تاکید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر افزایش وام ازدواج:

وام ازدواج را به راحتی می‌توان ۲۰ میلیون تومان کرد/ بانک‌ها با بهانه‌گیری جلوی ازدواج جوانان را گرفته‌اند

کدخبر: 2096504

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گقت: درحالی‌که کل منابع قرض‌الحسنه رقمی معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است و در صورت عزم اجرایی، براحتی می‌توان این رقم را در مورد وام ازدواج افزایش داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده سابق مجلس درباره امکان‌سنجی افزایش وام ازدواج به 20 میلیون تومان به جام‌جم گفت: به دلیل این‌که درآمدهای جاری و پس‌انداز به عنوان قرض‌الحسنه محسوب می‌شوند، بانک‌ها علی‌القاعده نباید این پول‌ها را سرمایه‌گذاری کنند.

مصباحی‌مقدم با بیان این‌که بانک‌ها در سال 95 حدود 10 هزار میلیارد تومان وام ازدواج دادند، گفت: درحالی‌که کل منابع قرض‌الحسنه رقمی معادل 150 هزار میلیارد تومان است و در صورت عزم اجرایی، براحتی می‌توان این رقم را در مورد وام ازدواج افزایش داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جالب اینجاست که سال گذشته وقتی صحبت از وام ده میلیونی ازدواج به میان آمد و مجلس قبل مصوب کرد که دولت مکلف است وام ازدواج را از سه میلیون تومان به ده میلیون تومان افزایش دهد، بانک‌ها می‌گفتند نمی‌شود و نداریم، اما امروز مشخص شد که اتفاقا پول دارند و تمام این اظهارات بهانه است.

مصباحی‌مقدم با تاکید بر این‌که هم‌اکنون وام ازدواج براحتی به 20 میلیون تومان قابل افزایش است، تصریح کرد: منابع موجود است و این امکان هم از لحاظ عملی و هم از لحاظ نظری در شرایط کنونی امکان‌پذیر است.

ارسال نظر: