کوشکی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

نامزدی که اموال خود را اعلام نکند نشان داده مردم را نامحرم می‌داند

کدخبر: 2096433

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه وقتی نامزدی اموال خود را اعلام می‌کند مردم می‌ببینید که وی صادقانه و با شفافیت با آنها برخورد می‌کند و این موجب دلگرمی آنهاست گفت: اگر بعضی از نامزدها از چنین حرکتی خودداری می‌کنند نشان می‌دهد که نگاه آنها به مردم چقدر نگاه تحقیرآمیزی است و چقدر مردم را نامحرم می‌دانند.

محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در واکنش به پیشنهاد محمدباقر قالیباف در مناظره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه نامزدهای انتخابات اموال خود را به شکل عمومی اعلام کنند اظهار داشت: من فکر می‌کنم این حداقل تضمینی است که نامزدها می‌توانند در این موقعیت به مردم بدهند.

کوشکی خاطرنشان کرد: اگر نامزدی هست که می‌خواهد برای مردم کار کند، ادعا دارد که با مردم است، از میان مردم هست و البته می‌خواهد رای مردم را بگیرد باید آنقدر مردم برای وی مهم باشند که لیست اموال خود، فرزندان، برادر و خواهر و نزدیکانش را بدهد و اگر نامزدی از این کار خودداری کند به مردم اهانت کرده است یعنی نشان دهد که این فرد می‌خواهد به مردم سلطنت کند و نه ریاست جمهوری یعنی خود را پادشاه می‌بیند نه پاسخگو به مردم.

وی با اشاره به اینکه وقتی نامزدی اموال خود را اعلام می‌کند مردم می‌ببینید که وی صادقانه و با شفافیت با آنها برخورد می‌کند و این موجب دلگرمی آنهاست اظهار داشت: اگر بعضی از نامزدها از چنین حرکتی خودداری می‌کنند نشان می‌دهد که نگاه آنها به مردم چقدر نگاه تحقیرآمیزی است و چقدر مردم را نامحرم می‌دانند و برای مردم ارزش قائل نیستند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد‌: اگر نظرسنجی برگزار شود اکثر قریب به اتفاق مردم مایل هستند فهرست اموال نامزدها را بدانند و بدانند نزدیکان نامزدها مانند فرزندان، خانواده و غیره در چه شرایطی مالی هستند؛ فکر می‌کنم همه ایرانی‌ها مایل هستند این اطلاعات را داشته باشند و این حق آنهاست.

وی با بیان اینکه اعلام امول گام اول برای این است که نامزدهایی نشان دهد چقدر مایل به مبارزه با فساد هستند اظهار داشت: این کار نشان می‌دهد آیا آنها مایل به شفافیت به معنای دقیق کلمه هستند یا خیر البته بسیار بعید هم هست که همه نامزدها تن به چنین کاری بدهند چنان که بعضی از نامزدها تا الان حتی در راستای انجام وظایف قانونی که در قبال حاکمیت دارند و باید فهرست اموال خود را قبل و بعد از مسئولیت به بازرسی کل کشور بدهند را انجام نداده‌اند.

کوشکی افزود:‌در دولت فعلی هنوز هستند افرادی که با وجود گذشت نزدیک سه سال و نیم از عمر دولت هنوز وظیفه‌ای که باید در ابتدای دولت انجام می‌دادند را انجام نداده‌اند و اموال خود را اعلام نکرده‌اند و به همین دلیل بعید است که تن به این شفافیت بدهند.

وی تاکید کرد: جمعه آینده مشخص خواهد شد که آیا همه نامزدها حاضر هستند شفافیت را بپذیرند و یا وقتی اسم شفافیت را می‌آورند دارند به مردم دروغ می‌گویند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلا ممکن است اصولگرایان تا به حال چنین کاری نکرده باشند اظهار داشت: با وجود این آقایان اصلاح‌طلب که ندای شفافیت می‌دهند شروع کنند و به بقیه یا بدهند، اگر می‌گویند که اصلاح‌طلب هستند این روند غلط را اصلاح کنند و روند درستی را پایه‌گذاری کنند و به همه و از جمله اصولگرایان یاد بدهند که چگونه یک مسئول می‌تواند مردم را لایق و محرم بداند و شفافیت را عملیاتی کند و گام اول مبارزه با فساد را از خود و خانواده‌اش آغاز کند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ اگر این اتفاق رخ ندهد مشخص می‌شود نامزدهایی که تن به این کار نداد‌ه‌اند چقدر دروغ گفته‌اند و ادعای مبارزه با فساد شفافیت آنها دروغ است و اینکه به مردم اهانت می‌کنند و دانستن را حق مردم نمی‌دانند بلکه فقط مردم را پله‌های می‌دانند که باید روی شانه‌های از نردبان قدرت بالا بروند.

ارسال نظر: