اظهارات جدید وزیر صنعت در خصوص دستاوردهای برجام

نعمت‌زاده: برجام باعث شد خارجی‌ها جواب ایمیل ما را بدهند!/ برخی‌ فکر می‌کنند برجام باید یک چیزی اهدا کند

کدخبر: 2096744

وزیر صنعت گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند برجام یک چیزی باید اهدا کند، در حالی که برجام فقط موانع پیش رو را برطرف کرده است. قبلاً خارجی‌ها جواب ایمیل ما را نمی دادند اما امروز وضعیت فرق کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا نعمت زاده امروز در مراسم امضای قرارداد و تفاهم نامه دوجانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو با اشاره به اینکه صنعت خودرو اگر می‌خواهد در کلاس جهانی فعالیت کند باید در بحث طراحی و توسعه محصول اقدامات لازم را انجام دهد، اظهار داشت: در یک مقطعی به ما می‌گفتند حتی گلگیر پیکان را هم نمی توانیم تولید کنیم اما خوشبختانه چند سال بعد سمند را تولید کردیم.

وی با انتقاد از اینکه چرا 8 سال مرکز تحقیقات ایران خودرو تعطیل بود، گفت: من در یک مقطعی می خواستم به ایران خودرو سرزده و از نزدیک در جریان عملکرد مرکز تحقیقات این شرکت قرار گیرم اما معاونت امور صنایع من دست دست می‌کرد تا بعدا فهمیدم این مرکز تعطیل شده بود.

وزیر صنعت با اعلام اینکه خوشبختانه با اقدامات لازم این مرکز فعالیت دوباره خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: به اعتقاد من اگر 500 نفر در این مرکز کار کنند باز کم است و باید به این حوزه توجهی بیشتر صورت گیرد. تا در آینده محصولات با کیفیت تری را وارد بازار کنیم.

نعمت زاده در ادامه صحبت های خود بر لزوم همکاری دانشگاه و صنعت تأکید کرد و گفت: صنعت خودرو جهانی است و نمی‌تواند در مرزهای داخلی محدود باشد باید از فرصت‌ها استفاده کرده و محصولات با کیفیت‌تری را تولید کند.

وی اضافه کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند برجام یک چیزی باید اهدا کند. در حالی که برجام فقط موانع پیش رو را برطرف کرده است. برجام فضا را محیا کرده تا بتوانیم ما از این شرایط استفاده کرده و به توسعه محصولات خود بپردازیم. یک زمانی خارجی‌ها جواب ایمیل و درخواست های ما را نمی دادند اما امروز وضعیت فرق کرده است.

وزیر صنعت اضافه کرد: صادرات قطعات خودرو یک مزیت بزرگ برای کشور است درحال حاضر خریداران خودرو از کیفیت قطعات گله‌مند هستند که باید این موضوع باید برطرف شود.

ارسال نظر: