آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

تلگرام ‌بسیار خطرناک است

کدخبر: 2095807

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی اظهار داشت: با توجه به اینکه نصب تلگرام سبب ارسال اطلاعات موبایل به سرورهای آن‌ها می‌شود، بسیار خطرناک بوده که باید از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه دنیای امروزی همه را از سراسر جهان به هم مرتبط می‌سازد، اظهار داشت: همان‌گونه که مفاسد مختلف به‌سوی ما می‌آید ما نیز باید به نشر ایمان ون اخلاق بپردازیم.

وی بابیان اینکه دنیا توان پذیرش دین مبین اسلام را دارد، افزود: باید با اقتضائات جدید دنیا آشنا شده و براساس آن عمل کنیم، و اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) را تبلیغ کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید براینکه آسیب‌های بسیاری حوزه علمیه را تهدید می‌کند، عنوان کرد: فضای مجازی نیز مشکلات بسیاری را به همراه داشته که تلگرام و اینستاگرام به ترتیب 40 درصد و 20 درصد از جرائم دادگستری را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نصب تلگرام سبب ارسال اطلاعات موبایل به سرورهای آن‌ها می‌شود، بسیار خطرناک بوده که باید از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

مرجع تقلید شیعیان حوزه علمیه قم را مهم‌ترین حوزه علمیه برشمرد و بیان کرد: باید در راستای معرفی حوزه علمیه، تولیدات و فعالیت‌های آن به دنیا تلاش کرد، چرا که حتی برخی از ایرانی‌ها نیز از اقدامات این مرکز بی‌خبر هستند.

وی خواستار تقویت شبکه ملی اطلاعات کشور شد و اظهار داشت: این مهم راهکار مناسبی برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است، به‌گونه‌ای که دسترسی به اطلاعات موردنیاز مردم به‌آسانی ارائه شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید براینکه خبرگزاری حوزه باید صادق و امین باشد، تصریح کرد: تعداد رسانه‌های امانت‌دار کم است و اکثراً اخباری را که به نفعشان است منتشر می‌کنند، این در حالی است که نخستین اخبار اشتباه تأثیر بسیاری بر جامعه می‌گذارد.

ارسال نظر: