برگزاری هفته فیلم فرانسه در موزه هنرهای معاصر

کدخبر: 2095647

هفته فیلم فرانسه از روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه تا روز دوشنبه ۱۱اردیبهشت ماه در سالن تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هفته فیلم فرانسه از روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه تا روز دوشنبه 11اردیبهشت ماه در سالن تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود .

در این هفته فیلم که با عنوان «فرزندان آزاد سینما» برگزار می شود آثاری از هفت سینماگر فرانسوی از جمله لئو ژان ویگو،فرانسوا تروفو،روبر برسون،موریس پیالا،آنیس واردا،کلر دنی و نیکولا فیلیبر به نمایش در میآید .

شایان ذکر است که شخصیت کودک،شخصیت محوری هر 7 فیلم است و فیلم «خانه دوست کجاست » ساخته عباس کیارستمی نیز در کنار این آثار فرانسوی نمایش داده می شود تا عنصری باشد برای پیوند زدن سینمای ایران و سینمای فرانسه طی این هفته فیلم .

انتخاب فیلم ها توسط ژان میشل فرودون،سردبیر سابق کایه دو سینما،انجام شده است.این منتقد سرشناس فرانسوی طی این برنامه در سینما تک حضور خواهد داشت و بعد از نمایش هر فیلم به نقد و بررسی آن می پردازد.فرودون به مناسبت این هفته فیلم اقدام به تدوین مجموعه یادداشت های تحلیلی در مورد فیلم ها کرده است که در قالب کتابچه راهنما در اختیار حاضرین قرار خواهد گرفت .

روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه ساعت 17/30،فیلم « نمره اخلاق صفر» (ژان ویگو)،روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ساعت17/30،فیلم «کودکی عریان» (موریس پیالا)،روز شنبه 9 اردیبهشت ماه ساعت15،فیلم «چهارصد ضربه »(فرانسوا تروفو) و ساعت 17،فیلم « ژاکوی نانتی»(آنیس واردا)،روز یکشنبه 10 اردیبهشت ساعت 15،فیلم « موشت»(روبر برسون)وساعت 17،فیلم «شکلات»(کلر دنی) و روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه ساعت 15،فیلم «خانه دوست کجاست» (عباس کیارستمی) و ساعت 17 فیلم «بودن و داشتن»(نیکولا فیلیبر) به نمایش در می آید .

ارسال نظر: