صبح امروز

ظریف با وزیر کشور پاکستان دیدار و گفتگو کرد

کدخبر: 2096061

وزیر خارجه ایران در دیدار با وزیر کشور پاکستان درباره تقویت همکاری‌های مرزی بین ایران و پاکستان و راه‌های مبارزه با تروریسم و همچنین حادثه اخیر تروریستی در میرجاوه گفتگو کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز (چهارشنبه)‌ در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی،‌نظامی، انتظامی و امنیتی به منظور پیگیری ویژه اقدام تروریستی اخیر در مرز ایران و پاکستان که به شهادت 9 مرزبان ایرانی منجر شد، وارد اسلام‌آباد شد،‌ در اولین ملاقاتش با مقامات پاکستانی با «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تقویت همکاری‌های مرزی بین ایران و پاکستان و راه‌های مبارزه با تروریسم به رایزنی پرداختند.

ظریف و وزیر کشور پاکستان همچنین بر امنیت مرزهای دو کشور تأکید کردند.

سفر امروز ظریف و هیأت همراه به منظور گفت‌وگو با مقامات پاکستانی در خصوص راه‌های تامین امنیت مرزهای دو کشور و بستن راه‌های نفوذ گروهک‌های ترویستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک، انجام شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی را در این سفر تعدادی از فرماندهان نظامی، انتظامی و مقامات عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی از جمله سردار غلامرضا محرابی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سردار محمد حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه ایران و هیأت همراه در این سفر یک روزه همچنین با «نواز شریف» نخست‌وزیر، ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش و «سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان درباره گسترش همکاری‌های مرزی دو کشور، پیگیری موضوع حمله تروریستی به مرزبانان کشورمان و مقابله با گروه‌های تروریستی دیدار و به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

در پی حادثه تروریستی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در مرز میرجاوه 9 نفر از مرزبانان کشورمان به شهادت رسیدند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه 11 اردیبهشت در نشست خبری خود با اشاره به حادثه اخیر در میرجاوه،‌عنوان کرد: این پرونده را به صورت گسترده و مفتوح در وزارت خارجه و سایر نهادها داریم و موضوع را با جدیت تمام دنبال خواهیم کرد و هر اقدامی لازم باشد برای احقاق حق شهدای خودمان در این راستا انجام می‌دهیم.

وی گفته بود که طی روزهای آینده اقدامات رسمی دیپلماتیک را در سطوح بالاتر خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد مرزهای ما به جولانگاه تروریست‌ها تبدیل شود.

ارسال نظر: