با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی

مریم کاظمی؛ دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد

کدخبر: 2096407

مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی ، مریم کاظمی را به عنوان دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب کرد. در این حکم آمده است: «تئاتر کودک و نوجوان به واسطه ارتباط نزدیک و اثرگذار با جامعه پویا و جویاى این رده سنى همواره از مهم ترین حوزه‌هاى تئاتر بوده است. در این میان جشنواره بین المللى تئاتر کودک و نوجوان با تجربیات ارزنده بیش از دو دهه برگزارى نقش ویژه‌اى در هدایت، ایجاد شور و انگیزه وتقویت گروه هاى نمایشى داشته و دارد و آگاهى بخشى و تشویق و ترغیب کودکان ، نوجوانان و خانواده‌ها به حضور در تالارها و مکان‌هاى اجراى این گونه از تئاتر با هدف کمک به ساختن فردایى روشن تر، دنیایى پاک تر و پرنشاط براى فرزندان شایسته این سرزمین دنبال مى کند.»

در ادامه نوشته شده : «نظر به تخصص و تجربه سرکار عالى و اتفاق نظر با مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللى تئاتر کودک و نوجوان» منصوب مى شوید. امید که در سایه مهر خداوند بزرگ و با بهره گیرى از رهنمودهاى هنرمندان و صاحبنظران این حوزه و استفاده مناسب از توان و قابلیت‌هاى موجود در استان همدان وتعامل سازنده با مدیران فرهنگى این استان در برگزارى شایسته این رویداد هنرى پیروز و سربلند باشید.»

بنابراین گزارش، مریم کاظمی متولد 1344 در تهران بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینما و کارگردان تئاتر و عضو هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر ، از سال 66 فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تاکنون بازی در 22 نمایش ، کارگردانی و بازی در بیش از 35 نمایش را بر عهده داشته است. این کارگردان تئاتر و مدرس تئاتر از سال 79 تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است.

نمایش های «در برج عقرب» ، «آدم ها و دیو ها» ، «رویای ماه»، «به زیر پاهات نگاه کن» ، «خاله مرجان و خروس» ، «ماه پیشونی» و «خسیس» و ... از جمله آثار این هنرمند هستند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری ، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

ارسال نظر: