حجت‌الاسلام شبستری در نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

مشکلات کشور مرهون بی‌تدبیری کسانی‌ است که نام تدبیر بر عملکرد خود گذاشته‌اند

کدخبر: 2095535

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در حوزه دفاعی بر خلاف حوزه‌های دیگر از عزت برخورداریم و این اقتدار مدیون تدبیر رهبری است و ضعفی که در برخی حوزه‌ها مشاهده می‌شود مرهون بی‌تدبیری کسانی است که نام تدبیر بر عملکرد خود گذاشته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان «عزتمندی ملی در تقویت کارآمدی اقتصادی» برگزار شد، با بیان اینکه هدف اسلام این است که جامعه اسلامی به عنوان یک جامعه با عزت باشد، گفت: عزت ملی یعنی اینکه در برابر بیگانگان خودمان را نبازیم و خودمان را دست کنم نگیریم و زیر بار ذلت نرویم ولی گاهی از ارتباط هایی که برقرار می‌شود و از موضع گیری‌هایی که گرفته می‌شود بوی ذلت به مشام می‌رسد.

وی ادامه داد: همه دلسوزان نظام بر این توافق دارند که عزت ملی بسیار مهم است، اگر عزت باشد امنیت و پیشرفت هم خواهد آمد وگرنه اگر یک ملت تحقیر شود همه چیز او به بازی گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجتهدشبستری تاکید کرد: عزت ملی در حوزه اقتصاد آیا جز رسیدن به خودکفایی و تحقق اقتصادمقاومتی است؟ البته دولت در این حوزه‌ها کارهایی انجام داده است ولی آیا افزایش تولید و صادرات و فروش نفت، قرارداد fatf ، افزایش بیکاری، پرداخت حقوق‌های نجومی و فساد و اختلاس در صندوق فرهنگیان در جهت اقتصاد مقاومتی است؟

این استاد حوزه با اشره به کارنامه ناموفق دولت در اجرای اقتصادمقاومتی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است بر روی اقتصادمقاومتی تاکید دارند ولی متاسفانه توجهی به آن نشده است.

وی اظهار داشت: پایه اول سیاست خارجه ما باید عزت باشد، گاهی می‌بینیم موضع گیری‌های دولت در حوزه سیاست خارجی بر پایه عزت ملی نیست به طور نمونه در رابطه با کشتار حجاج ما در منا این مسئله را دیدیم یا اینکه اظهارات گستاخانه وزیرخارجه عربستان و ترکیه و نوشتن قرارداد در خانه سفیر سوئد نشان دهنده نهایت ذلت است.

حجت‌الاسلام مجتهدشبستری با اشاره به تلاش عده‌ای به شورای نگهبان برای ورود اقلیت‌های مذهبی به شورای شهر، گفت: اگر در یک شهر اکثریت اقلیتهای مذهبی هستند آنجا منعی ندارد ولی در جایی که اکثریت در شهر مسلمان هستند بیائیم غیر مسلمان را حاکم کنیم خلاف قرآن است، حال اگر شورای نگهبان بگوید این خلاف شرع است باید علیه این شورا جو سازی کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نمی‌تواند تابع هوای نفسانی یک عده باشد که امروز به صورت فله‌ای افرادی را تائید صلاحیت کردند و همین تائید صلاحیت‌ها فله‌ای باعث ایجاد مشکلات زیادی در شورای شهر می‌شود که ما گاها نمونه‌هایی از آن می‌بینیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در حوزه فرهنگ هم این است که پایبند به آداب و رسوم ملی خودمان باشیم ولی امروز یکیی از مشکلات ما بحث جهانی شدن فرهنگ است ما در فضای مجازی با مشکل روبرو هستیم.

وی گفت: صحنه فضای مجازی در اختیار معارضین با نظام است ولی راه‌اندازی شبکه ملی را جدی نمی‌گیرند. مروز خیلی راحت می توانید در فضای مجازی زشت‌ترین محتواها را بدست آورید ولی آیا این با دستورات دینی ما و عزت فرهنگی ما سازگاری دارد؟

حجت‌الاسلام مجتهدشبستری با بیان اینکه عزت ملی در حوزه علم این است که در اوج علم و پژوهش قرار بگیریم، تصریح کرد: در این رابطه هم متاسفانه آمارهایی که خودشان میدهند نشان می1دهد که ما تنزل پیدا کردیم.

وی گفت: عزت ملی در حوزه دفاعی این است که هرگز بیگانه‌ای طمع نکند به خاک این کشور و جای شکر دارد که ما در حوزه دفاعی از اقتدار برخورداریم و این مسئله هم برای این است که حوزه دفاع تحت اشراف خود رهبری است وگرنه اگر این حوزه هم بدست دیگران بود امروز معلوم نبود چه وضعیتی داشتیم.

این استاد حوزه با بیان اینکه برخی ها امروز با مطرح کردن بحث جنگ و صلح می‌خواهند آرای مردم را جلب کنند، تاکید کرد: اینها می‌گویند اگر رقیب ما در انتخابات پیروز شود کشور درگیر جنگ و خفقان می شود ولی همانطور که رهبری فرمودند اگر دشمن زره‌ای احساس می‌کرد می‌تواند به ما حمله کند لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.

وی گفت: اگر ما در حوزه دفاعی بر خلاف حوزه‌های دیگر از اقتدار و عزت برخورداریم این اقتدار مدیون تدبیر رهبر معظم انقلاب است و ضعفی که در برخی حوزه‌ها مشاهده می‌شود مرهون بی‌تدبیری کسانی است که نام تدبیر بر عملکرد خود گذاشته‌اند.

ارسال نظر: