میرسلیم در جمع دانشجویان دانشگاه تهران:

باید مشخص شود چرا سایت کارانه قالیباف فیلتر شده/ اختلاس با مبلغ ۲۰ میلیون از دولت کارگزاران آغاز شد

کدخبر: 2096648

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره فیلتر شدن سایت کارانه محمدباقر قالیباف از سوی دولت، اظهار داشت: من با این گونه کارها موافق نیستم؛ باید مشخص شود که چرا این سایت فیلتر شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، اظهار داشت: در ایران محرومیت‌هایی وجود دارد و در این 38 سال پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته اما محرومیت‌هایی وجود دارد و ما نباید پس از 38 سال شاهد آن باشیم.

وی افزود: کوشش‌های ارزشمندی در طول سازندگی، اصلاحات و عدالت برای رسیدگی به محرومان صورت گرفته اما هنوز ریشه مسأله را کشف نکرده‌ایم.

میرسلیم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی در مورد مناظره‌ها مبنی بر اینکه در مناظره دوم دسته‌بندی بین کاندیداها 3 به 3 تغییر یافت، گفت: اول باید فکر اقتدار نظام باشیم و هر راه‌حلی که منجر به مشارکت مردم شود صرف‌نظر از نگاه شخصی باید در دستور کار قرار بگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: اگر این نگاه را مدنظر قرار دهیم کنار کشیدن هر یک از کاندیداها سبب ریزش مشارکت کلی می‌شود.

وی در مورد مهندسی آرا نیز گفت: باید بررسی شود اگر ما باشیم یا نباشیم طرف مقابل چگونه خواهد بود آیا می‌توانیم انتخابات را به دور دوم بکشیم یا خیر و این وظیفه گروه‌های سیاسی است که شرایط را بررسی و تحلیل کند.

میرسلیم درعین‌حال تأکید کرد: بنده با همه این نامزدها ازجمله آقایان هاشمی‌طبا، جهانگیری و روحانی همکاری داشته‌ام اما همکاری‌ام با آقای رئیسی کمتر از بقیه بوده است و با قالیباف اصلاً همکاری نداشته‌ام اما با ایشان آشنا هستم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا کناره‌گیری می‌کنید یا خیر، گفت: من خودم برنامه دارم و پای‌کار هستم.

سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران، اظهار داشت: اگر صحبتی از این مطالبی می‌کنیم به معنای شعار دادن نیست بلکه معنایی داریم و این مبنا متکی بر شناخت و تجربه است.

وی محرومیت‌زدایی را یکی از مهمترین مسائلی دانست که باید در صدر برنامه‌های دولت دوازدهم قرار بگیرد.

میرسلیم با طرح این پرسش که محرومیت‌زدایی چیست و چه محرومیتی مطرح است، گفت: محرومیت هر آنچه که به کرامت انسانی برمی‌گردد معنا می‌شود و افرادی هستند که در شرایطی زندگی می‌کنند که از همه امکانات محروم هستند.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در ایران محرومیت‌هایی به چشم می‌خورد، اظهار داشت: در این 38 سال از عمر انقلاب اقدامات خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی صورت گرفته اما نباید ما شاهد محرومیت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کوشش‌های ارزشمندی در دولت سازندگی، اصلاحات و عدالت برای رسیدگی به محرومان صورت گرفته اما ریشه مسأله هنوز کشف نشده است.

میرسلیم معتقد است که اولین گام در جهت محرومیت‌زدایی شناخت دقیق ایجاد محرومیت و انواع آن در کشور است که یکسان هم نیست. بنابراین تا شناخت کافی وجود نداشته باشد اقدام معنایی نخواهد داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در کشور اطلاعاتی در مورد محرومیت داریم اما باید دقیق‌تر بررسی کرد چرا که نمی‌توان با استناد به اطلاعات 20 سال گذشته برنامه‌ریزی کنیم.

وی می‌گوید که رسیدگی به محرومیت همچون خاموش کردن لامپ اضطراری است که در خصوص مسأله محرومیت روشن شده است. بنابراین باید به صورت ضربتی به مسأله محرومیت رسیدگی کرد چرا که اگر اقدامی صورت نگیرد فاجعه به بار می‌آورد.

میرسلیم تأکید کرد: هر اقدامی باید با پشتیبانی مردم باشد بنابراین باید در مسأله محرومیت‌زدایی نیز پس از شناخت مردم را در چاره‌جویی آن سهیم کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به نفع کاندیدای خاصی در این انتخابات کناره‌گیری می‌کند یا خیر، گفت: من همه این نامزدها را می‌شناسم مثلاً با آقایان هاشمی‌طبا، جهانگیری و روحانی همکاری داشته‌ام اما همکاری بنده با آقای رئیسی کمتر است اما با فعالیت ایشان آشنایی دارم و با ‌آقای قالیباف نیز همکاری نداشتم.

وی تأکید کرد: بنده دارای برنامه بوده و پای کار نیز هستم.

میرسلیم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی در مورد مناظره‌ها مبنی بر اینکه در مناظره دوم دسته‌بندی بین کاندیداها 3 به 3 تغییر یافت، گفت: اول باید فکر اقتدار نظام باشیم و هر راه‌حلی که منجر به مشارکت مردم شود صرف‌نظر از نگاه شخصی باید در دستور کار قرار بگیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: اگر این نگاه را مدنظر قرار دهیم کنار کشیدن هر یک از کاندیداها سبب ریزش مشارکت کلی می‌شود.

وی در مورد مهندسی آرا نیز گفت: باید بررسی شود اگر ما باشیم یا نباشیم طرف مقابل چگونه خواهد بود آیا می‌توانیم انتخابات را به دور دوم بکشیم یا خیر و این وظیفه گروه‌های سیاسی است که شرایط را بررسی و تحلیل کند.

میرسلیم درباره سابقه سیاسی خود نیز، گفت: حزب جمهوری اسلامی سال 1359 بنده را به عنوان نخست‌وزیر قرار بود به مجلس پیشنهاد دهد اما شخصاً نپذیرفتم و در دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری نیز ایشان بنا داشتند من را برای نخست‌وزیری معرفی کنند و قطعاً ایشان در من شایستگی‌هایی دیده بود اما بنده خودم دنبال این مسأله نبودم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: با اصرار حزب مؤتلفه اسلامی وارد صحنه انتخابات ریاست جمهوری شدم چرا که دوستان من در این حزب معتقد بودند که اگر این روند ادامه پیدا کند فاجعه‌بار خواهد بود. بنابراین من از سوی یک حزب معرفی شده‌ام و با بقیه کاندیداها که خودشان شرکت کرده‌اند تفاوت دارم.

وی با اشاره به سابقه حزب مؤتلفه اسلامی که اگر بنده در دولت هم اشتباهی مرتکب شدم حزب مؤتلفه اسلامی و بنده باید به مردم پاسخگو باشند.

میرسلیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما در مناظره‌ها از آزادی مطبوعات و ضرورت نقد سخن می‌گویید اما در زمان تصدی‌تان در وزارت ارشاد گفته بودید که مطبوعات شعور آزادی را ندارند، گفت: این از آن مسائلی است که واقعاً دل انسان به درد می‌آید. من در وزارت ارشاد خطاب به مطبوعاتی‌ها گفتم که مسائل را خودتان مراعات کنید و برخی آزادی‌ها را قدر بدانید.

وی در همین رابطه،‌ افزود: من روزی در وزارت ارشاد خطاب به مطبوعات گفتم که دوستان عزیز همه مقررات را به شما گفته‌ایم بنابراین خودتان مراعات کنید و قدر بدانید اما یکی از این جراید هیچ تعهدی به کار نداشتند و انگار نه انگار که مردم خودشان عالم هستند. مطبوعات یک رسانه عمومی است برخی‌ها در آن زمان چگونه به خود اجازه می‌دادند که در زمینه‌هایی که تجاوز به حقوق محسوب می‌شود وارد می‌شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: بنده آن زمان از سر دلسوزی نسبت به سوءاستفاده از آزادی مطلبی را مطرح کردم اما همان روزنامه خواست در تیتر خود مطلبی خلاف در راستای سخنان من منتشر کرد که این نامردی بود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: بنده در زمان تصدی‌ام در وزارت ارشاد از طرف مجلس شورای اسلامی وقت زیر سؤال رفتم که چرا آزادی می‌دهید. من چوب اینکه آزادی را مقدم شمردم خوردم.

وی تأکید کرد: وقتی کسی وزیر می‌شود در وهله اول باید مقتدرانه به فکر حقوق عموم مردم باشد نه حقوق یک عده‌ای خاص که می‌خواهند جیبشان را پر کنند. هر مطلب فاجعه‌آوری را چاپ می‌کنند برای کسب پول.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به دانشجویان گفت: برخی کتاب‌هایی که چاپ شده‌اند را ببینید و ببینید چه آتشی به پا می‌کنند بنابراین همان‌هایی که منافعشان به خطر افتاد کلی علیه ما شایعه‌سازی کردند.

میرسلیم با اشاره به فضای مجازی و خوب دانستن این شبکه اینترنتی، اظهار داشت: من موافق فضای مجازی هستم اما باید مواظب باشید که در آفات آن گرفتار نشوید.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه نظر شما درباره برگزاری مناظره بین آقایان روحانی و احمدی‌نژاد، گفت: ‌آقای احمدی‌نژاد فعلاً از گردنه تاریخ خارج شده و شما می‌خواهید ایشان را به جان روحانی بیندازید. من موافق نیستم چرا که التهاب ایجاد می‌شود و فایده‌ای نیز ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: آقای روحانی فعلاً باید پاسخگوی عملکرد 4 ساله دولت خود باشد و این حق کاندیداست که از وی انتقاد کنند بنابراین ما چه کار به احمدی‌نژاد داریم.

میرسلیم همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا شما اموال خود را منتشر خواهید کرد، گفت: بنده یک درآمد معلمی دارم و آن هم دولتی است همه باید اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذار داخلی، گفت: متأسفانه برخی‌ها چشمشان به خارج است و سرمایه‌گذار داخلی هم پول‌ها را از ایران برمی‌دارد و در امارات و کویت سرمایه‌گذاری می‌کند. بنابراین باید سرمایه‌گذاران داخلی را برای سرمایه‌گذاری تعقیب کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، تأکید کرد: نباید کاری کنیم که سرمایه‌گذار داخلی دلسرد شود. چرا باید شعار 96 و 4 درصد راه بیندازیم ان‌شاءالله همه مردم کشور ما ثروتمند شوند،‌ چه کسی گفته‌ که باید کشور ما فقیر باشد.

میرسلیم با بیان اینکه رئیس جمهور و وزرا همه باید سرمایه و درآمد خود را طبق قانون اساسی اعلام کنند،‌گفت: ما می‌خواستیم یک قانون دقیق‌تر در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشیم که یک عده مخالفت کردند.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی درباره نظام بانکی و هشدار مراجع در این خصوص، گفت: انصافاً باید دولت قدرشناس نکاتی که مراجع مطرح می‌کنند باشند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نظام بانکداری ما خراب کرده است، گفت: ما یک قانون بانکداری بدون ربا داریم که قانون بدی هم نیست اما برخی‌ها انواع و اقسام کلاه شرعی درست کرده تا باز هم رباخواری کنند.

میرسلیم تأکید کرد: برخی از مسئولان ما خودشان بانک دارند اینها چطور می‌خواهند با نظام بانکی برخورد کنند.

وی درباره برجام و تعهد خود به این عهدنامه نیز گفت: دولت یازدهم وقتی خواست سر کار بیاید اعلام کرد که تا وقتی تحریم‌ها باشد ما کاری نمی‌توانیم بکنیم و بر همین اساس رأی آوردند و در نظام نیز تصمیم‌گیری شد که با نرمش قهرمانانه این مسأله حل شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: برخی‌ها با اعتقاد اینکه ما تحریم‌ها را برمی‌داریم و کشور تبدیل به گل و بلبل می‌شود عهدنامه را نهایی کردند اما اثبات شد این حرف‌ها درست نیست.

میرسلیم با بیان اینکه برجام متنی است که در آن مسائلی مطرح شده است، گفت: برجام باید محترم شمرده شود و بنده هم پیگیر آن خواهم بود. البته این متن ابهامات فنی دارد و طرف مقابل تفسیرهای متفاوتی هم خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه بعد از برجام به تحریم‌ها افزوده شد، گفت: آنها چشم ندارند که ایران پیشرفت کند بنابراین پس از برجام به بهانه‌های مختلف تحریم‌های دیگری اضافه کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل غربی‌ها با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: آنها دست به استفاده ناصحیح از انرژی اتمی زده‌اند و با آنها سلاح‌ها و بمب‌هایی ساخته‌ا‌ند که 3 الی 4 بار کره زمین را منفجر کنند بعد به ما لعن وارونه می‌زنند در حالی که ما دنبال دانش صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

میرسلیم تأکید کرد: دوستان ما در قضیه مذاکرات هسته‌ای شتاب‌زده عمل کردند. چرا که قرار بود پس از برجام ما شاهد کنار رفتن کل تحریم‌ها باشیم در حالی که این اتفاق نیفتاد؛ شما! همه بند بند برجام را اجرا و خودشیرینی هم کردید و حالا اشکالاتش را ما داریم پس می‌دهیم.

وی با اشاره به اخراج برخی از متخصصان هسته‌ای از مراکز هسته‌ای کشورمان گفت: متخصصان را از سازمان انرژی اتمی اخراج کرده‌اند بعد می‌گویند ما چنین کاری نکردیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اولویت سیاست خارجه دولت خود نیز اظهار داشت: ما در سیاست خارجی اعتقاد داشته‌ایم که با تمام کشورهای دنیا مناسبات صلح‌آمیز ایجاد کنیم بنابراین این خط نخست ما است اما خط قرمزی وجود دارد و آن اینکه با کشورهایی که ظلم می‌کنند نمی‌توان سازش کنیم.

میرسلیم با تأکید بر اینکه سازش با ظالم و رژیم صهیونیستی خلاف قانون اساسی و وجدان اسلامی ما است، گفت: جمهوری اسلامی از مظلومان دفاع می‌کند و این جزو مبنایی اصلی ما قرار دارد.

وی خطاب به دولتی‌ها، گفت: چرا با فرانسه قرارداد یک طرفه می‌بندید، شما که می‌دانید اروپایی‌ها چشم به بازار ایران دوختند آنها دلشان برای ما نسوخته بلکه به فکر بازار مصرف خود هستند بنابراین این رفع تحریم یک طرفه است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سابقه فرهنگی خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: بنده در سال 1372 وزیر فرهنگ شدم بنابراین با فرهنگ آشنایی کامل دارم و نتیجه کارهای من روشن است البته دولت اصلاحات بر روی کار آمد. کل برنامه‌هایی که بنده در وزارت فرهنگ و ارشاد ترتیب داده بودم متوقف و مسیر انحرافی پیدا کرد.

میرسلیم با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به اقتصاد برسیم باید مبنای فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم، گفت: امروز شاهد اختلاس‌های میلیاردی در کشور هستیم که البته این اختلاس‌ها در دولت سازندگی با 10 میلیون و 20 میلیون و به صورت فردی شروع شد اما تخم‌مرغ دزد بالاخره شترمرغ دزد می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر اینکه اگر یک روز رئیس جمهور شوید با رهبری نیز به چالش خواهید خورد یا خیر، تصریح کرد: در قانون اساسی رهبری جایگاهی دارد و رئیس قوه مجریه نیز وظایفی دارد که باید به آنها رسیدگی کنند و این وظایف در ذیل سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است که در تدوین این سیاست‌ها دولت، مجلس و دانشگاه نقش داشته است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر قوه مجریه این سیاست‌های ابلاغی را اجرا می‌کرد شرایط این گونه نبود. مقام معظم رهبری وظیفه خود را انجام داده اما ما عقب هستیم.

میرسلیم تأکید کرد: مقام ریاست جمهوری در مقابل رهبری قرار گرفتن نیست چرا که اگر ابهامی وجود داشت رئیس جمهور می‌تواند خدمت مقام معظم رهبری برسد و رهبری برای همه قوا و مسئولان فصل‌الخطاب است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظر صریح خود در مورد رفع حصر اعلام کنید، گفت: آقای مرحوم آیت‌الله هاشمی یک روز در مجمع تشخیص مصلحت صحبت از تقلب در انتخابات کرد. من به ایشان گفتم آقای هاشمی من در زمان ریاست جمهوری شما در وزارت کشور مسئولیت داشتم. در این دوره نیز اختلاف شما با رقیب 30 درصد است. بنابراین ادعای تقلب خلاف است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: یک مرد در سال 88 ایستاد تا حرمت آرای مردم حفظ شود و آن مقام معظم رهبری بود.

میرسلیم ادامه داد: پس از انتخابات سال 88 بنده به همراه مرحوم عسگر اولادی و آقای باهنر خدمت آقای موسوی رفتیم و به ایشان گفتیم که اگر اعتراض دارید آرا را بازشماری کنیم، ایشان هم در آن جلسه به ما گفت من چه کسی هستم که بخواهم مقابل رهبری بایستم هنوز از آسانسور پایین نیامده بودیم که عده‌ای رأی آقای موسوی را زدند.

وی در عین حال تأکید کرد: تعیین تکلیف در مورد این مسأله با مقام قضایی است، کسی حق ندارد شخصی را حصر کند بنابراین باید محاکمه کنند و خلاص.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: البته آقایان هنوز سر موضع خود هستند اگر محاکمه‌ای هم صورت بگیرد به ضررشان است. شاید در فرصت کنونی به سودشان باشد.

میرسلیم درباره سند 2030 و امضای دولتی‌ها بر پای آن، گفت: ما از سال 83 دغدغه این مسأله را داشتیم و در حوزه آموزش سندی را آماده کردیم و سیاست‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سند راهبردی را تدوین کرد اما برخی‌ها مثل خود باخته‌ها در مقابل 2030 ایستاده‌اند این چه مفهومی دارد.

وی گفت: البته بنده نمی‌خواهم سند 2030 را رد کنم چرا که این سند یونسکو مبتنی بر یک گرایش جهانی است اما ما را از لحاظ هدف به انحراف خواهد کشید. بنابراین آقایان نباید شتاب‌زده در مقابل سند 2030 زانو بزنند.

مصطفی میرسلیم در حاشیه نشست خود با دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره فیلتر شدن سایت کارانه محمدباقر قالیباف از سوی دولت، اظهار داشت: من با این گونه کارها موافق نیستم.

وی افزود: باید مشخص شود که چرا این سایت فیلتر شده است.

ادامه دارد ...

ارسال نظر: