سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:

امدادرسانی به ۱۰۲ نفر گرفتار سیلاب/ تخلیه آب از ۳۱ واحد مسکونی

کدخبر: 2095615

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در تشریح وضعیت استان‌های درگیر باران و سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته گفت: استان‌های زنجان و همدان و ۳ شهرستان ماه‌نشان، خدابنده و تویسرکان بیشترین نیاز به عملیات امداد و نجات را داشته‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهنام سعیدی گفت: براساس اخطاریه‌ای که سازمان هواشناسی در تاریخ 7 اردیبهشت ماه صادر کرد برای امروز شنبه، رگبار و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه،‌ لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، کرمان و البته تهران هم پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: مهمترین مخاطره جوی در این فصل، رگبار موقت شدید به همراه صاعقه به خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ و سیلاب ناگهانی به همراه تندباد شدید موقت در مناطق مستعد نیز در این ایام دیده می‌شود.

سعیدی گفت: امروز تا ساعت 9 صبح شاهد بارش باران در استان‌های قزوین‌،‌ لرستان،‌ همدان،‌ البرز و تهران بوده‌ایم که اکثر محورها دچار بارندگی و در ارتفاعات محور فیروزکوه،‌ هراز و کندوان این بارندگی شدید مشاهده شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با عملیات امداد و نجات برای استان‌های درگیر سیلاب و بارندگی گفت: استان‌های زنجان و همدان و سه شهرستان ماه‌نشان، خدابنده و تویسرکان بیشترین نیاز به عملیات امداد و نجات را داشته‌اند.

وی گفت: طی 24 ساعت گذشته 7 روستا امدادرسانی شده و 102 نفر امدادرسانی شده‌اند و تخلیه آب از 31 واحد مسکونی انجام شده است.

سعیدی ادامه داد: سیل بیشتر در شهرستان خدابنده و تعدادی از روستاهای آن خساراتی را به بار آورده به همین دلیل مدیرکل بحران استان زنجان و معاون عمرانی استانداری برای رصد شرایط و انجام ماموریت و هماهنگی در شهرستان خدابنده حضور دارند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به همین منظور جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان‌های متاثر تشکیل شده و آماده باش لازم به نیروهای امدادی داده شده است.

ارسال نظر: