سید یاسر جبرائیلی با ارزیابی اولین مناظره انتخاباتی در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

قالیباف پیروز مناظره و تیم دولت یازدهم بازنده بود/ حضور جهانگیری تهدید جدی برای روحانی

کدخبر: 2095628

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: با ضعف مفرط حسن روحانی در مناظره دیروز مخاطبان حامی دولت خواهند گفت که اگر قرار است به ادامه این دولت رأی دهیم چرا به‌جای روحانی به جهانگیری که بهتر می‌تواند از خودش دفاع کند را ندهیم.

سید یاسر جبرائیلی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به مناظره روز گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مناظره دیروز آقای جهانگیری تلاش ویژه ای داشت تا آمارهایی را برای دفاع از دولت یازدهم ارائه کند اما روند مناظره به شکلی پیش رفت که پروژه دولت که به صورت دوجانبه از سوی آقایان جهانگیری و روحانی پیگیری می‌شد به شکست انجامید.

وی ادامه داد: از آنجایی که آقای جهانگیری به آقای قالیباف حمله کرد روند مناظره عوض شد و هرچند آقای جهانگیری توانست در یکی دو مرحله ضرباتی را به مواضع آقای قالیباف وارد کند اما در نهایت تیم دولت در مناظره مغلوب شد.

سید یاسر جبرائلی افزود: آقای روحانی وعده‌هایی را در انتخابات 92 داده بودند و جالب هم این است که رهبر انقلاب همان موقع به نامزدها تذکر داده بودند که :" به‌گونه‌ای حرف بزنید که اگر خرداد سال آینده نوار حرفهای امروز شما را پخش کردند شرمنده نشوید و با بهانه‌گیری گردن این و آن نیندازید." اما خب آقای روحانی این روزها به تکذیب وعده‌های خود در سال 92 روی آورده‌اند و اتفاقی که دیروز روی‌داد این بود که برخلاف گذشته که آقای روحانی متکلم وحده بودند و مسائل عجیب و غریبی را به زبان می آوردند و کسی هم نبود که پاسخ ایشان را بدهد، دیروز آقای قالیباف با سند و مدرک جواب ایشان را داد و بلافاصله هم فیلم مورد اشاره آقای قالیباف که مربوط به وعده‌های آقای روحانی در سال 92 بود در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست چرخید و مردم واقعیت را بهتر درک کردند.

وی در ادامه با اشاره به توضیحات حسن روحانی در خصوص ارائه مستندات وعده‌های خود در سال 92 از سوی محمدباقر قالیباف گفت: آقای روحانی شب گذشته تلاش کرد با توضیح بخشی از وعده‌های خود عدم توفیق دولت یازدهم در ایجاد اشتغال را توجیه کند و بگویید که "من گفتم اگر 10 میلیون گردشگر وارد کشور شود سالی یک‌میلیون شغل ایجاد می‌کنم"، اما باید به ایشان گفت که آقای روحانی شما در آن روز منطق که تدریس نمی‌کردید، شما وعده می‌دادید، حالا هم که مسئولان دولت خودتان می‌گویند که بیش از ده میلیون نفر گردشگر به کشور آمده‌اند، اما وعده‌های شما هیچ‌کدام محقق نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان دیگر نامزدهای حاضر در مناظره دیروز گفت: آقای میرسلیم و هاشمی طبا هر دو در حاشیه بودند و از طرفی آقای رئیسی هم خوب عمل نکردند چرا که اولا نتوانستند در قامت و جایگاه منتقد دولت خوب عمل کنند و ثانیا نتوانستند برنامه‌های خود را قاطعانه اعلام و ارائه کنند. آقای رئیسی نیاز به ارتباط قوی‌تری با مخاطب دارند و برای این مسئله هم باید برنامه‌های خود را با قاطعیت بیشتری بیان کنند.

معاون پژوهشی خبرگزاری فارس با اشاره به حضور جهانگیری در مناظره و بحث چالشی وی با محمد باقر قالیباف گفت: من فکر می‌کنم پیروز مناظره دیروز آقای قالیباف بود هرچند که آقای جهانگیری هم خوب حاضر شد، ولی قطعاً پیروز آقای قالیباف بود. البته به نظرم با این مدلی رفتاری که آقای جهانگیری در پیش‌گرفته‌اند دست‌آخر شرایط به ضرر آقای روحانی تمام خواهد شد، چراکه آقای روحانی دیروز بسیار ضعیف حاضر شد و کلاً در مناظره کنار ایستاد.

وی با تشریح موضع ضعف حسن روحانی در مناظره دیروز گفت: مخاطبان حامی دولت در این شرایط خواهند گفت که اگر قرار است به ادامه این دولت رأی دهیم چرا به‌جای روحانی به جهانگیری که بهتر می‌تواند از خودش دفاع کند را ندهیم.

سید یاسر جبرائیلی با تاکید بر این نکته که حضور جهانگیری با طراحی دولت برای فرار از مهلکه پاسخگویی در خصوص عملکرد کابینه حسن روحانی شکل گرفته است اظهار کرد: این فرصتی که دولت برای خود طراحی کرده است ممکن است تبدیل به تهدید شود چراکه دیروز هم این اتفاق افتاد. در شرایطی که آقای روحانی بسیار ضعیف عملکرد و در واقع در حد آقایان هاشمی طبا و میرسلیم بود و عملاً مناظره تبدیل به مناظره آقای قالیباف و آقای جهانگیری شده بود . البته آقای قالیباف هم تلاش کرد که اجازه ندهد دوقطبی بین خود و آقای جهانگیری شکل بگیرد هرچند که بیشتر وقت را در بحث و پاسخ به معاون اول دولت گذراند ولی تلاش کرد که دوقطبی را بین خود و دولت به معنای آقای روحانی تعریف کند.

ارسال نظر: