تعویض باتری در داخل تونل علت انفجار معدن آزادشهر اعلام شد

کدخبر: 2096190

در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه، ۳۵ تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر ۲۲ تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل شده یا در حال انتقال است.

به گزارش « نسیم آنلاین »وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت وقوع انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان را تعویض باتری کشنده واگن ها در داخل تونل و جرقه ناشی از آن اعلام کرد.

علی ربیعی اظهار داشت: باتری کشنده واگن ها در عمق 700 متری تونل معدن دچار مشکل شده که به جای اینکه آن را به خارج از تونل انتقال و عملیات تعویض انجام گیرد، باتری به داخل تونل انتقال یافته و جرقه ناشی از آن باعث انفجار شده است.

وی گفت: با این وجود کمیته علت یابی حادثه انفجار در تونل معدن زمستان یورت با حضور کارشناسان به دقت این مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ربیعی که شامگاه چهارشنبه درپی حادثه انفجار این معدن و به دستور رئیس جمهوری وارد استان گلستان شد، افزود که شب گذشته در معدن زمستان یورت حضور یافته و صبح امروز نیز از مجروحان این حادثه در مراکز درمانی شرق استان عیادت شد.

وی همچنین از فعالیت کمیته انسانی به منظور رسیدگی به وضعیت خانواده حادثه دیدگان و مجروحان معدن زمستان یورت خبر داد.

گفته می شود در پی وقوع انفجار در یکی از پنج تونل در حال بهره برداری معدن زمستان یورت آزادشهر مقارن ظهر چهارشنبه، 35 تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر 22 تن پیدا و از محل حادثه به سردخانه های گنبدکاووس، مینودشت و آزادشهر منتقل شده یا در حال انتقال است.

طبق گزارش سرپرست اورژانس کشور این حادثه 72 مصدوم داشته است که به مراکز درمانی منتقل شده اند و تحت درمان هستند.

معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در فاصله 90 کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان دیروز چهارشنبه بر اثر افزایش گاز متان داخل آن منفجر شد و همچنان عملیات امداد و نجات و هوادهی برای دسترسی به عمق تونل و مشخص شدن وضعیت سایر محبوسان ادامه دارد.

معدن زمستان یورت در منطقه ای به همین نام در 25کیلومتری جنوب شرق شهر آزادشهر قرار دارد.

ارسال نظر: