«نسیم آنلاین» از جدیدترین نظرسنجی گزارش می‌دهد

قالیباف به روحانی رسید

کدخبر: 2096248

بر اساس آخرین نظرسنجی یکی از معتبرترین مراکز نظرسنجی کشور (متعلق به یکی از سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ) که با درنظر گرفتن آرای روستاها انجام شده، میزان اقبال به محمدباقر قالیباف با حسن روحانی در دوگانه‌ها برابر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بر اساس این نظرسنجی که اخیراً و بعد از مناظره جمعه گذشته انجام شده و برای اولین بار رای روستاها هم در آن لحاظ شده است، در دوگانه محمدباقر قالیباف و حسن روحانی، میزان اقبال به هریک از این کاندیداها 41.1 درصد شده و بنابراین برای اولین بار در نظرسنجی‌های این دوره از انتخابات، اقبال به محمدباقر قالیباف به سطح حسن روحانی رسیده است.

مقصود از نظرسنجی در دوگانه A و B به این صورت است که پرسیده می‌شود: اگر بین A و B بخواهید انتخاب کنید و رقیب دیگری در میدان نباشد، به کدام یک رأی خواهید داد؟

همچنین طبق این نظرسنجی، در دوگانه روحانی و رئیسی هم علی‌رغم آنکه همچنان روحانی آرای بیشتری دارد، اما رشد آرای سیدابراهیم رئیسی قابل توجه است و در شرایطی که روحانی 45.5 درصد آرا را به دست آورده رای رئیسی هم 33.1 در آرا رسیده است.

براساس این نظرسنجی در شرایطی که رای‌گیری بین همه نامزدها باشد روحانی 31.2 درصد، قالیباف 22.9 درصد، رئیسی 14.8 درصد، جهانگیری 2.7 درصد، میرسلیم 1 درصد و هاشمی‌طبا 0.8 درصد از آرای را به دست می‌آورند.

در این نظرسنجی از مخاطبین سوال شده به چه فردی حتما رای نمی‌دهند که بر این اساس روحانی 29.3 درصد، میرسلیم 25.5 درصد، هاشمی‌طبا 24.2 درصد، رئیسی 20 درصد و جهانگیر و قالیباف 19.5 درصد از آرای منفی را کسب کرده‌اند. این نظرسنجی نشان دهند که از میان 6 نامزد شرکت کننده در انتخابات تعداد افرادی که قطعا به روحانی رای نمی‌دهند از دیگر رقبای وی بیشتر است.

این نظرسنجی و سایر نظرسنجی‌های معتبر نشان‌دهنده آن است که بعد از مناظره روز جمعه گذشته، محمدباقر قالیباف بیشترین رشد آرا و حجت‌الاسلام روحانی بیشترین افت و کاهش آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

توجه به رأی روستاها خلائی بود که در اکثر نظرسنجی‌های پیش از این وجود داشت. نظرسنجی‌های سابق عمدتاً در سطح مراکز استانها و نهایتاً شهرها انجام می‌شد با این حال این نظرسنجی اولین افکارسنجی‌ است که در آن رأی روستاها نیز اخذ شده است، آن هم در شرایطی که بیش از 25 درصد آرای هر دوره، مربوط به روستاهاست.

ارسال نظر: