معاون وزیر سابق نفت در امور پتروشیمی با تایید وعده اشتغالزایی ۵ میلیونی قالیباف:

۱۴ میلیون تن بدون سرمایه‌گذاری جدید به ظرفیت پتروشیمی‌ها اضافه شود، اشتغال چشمگیری ایجاد می‌شود!/ در حال حاضر ۱۴ میلیون تن ظرفیت خالی داریم

کدخبر: 2095645

معاون وزیر سابق نفت گفت: افزایش ظرفیت پتروشیمی‌ها باعث افزایش چشمگیر اشتغال، افزایش درآمد ملی و افزایش صادرات خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » غلامحسین بیات معاون وزیر نفت سابق در امور پتروشیمی گفت: در حال حاضر حدود 64 میلیون تن ظرفیت اسمی در صنعت پتروشیمی داریم، در حالیکه در یکسال اخیر فقط 50 میلیون تن آن محقق شده است. فاصله بین تولید و ظرفیت نصب شده که بابت آن سرمایه گذاری، هدفگذاری و هزینه شده است 14-12 میلیون تن است.

وی افزود: با تکمیل چنین ظرفیتی در روند ایجاد شغل اتفاقات خیلی بزرگی خواهد افتاد. وی درباره علت پایین بودن ظرفیت فعالیت در پتروشیمی ها در شرایط کنونی نیز گفت: کمبود خوراک، نارسایی های فرآیندی و دانش لیسانسی و نارسایی های ساخت تجهیزات از جمله دلایل پایین بودن ظرفیت تولید و کاهش اشتغالزایی در شرایط کنونی در صنعت پتروشیمی است. اگر این موارد برطرف شود، معنایش این خواهد بود حداقل 14-12 میلیون تن به ظرفیت کنونی و اسمی پتروشیمی بدون سرمایه گذاری جدید اضافه ‌شود. لذا این افزایش ظرفیت باعث افزایش چشمگیر اشتغال، افزایش درآمد ملی و افزایش صادرات خواهد شد.

معاون وزیر سابق نفت در امور پتروشیمی گفت: اگر همین 14-12 میلیون تن را به صنایع تکمیلی و پایین دستی منتقل کنیم، شغل قابل توجهی اضافه خواهد شد. هر چه در صنایع پتروشیمی و بالادستی و یا میانی شغل ایجاد کنیم، به صورت مستقیم 10 تا 15 برابر آن می‌توانیم در صنایع پایین دستی شغل ایجاد کنیم. وی افزود: البته این اعداد برآوردهای ما است چرا که اتحادیه های تخصصی که دستشان در کار است میگویند این برآوردها ناقص است و دو سه برابر 10-15 برابر میتوان شغل ایجاد کرد.

ارسال نظر: