مدیر مسئول هفته‌نامه نماینده در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مشخص شد چرا دولتی‌ها دنبال مهندسی مناظره بودند

کدخبر: 2095662

رسولی با تاکید براینکه بزرگترین ضعف دولت فرار از پاسخگویی است اظهار داشت: دولت به هیچ عنوان حاضر به پاسخگویی در مورد عملکرد ۴ ساله‌اش نیست و الان مشخص می‌شود که چرا در هفته‌های اخیر مهندسی می‌کردند تا موضوع مناظره را عوض کنند و برنامه را از زنده به ضبطی تغییر دهند.

امیر ابراهیم رسولی مدیر مسئول هفته‌نامه نماینده در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص مناظره روز گذشته نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخلاف خیلی از دوستان که نتیجه‌گیری می‌کنند و برنده و بازنده را مشخص می‌کنند اساسا فکر می‌کنم که در مناظر دیروز بحث برنده و بازنده مطرح نبود.

رسولی خاطر نشان کرد: به عنوان اولین مناظره زنده تلویزیونی که شماره 2 و 3 آن در هفته‌های دیگر انجام می‌شود این مناظره ارزیابی از داشته‌ها و پتانسیل‌ها دو طرف بود و نشان داد که هر کدام از دو طرف چه ظرفیت‌های روشن و آشکار و چه ظرفیت‌های پنهانی دارند.

وی خاطر نشان کرد: ما موقعی می‌توانیم یک ارزیابی از برنده و بازنده داشته باشیم که تمام داشته‌های خود را عرضه کنیم و من فکر می‌کنم برای اینکه مشخص شود چه کسی در مناظره‌ها دست برنده را گرفته است باید تا آخر هفته آینده صبر کنیم.

مدیر مسئول هفته‌نامه نماینده با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی هم مناظره‌های پایانی تعیین کننده بوده است تاکید کرد: مناظره اول محل ارزیابی است و در ارزیابی اولیه به نظر می‌آید که دولت هرآنچه که داشت را رو کرد است و حمایت آقای جهانگیری از آقای روحانی خیلی بارز معلوم بود.

وی با اشاره به اینکه‌ برخلاف آنچه ظاهرنشان می‌دهد نقش آقای جهانگیری در مناظره بیشتر از یک یار کمکی بود اظهار داشت: اصلاح‌طلبان می‌خواستند به نوعی ابراز وجود کنند و به روحانی چنگ و دندان نشان دهند که ما توان عبور از تو را داریم و اگر قرار باشد دولت بعدی را تشکیل بدهی باید به واسطه حضور آقای جهانگیری در برنامه مناظره امتیازاتی بیشتری به ما بدهی؛ حضور جهانگیری در برنامه مناظره برای اصلاح‌طلبان بیشتر نشان دهنده یک بازی سیاسی بود.

رسولی با اشاره به اینکه در میان نیروها جبهه‌های انقلاب در برنامه مناظره حضور دارند تقسیم وظایف شده است اظهار داشت: این تقسیم وظایف دارد به درستی جلو می‌رود و علی‌رغم اینکه تحلیل بعضی‌ها این است که یک نفر تندتر است و یک نفر کندتر من فکر می‌کند در یک تیم اصلا قرار نیست همه مهاجم باشند، بعضی‌ها قرار است بازی بدون توپ کنند و بعضی‌ها هم قرار است دفاع کنند.

وی تاکید کرد: من فکر می‌کنم در منظره‌های بعدی صحنه روشن‌تر می‌شود و در آن هم مردم می‌توانند نسبت به حرف‌ها و ادعاهای کاندیداها قضاوت کنند و هم فضای روشن‌تری برای روز انتخابات داشته باشند البته به شرط اینکه در درجه اول اخلاق حفظ شود و بعد هم کاندیدا قائل به این باشند که بالاخره وارد یک رقابت شدند و در این رقابت شکست و برد در کنار هم است.

مدیر مسئول هفته‌نامه نماینده با بیان اینکه به نظر می‌آید پوشش و کار تیمی در جبهه خودی به خوبی در حال انجام است اظهار داشت: علی‌رغم اینکه برخی مخالف این نظر هستند و فکر می‌کنند همه چیز باید در ظاهر خود را نشان دهد ولی دیروز دیدید که نیروهایی که به عنوان نیروهای جبهه انقلاب مطرح هستند هیچ فعالیتی علیه هم نکردند و دقیقا در یک جبهه ایستاده بودند.

وی با تاکید براینکه بزرگترین ضعف دولت فرار از پاسخگویی است اظهار داشت: دولت به هیچ عنوان حاضر به پاسخگویی در مورد عملکرد 4 ساله‌اش نیست و الان مشخص می‌شود که چرا در هفته‌های اخیر مهندسی می‌کردند تا موضوع مناظره را عوض کنند و برنامه را از زنده به ضبطی تغییر دهند؛ همه این فعالیت‌هایی که برای مهندسی مناظره در هفته‌های اخیر انجام دادند نشان دهنده این است که نقطه ضف آنها دقیقا در جایی است که باید پاسخگو باشند.

رسولی در پایان تاکید کرد: امروز آقای روحانی و جهانگیری باید پاسخ رفتار چهار ساله خودشان را بدهند که به نظر من بزرگترین نقطه ضعف آنها در مناظره هم همین بود و مردم انتظار داشتند در این برنامه آنها پاسخی در خصوص عملکردشان ارائه دهند.

ارسال نظر: