مسکن مهر مزخرف اما خط اعتباری‌اش عسل!

سوءاستفاده دولت روحانی از خط اعتباری مسکن مهر/ بانک مسکن اعتبارات مسکن مهر را صرف امور بانکی خود کرد!

کدخبر: 2096740

با مجوز دولت خط اعتباری مسکن مهر به جای بازگشت به بانک مرکزی یا تزریق به پروژه، صرف امور بانکی بانک مسکن شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » با مجوز دولت خط اعتباری مسکن مهر به جای بازگشت به بانک مرکزی یا تزریق به پروژه، صرف امور بانکی بانک مسکن شد.

دولت یازدهمی‌ها هر چقدر که از مسکن مهر بدشان می‌آمد گویا از خط اعتباری ۴۵هزار میلیاردی‌اش خوششان می‌آید زیرا درعین حالی که طرح مسکن مهر را مزخرف اعلام کردند، امتیاز طلایی بهره‌برداری ۲۰ساله از خط اعتباری مذکور را به بانک مسکن دادند و با این حال حتی ۳۰درصد باقی مانده از طرح هم در چهار سال اخیر تمام نشد.

عباس آخوندی، مسعود نیلی، طیب‌نیا و تعداد زیادی از مسئولان و مشاوران اقتصادی دولت کنونی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، خط اعتباری ۴۵هزار میلیاردی مسکن مهر را عامل تمام بدبختی‌های تورمی کشور می‌دانستند، حالا همین خط اعتباری را به جای بازگرداندن به بانک مرکزی جهت امحا تا ۲۰ سال مجوز بهره‌برداری‌اش را به بانک مسکن داده‌اند، این در حالی است که بانک مسکن عموم این منابع و پول‌های جمع‌آوری شده از اقساط مسکن مهر را در امور بانکی خود به کار می‌برد و نه طرح مسکن مهر.

اظهارات و اقدامات دوگانه مقامات کنونی دولت یازدهم واقعاً نشان می‌دهد که تحلیل‌های اقتصادی این افراد تاچه حدآلوده به مسائل سیاسی شده است. خط اعتباری که تا دیروز بد و تورم‌آفرین بود امروز خوب می‌شود و مسکن مهری که خوب و دارای اشکال معرفی می‌شد امروز مزخرف شده است با دیدن این وضعیت انسان از خودش تعجب می‌کند و می‌گوید انسان عجب موجودی است.

دولت یازدهمی‌ها که خط اعتباری ۴۵هزار میلیاردی بانک مرکزی جهت اجرای طرح مسکن مهر را تا دیروز عامل تورم و بدبختی معرفی می‌کردند در دولت خودشان امتیاز استمهال ۲۰ ساله این خط اعتباری را به بانک مسکن اعطا کردند. گفتنی است اگر دولت یازدهم خود را ملزم به اجرای ۳۰ درصد باقی مانده از مسکن مهر می‌دانست، امروز حداقل نصف خط اعتباری ۴۵هزار میلیارد تومانی جهت امحا به بانک مرکزی عودت داده می‌شد اما هر چقدر که دولت یازدهمی‌ها مسکن مهر را مزخرف می‌دانستند، گویا اعتباراتش را شیرین می‌دانستند زیرا نه تنها طرح را تمام نکردند بلکه منابع ۴۵هزار میلیاردی طرح را با اخذ مجوز امهال ۲۰ ساله صرف امور دوست‌داشتنی خود یعنی بانکداری و بورس‌بازی کردند.

گفتنی است در مبارزات انتخاباتی دوره یازدهم ریاست جمهوری مشاوران اقتصادی روحانی به وی گفتند تا بگوید که خط اعتباری ۴۵هزار میلیاردی مسکن مهر بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی افزوده است و علت تورم ۴۰ درصدی همین خط اعتباری است اما حال باید پرسید چرا طبق قانون خط اعتباری مسکن مهر را به بانک مرکزی بازنگرداندید و از طرف دیگر چرا در دولت دوازدهم ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بر حجم نقدینگی افزوده شده است، مگر دولت یازدهم هم طرح‌هایی همانند مسکن مهر ایجاد کرده است؟

ارسال نظر: