جهانگیری در مناظره زنده انتخاباتی:

یکی از اقدامات مهم در زمینه ازدواج، افزایش وام ازدواج از سه میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان است

کدخبر: 2095559

جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از اقدامات مهم در زمینه ازدواج، افزایش وام ازدواج از سه میلیون تومان به ده میلیون تومان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۱۶:۳۰ امروز جمعه هشتم اردیبهشت ماه با موضوع " اجتماعی" از شبک یک سیما در حال برگزاری است.

محورهای سخنان اسحاق جهانگیری در مناظره زنده انتخاباتی به این شرح است:

*** نقد جهانگیری به صحبت های میرسلیم در خصوص "طرح و برنامه ایشان برای مدیریت و ساماندهی حاشیه نشینی":

حاشیه نشینی یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در اکثر شهرها است. مساله این است که باید به این مردم به صورت جدی توجه کرد و نباید به آنها به دیده اضافه بودن نگریسته شود. باید دیده شوند باید به آنها توجه شود خوشبختانه در دولت یازدهم با برخورد علمی و دقیق کارشناسی نگاه شد. شورای بازآفرینی مناطق فرسوده و تمام حاشیه نشین ها با برنامه ریزی دقیقی بیمه شدند. فرزندان آنها که از تحصیل محروم بودند در این دولت دیده شدند و برایشان برنامه ریزی شد.

*** نقد جهانگیری به صحبت های رئیسی در خصوص "چه برنامه و راهکاری برای رشد عدالت اجتماعی پیشنهاد می کنید؟":

- عدالت یکی از آرمان های مهم نظام اسلامی است. - محدود کردن عدالت ظلم به آن است؛ عدالت تحصیلی، عدالت سیاسی، عدالت قضایی از عدالت است. - احساس عدم عدالت در کشور بالا رفته است. - باید کاری کنیم مردم باور کنند که مسئولانشان در وجوه مختلف بر مبنای عدالت عمل می کنند. - عده‌ای به رده‌های بالا رسیدند و عده ای به حداقل‌ها احتیاج دارند. - اینکه گفته شده به دهک‌ها پایینی یارانه را سه برابر می‌کنیم فاصله بیشتر می‌شود.

*** نقد جهانگیری به صحبت های هاشمی‌طبا در خصوص "چه طرحی برای حل مشکل مسکن بویژه برای زوج‌های جوان در نظر دارید؟":

- به دلیل صدور پروانه های بی حساب و کتاب و دلالی شدن مسکن با سرمایه راکد زیادی روبرو هستیم. چند اولویت گذاشتیم یکی مسکن اجتماعی برای اقشار نیازمند حمایت. منابع بانکی را باید تامین کنیم. - مسکن روستایی را باید استحکام ببخشیم. - سقف تسهیلات مسکن به 60 میلیون و برای زوج های جوان 160 میلیون تومان افزایش یافته. - به بانک ها اجازه داده شد در بخش مسکن ورود یابند. شهرداری از باب سودآوری می رود در بافت های فرسوده کار می کند

*** نقد جهانگیری به صحبت های روحانی در خصوص " "مشکل ازدواج جوانان را ناشی از چه عللی می دانید و برنامه شما برای رفع این مشکل و شکل گیری ازدواج های پایدار در جامعه چیست؟":

⭕️ باید احترام جوان ها حفظ شوم به بهانه های واهی احترام آنها زیر پا گذاشته نشود ⭕️ یکی از اقدامات مهم در زمینه ازدواج، افزایش وام ازدواج از سه میلیون تومان به ده میلیون تومان است ⭕️ چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند و راه را برای سفر 700 هزار شیعه به مشهد بستند؟ ⭕️ کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند امروز در ستاد کدام کاندیدا هستند و کدام کاندیدا از آنها حمایت می کند؟

*** اسحاق جهانگیری برای پاسخ به سوال پنجم پشت تریبون رفت.

سوال از جهانگیری: "با توجه به عدم رضایت کافی ارباب رجوع در دریافت خدمات دستگاه های اجرایی مهمترین اقدام شما برای کاهش بروکراسی چه خواهد بود؟" پاسخ جهانگیری:

⭕️ پیش نیاز توسعه افزایش سرمایه اجتماعی است ⭕️ رویکرد دولت یازدهم به مسائل اجتماعی، منحصر به فرد بود و نگاه امنیتی و غیر علمی را تغییر داد ⭕️ باطل السحر دروغ و فریب، آگاهی مردم است ⭕️ بیشتری عدم رضایت مردم در بین دستگاه ها از شهرداری، بانک ها و دستگاه قضائی است ⭕️ یکی از مهمترین کارهایی که باید برای رضایت ارباب رجوع انجام شود، شفاف سازی است تا مردم به حقوق شهروندی آگاه باشند ⭕️ دولت الکترونیک یکی از مهمترین سیاست هایی است که باید اجرا شود ⭕️ کشور باید به روش الکترونیک اداره شود ⭕️ مردم باید در خانه خود با تلفن همراه، بخش زیادی از خدمات را دریافت کنند.

*** پاسخ جهانگیری به انتقادات سایر نامزدها:

ارسال نظر: