یک کارشناس صنعت ساختمان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

کاهش تورم فقط به دلیل رکود مسکن است/ در ۴ سال اخیر فشار اقتصادی را لمس کردم

کدخبر: 2096386

حمیدرضا مافی بالانی، با اشاره به اجرایی شدن برجام و تاثیرآن بر صنعت ساختمان هم گفت: انتظار اینکه سرمایه گذار خارجی در پلک به هم زدنی پول خود را بیاورد انتظار بی جایی است.

یک کارشناس صنعت ساختمان گفت که دولت در تلاش است تا تورم را تک رقمی کند که این رقم مربوط به شاخص مسکن بوده و افزود که اگر شاخص مسکن از گردونه اقتصاد خارج شود تورم موجود، تک رقمی نخواهد بود.

حمیدرضا مافی بالانی درگفتگو با « نسیم آنلاین» ، تصریح کرد که اگر دولت بخواهد به سیاست کنترل تورم فعلی ادامه دهد مجبور است تا سیاست کنترل قیمت مسکن را در پیش رو داشته باشد. وی افزود که رکود اقتصادی تاثیر خود را بر روی طرح های ساختمانی گذارده و اگر بازار مسکن رونق داشت که بدهکاران املاک خود را به بانک ها واگذار نمی کردند. به گفته وی، صنعت درکشور زمین خورده و تولیدات داخلی قابلیت رقابت با سایر صنعتگران دنیا را ندارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی تجارت، از اینکه در فعالیت های اقتصادی حرکت ها بدون مطالعه است، انتقاد کرده و اظهارداشت که در حوزه ساخت و ساز نباید فقط مصرف کننده را مد نظر داشت و باید از بازار داخلی فراتر رفت.

او، به تجربه خرید ملک درامارات متحده عربی و ترکیه از ناحیه تعدادی از ایرانیان داخل کشور اشاره داشت و گفت که دلیل این امر فراهم بودن بستر خرید در آن کشور است در حالی که درداخل کشور، بستر سرمایه گذاری و حضور مصرف کننده خارجی برای خرید مسکن وجود ندارد. مافی بالانی، اذعان داشت که در دوره چهار ساله دولت اخیر فشار اقتصادی را لمس کرده و تاکید کرد که دلیل آن رکود زیادی بوده که در این دوره وجود داشته است.

وی،با اشاره به اجرایی شدن برجام و تاثیرآن بر صنعت ساختمان هم گفت که خیلی از گروههای خارجی که به کشور می آیند برای رصد بوده و تصریح کرد که انتظار اینکه سرمایه‌گذار خارجی در پلک به هم زدنی پول خود را بیاورد انتظار بی جایی است.

ارسال نظر: