رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

۱۶ استان درگیر سیل و طوفان/ امدادرسانی به ۶۵۰۰ هموطن گرفتار سیل و طوفان

کدخبر: 2096720

رئیس سازمان امداد و نجات با اعلام امدادرسانی به ۶۵۰۰ هموطن گرفتار سیل و طوفان در کشور، گفت: بر این اساس ۷۲۵ تن از خدمات اسکان اضطراری بهره برده و ۳۰ تن به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش امدادرسانی در سیل و طوفان کشور از ١٣ تا ۱۹ اردیبهشت، افزود: ۱۶ استان آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مازندران و یزد در این مدت تحت تاثیر بوده و در ۹۷ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین خدمات امدادی لازم ارائه شده است.

وی با اشاره به انتقال ۳ تن به مراکز درمانی، افزود: در این زمینه یک اردوگاه اسکان موقت با برپایی ۵۰ دستگاه چادر در روستای سید محمد لردگان برای اسکان متاثران از سیل برپا شده است.

سلیمی با بیان مفقودی ٤ تن در روستای سیدمحمد- لردگان، گفت: امدادگران همچنین عملیات تخلیه آب از ۲۲۹ واحد مسکونی را انجام داده و ۱۷ دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کردند.

وی با اشاره به به‌کارگیری ۱۵۶ تیم امدادی شامل ۶۶۹ امدادگران برای خدمت‌رسانی به هموطنان، عنوان کرد: در این زمینه ۶۲ دستگاه چادر، یک‌هزار و ۶۰۰ تخته پتو، یک‌هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۲۸۰ تخته موکت، ۶ هزار و ۸۰ قوطی انواع کنسرو، ۵ هزار و ۵۰۰ قرص نان، ۴ ‌هزار و ۴۰۰ بطری آب معدنی، ۶۵۰ کیلوگرم خرما، یک‌هزار و ۸۴۰ کیلوگرم برنج، یک‌هزار و ۳۹۰ کیلوگرم حبوبات، یک‌هزار و ۳۷۰ کیلوگرم قندوشکر و ۵۷۰ کیلوگرم روغن میان متاثران از سیل و طوفان توزیع شده و عملیات امدادرسانی در اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس ادامه دارد.

ارسال نظر: