌توانست به صورت مستقیم و غیر مستقیم سبب ایجاد چند هزار شغل در کشور شود اما با راکد ماندن این پروژه در حوزه اشتغال مشکل ایجاد شد.

وی درباره کاهش نقدینگی کشور نیز عنوان کرد: دولت فعلی با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی امور را به دست گرفت در حالیکه امروز نقدینگی کشور به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسیده ‌که دولت باید درباره آن توضیح دهد.

جلیلی با بیان اینکه اگر می‌گوییم تولید و اشتغال مهم است برای این است که این موضوع راه حل داردافزود: سوال ما اینجا است که با شرایط موجود مسئولان امر نمی‌توانسته و یا نمی‌خواستند که کاری در این حوزه انجام دهند.

وی خطاب به دولتمردان گفت: عدم موفقیت شما در حل مشکلات کشور به این خاطر است که نگاه شما به موضوعات رومانتیک است تا واقعبینانه، چرا که فکر می‌کنید اگر به غرب اعتماد کنید ظرفیت‌های موجود در کشور فعال می‌شود در حالیکه آنها حتی به متن برجام هم پایبند نبودند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ابراز کرد: اگر امروز می‌گوییم می‌شود این کار را انجام داد پس باید در انتخابات توانائی‌های کشور، نحوه مدیریت صحیح و نقاط قوت برای مردم تبیین شود به همین دلیل نیز عرصه انتخابات حائز اهمیت است.

وی افزود: افرادی که مدعی بودند با برقراری ارتباط مشکلات کشور حل می‌شود امروز می‌گویند برای انجام کارها نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی دارند که بر تحقق آن باید برجام‌های دیگری اتفاق بیفتد.

جلیلی اظهار داشت: چرا امروز ما نمی‌توانیم از سرمایه‌های اساسی کشور را استفاده کنیم آیا به این دلیل است که افراد نمی‌توانند یا اینکه این ظرفیت‌ها در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به کارگاه‌های تولیدی ایجاد شده در روستاها و نقش آنها در اشتغال‌زایی تصریح کرد: بسیاری از این کارگاه‌ها که سبب اشتغالزائی برای بسیاری از مردم شده‌اند به دلیل مهاجرت معکوسی که در سه سال گذشته روی داده با رکود رو به رو شده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه در انتخابات نباید با ایجاد شور کاذب جای مسائل اصلی و فرعی عوض شود، گفت: برخی در آستانه انتخابات مدعی شدند که سایه جنگ را از سر مردم دور کرده‌اند، در حالی که باید توضیح دهند درباره کدام جنگ حرف می‌زنند و آیا غیر از این است که امنیت کنونی جامعه با جانفشانی شهدا به دست آمده است.

وی ابراز کرد: امروز دشمنان ما در آن سوی آب‌ها اعتراف می‌کنند که نتوانسته‌اند در مدت 6 سال گذشته توفیقاتی را در سوریه به دست آورند آن وقت آنها چگونه می‌خواهند با جمهوری اسلامی که منبع این قدرت عظیم است بجنگند.

جلیلی با بیان اینکه ما باید تصمیماتمان براساس درس‌هایی باشد که از گذشته گرفته‌ایم نه ترس‌های موهوم بیان کرد: اگر می‌گوییم ما می‌توانیم، شعار نیست واقعیت است که برای تحقق آن نیازمند یک عقلانیت هستیم نه خودباختگی‎در برابر دشمنان یا دیپلماسی التماسی.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای پیشرفت علمی و اقتصادی کشور نیازمند تکریم دانشمندان خودی هستیم نه اینکه به آنها بگوییم حد شما به قدر یک آبگوشت بزباش است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ما نمی‌گوییم مسئولان کنونی نخواستند کاری انجام دهند، افزود: معتقدیم این افراد نمی‌توانند موفقیتی را برای کشور در عرصه‌های مختلف رقم بزنند.

وی خطاب به جوانان مومن انقلابی همدان گفت: امروز در یک مقطع مهمی قرار داریم و باوجود کارشکنی‌های دشمنان فرصت‌های بزرگی در برابر ملت وجود دارد پس باید از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و تفکر انقلابی را در جامعه احیا کنیم.

جلیلی اظهار داشت: باید جلسات انتخاباتی به محلی عقلانی برای به چالش کشیدن موضوعات، اغناسازی مردم و صحنه درس‌آموزی از گذشته تبدیل شود نه اینکه از آن برای عملیات روانی و اغوا سازی مردم استفاده کنیم.

وی با برشمردن امکانات و ظرفیت‌های عظیم کشور در عرصه فضای مجازی، کشاورزی، نفت و گاز، مسکن و با تاکید بر لزوم اصلاح نظام بانکی در کشور عنوان کرد: در هریک از عرصه های ذکر شده ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و بستر استفاده از آنها نیز آماده است و تنها نیازمند یک مدیریت صحیح است تا اجرایی شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مردمی که در سال 92 چنین انتخابی انجام می‌دهند برای این بود که تفکری گفت این مشکلاتی که دارید راه حلش گفت‌وگو و تعامل با برخی افراد است اما امروز زمان آن رسیده که درستی و یا نادرستی این نگاه مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی نیز بیان کرد: از ایشان به عنوان نامزد اصلح دفاع می‌کنیم چرا که می‌خواهیم تفکر انقلابی که سبب ایجاد موفقیت‌ها در کشور می‌شود، شکل بگیرد و مشکلات کشور و مردم حل شود.

ارسال نظر: