پرویز امینی عنوان کرد

جمع‌بندی اولین مناظره/ قالیباف: ۳+، جهانگیری: ۲+ و روحانی: ۲-/ احتمال عبور معاون از رئیس

کدخبر: 2095576

در اولین مناظره زنده انتخاباتی، روحانی دو امتیاز منفی داشت. یکم شکست در مواجهه با قالیباف و دوم با حضور جهانگیری، وی موضوعیت خود را تا حد زیادی از دست داد و احتمال عبور از وی قوت گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز امینی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود در خصوص اولین مناظره زنده انتخاباتی نوشت:

جمع‌بندی اولین مناظره: قالیباف؛ مثبت ۳ ، جهانگیری؛ مثبت ۲ و روحانی؛ منفی ۲

مناظره اول که شروعی محافظه‌کارانه و حوصله‌سربر داشت، در انتها، گرم و تهاجمی شد. قالیباف محور تهاجم به زوج دولت (روحانی و جهانگیری) بود و از این بابت گام نخست و ضروری را که تبدیل شدن به آلترناتیو دولت کنونی بود را به خوبی برداشت. امتیاز دوم قالیباف، حمله مؤثر به روحانی و نیز جهانگیری بود که واکنش‌های منفعلانه روحانی در پایان مناظره نشان داد سهم آسیب‌پذیری روحانی از این تهاجمات بالاتر بوده است که برای قالیباف امتیاز است چرا که روحانی رئیس‌جمهور مستقر را مغلوب کرده است. امتیاز سوم قالیباف مظلومیت ناشی از رقابت نابرابر با زوج روحانی - جهانگیری است که فضای مثبت وی را مضاعف می‌کند.

جهانگیری نیز دو امتیاز مثبت داشت. یکی نمایندگی اصلاح‌طلبان در شرایطی که آنها سخت دنبال بازسازی خود و پایان دادن به سواری دادن به امثال روحانی‌اند و دیگری تحت‌الشعاع قرار دادن روحانی در حالیکه قرار بود جهانگیری در سایه روحانی حرکت کند.

اما روحانی دو امتیاز منفی داشت. یکم شکست در مواجهه با قالیباف و دوم با حضور جهانگیری، وی موضوعیت خود را تا حد زیادی از دست داد و احتمال عبور از وی قوت گرفته است.

ارسال نظر: