گزارش «نسیم آنلاین» از گاف بزرگ معاون اول رئیس جمهور در مناظرات انتخاباتی؛

دروغ جهانگیری درباره آمار وام ازدواج/ معاون روحانی فرق ریال و تومان را نمی‌داند؟/ مدیرِ نوبخت مخالفت افزایش وام ازدواج!

کدخبر: 2095785

در حالی جهانگیری معاون اول ریاست فعلی جمهوری در مناظره اول انتخاباتی نامزدهای از ۳۰ برابر شدن وام ازدواج در دولت یازدهم خبر داده است که آمارها از بی اطلاعی محض یا اشتباه فاحش جهانگیری از تفاوت ۱۰ برابری واحد تومان و ریال خبر داده است!

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: در حالی جهانگیری معاون اول ریاست فعلی جمهوری در مناظره اول انتخاباتی از 30 برابر شدن وام ازدواج در دولت یازدهم خبر داده است که آمارها از بی اطلاعی محض یا اشتباه فاحش جهانگیری از تفاوت 10 برابری واحد تومان و ریال خبر میدهد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، در نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای انتخابات، یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در مورد وام ازدواج بود. در این رابطه جهانگیری معاون اول ریاست جمهور با اعلام اینکه در سال 95 بیش از 9800 میلیاردتومان وام ازدواج به جوانان پرداخت شده است، این میزان از پرداخت را 30 برابر بیشتر از میزان پرداختی سال 92 عنوان داشته است.

در این مناظره در حالی روحانی و جهانگیری چندین مرتبه برخی از نامزدها را دروغ‌گو و تهمت زن خطاب کردند که آمارهای بانک مرکزی به وضوح پرده از اشتباهات فاحش معاون اول رییس جمهور برداشته است.

ادعای 30 برابر شدن ارائه تسهیلات وام ازدواج در دولت یازدهم در حالی از سوی معاون اول رییس جمهور مطرح شده است که مطابق با آمارهای بانک مرکزی ، میزان وام ازدواج پرداختی در سال 92، 2 هزار و 906 میلیارد تومان بوده است و نه 296 میلیارد تومان.

بنابراین میزان کل وام ازدواج پرداختی در سال گذشته نسبت به سال 92، 3.3 برابر شده است. این مغایرت 10 برابری در اعداد آقای جهانگیری یا ناشی از اشتباه تعمدی معاون اول رئیس جمهور است یا بی اطلاعی از تفاوت 10 برابری قیمت ریال و تومان!!!

از طرف دیگر ادعای افزایش وام ازدواج جوانان توسط دولت را می‌توان دومین دروغ در تک جمله آقای جهانگیری دانست. چرا که دولت جزو اولین مخالفین افزایش وام ازدواج بوده است. افزایش وام ازدواج از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان در قالب قانون بودجه 95 و به پیشنهاد نمایندگان مجلس در جلسه 24 فروردین ماه 95 مجلس به تصویب رسید. در واقع افزایش وام ازدواج نه تنها پیشنهاد دولت یازدهم نبوده است بلکه دژپسند یکی از معاونین رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت مخالفت شدید دولت با تصویب این پیشنهاد را در صحن علنی مجلس اعلام کرده است.

حال سوالی که به ذهن می‌رسد این است که دولتی که خود را مدعی صداقت و درستی می‌داند با ارائه آمار غلط در مورد وام ازدواج چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

ارسال نظر: