داورزنی:

لیگ جهانی والیبال به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود

کدخبر: 2096444

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: از سال ۲۰۱۸ دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی پس از بازگشت از اجلاس هیات رئیسه فدراسیون جهانی در کشور مراکش، درباره مباحث مطرح شده در این اجلاس، افزود: در این نشست محورهای متعددی به عنوان تغییرات لیگ جهانی مطرح و تصویب شد که این موارد برای اجرایی شدن باید در شورای لیگ جهانی که تابستان برگزار می‌شود، تایید نهایی شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال به برگزاری سطح یک لیگ جهانی از سال 2018 با حضور 16 تیم اشاره کرد و گفت: 12 کشور از جمله تیم ملی والیبال ایران ضمانت هفت ساله و تا سال 2024 برای حضور در لیگ جهانی خواهند داشت و چهار سهمیه دیگر از سوی فدراسیون جهانی والیبال هر ساله مشخص خواهد شد.

داورزنی درباره مدت برگزاری لیگ جهانی سال 2018 گفت: از سال آینده این رقابت‌ها در شش هفته پیگیری می‌شود که دور مقدماتی آن در پنج هفته و به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. یک هفته نیز مرحله نهایی به صورت متمرکز برگزار می شود.

سرپرست فدراسیون والیبال به اهمیت میزبانی برای فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: توجه به تماشاگران از مهمترین شرایط میزبانی ها از سال 2018 لیگ جهانی خواهد بود به گونه‌ای که حداکثر ظرفیت سالن ها باید به تماشاگران اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس فاصله ال ای دی های کنار زمین با تماشاگران به کمترین حد ممکن کاهش می یابد و در سالن هایی که این فاصله زیاد است، باید جایگاه های تماشاگران ایجاد شود.

داورزنی انعکاس هیجان رشته ورزشی والیبال را برای فدراسیون جهانی مهم دانست و گفت: یکی از راه‌های نشان دادن این هیجان تکمیل سالن‌های مسابقه است و به همین دلیل استقبال تماشاگران و خانواده‌ها از مسابقات شرط مهم برای اعطای میزبانی به کشورها در لیگ جهانی است.

وی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان را از دیگر محورهای نشست اجلاس هیات رئیسه فدراسیون جهانی در مراکش دانست و گفت: بر اساس درخواست بسیاری از کشورهای عضو این رقابت‌ها در آینده هر چهار سال یکبار برگزار خواهد شد. لازم به یادآوری است سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان و زنان زیر 23 سال جهان، در سال 2017 برگزار می‌شود.

ارسال نظر: