مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

قبل از اجرایی شدن برجام هفته‌ای ۷۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شد

کدخبر: 2095954

حسین یعقوبی میاب تاکید کرد که در حال حاضر هیچ محدودیتی برای جابجایی ارز وجود نداشته و هر مقدار پول که در حساب ها باشد آزادانه جابجا می شود.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی به «نسیم آنلاین» خبر داده که تا قبل از اجرایی شدن برجام، بطور میانگین هر هفته 700 میلیون دلار ارز وارد کشور شده است.

توافق هسته‌ای (برجام) بین ایران و گروه 5+1 پس از 22 ماه مذاکره در تیرماه سال 94 به سرانجام رسید اما اجرای این توافق به دی ماه همان سال موکول شد.

به تازگی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفته که "فراموش نکنیم تنها کمتر از صد روز پس از شروع به کار دولت یازدهم و با توافق موقت ژنو، ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار از منابع مالی ایران که متاسفانه مورد دست اندازی و مصادره قرارگرفته بود آزاد شد و در اختیار سیستم بانکی کشور قرار گرفت."

"حسین یعقوبی میاب" مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی، دراین خصوص و در گفتگو با نسیم آنلاین ، تاکید کرد که درحال حاضر هیچ محدودیتی برای جابجایی ارز وجود نداشته و هر مقدار پول که در حساب ها باشد آزادانه جابجا می شود.

به گفته وی، توافق برجام، یک سند کلی بین المللی است و طبق مجوز صادره، اکنون پول‌های ایران بدون هیچ محدودیتی به حساب‌های مقاصد بانک مرکزی در کشورها واریز می‌شود و تاکید کرد که ایران برای جابجایی پول های خود از هیچ کسی اجازه نمی گیرد.

ارسال نظر: