مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک ملی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

وضع بازار سرمایه از این بدتر نمی‌شود/ اوضاع سهام بانک‌ها اصلا خوب نیست

کدخبر: 2096930

ابراهیمی سرو علیا گفت که به دلیل شرایط بازار، هر کسی که می‌خواسته تاکنون از بازار خارج شده و اضافه کرد که وضع بازار سرمایه از این بدتر نخواهد شد.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- یک کارشناس بازار سرمایه گفت که به دلیل شرایط بازار، هر کسی که می‌خواسته تاکنون از بازار خارج شده و اضافه کرد که وضع بازار سرمایه از این بدتر نخواهد شد.

روز (چهارشنبه) شاخص کل بورس به رقم 80 هزار و 127 واحدی صعود کرد که پس از ریزش تاریخی بازار سرمایه از دی ماه سال 1392 تاکنون، شاخص هیچگاه از این رقم فراتر نرفته بود.

محمد حسن ابراهیمی سرو علیا در گفتگو با «نسیم آنلاین» پیش بینی کرد که شاخص کل بازار به سختی به بالای 80 هزار واحد حرکت کند و گفت که ملاک سنجش وضعیت بازار، شاخص کل نیست چرا که این عدد یک برایند از اوضاع سهم است.

وی افزود اگر نرخ سود بانکی در محدوده 4 درصد کاهش یابد بخش مهمی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه سرازیر شده و وضع بازار هم بهتر خواهد شد. به تازگی، رئیس کانون بانک‌های خصوصی از بررسی کاهش نرخ سود بانکی سپرده و تسهیلات خبر داده است. وی اعلام داشت که بازار سرمایه معلول وضعیت کنونی اقتصاد است و اگر وضع صنایع خودرویی، سیمان و حتی صنعت بانکداری مناسب نیست بنابراین وضعیت سهام آنها در بازار سرمایه هم نمی‌تواند خوب باشد.

به گفته ابراهیمی سرو علیا، فارغ از انتخاب هر گزینه‌ای برای ریاست جمهوری اما برای خروج از رکود، ایجاد تورم در شرایط فعلی ضروری است و افزود که کنترل فعلی نقدینگی باید رها شود تا نرخ تورم به محدوده 15 درصد برسد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک ملی گفت که علیرغم نگرش بازار به سهام خودرویی، اما با توجه به عقد قرارداد مشارکت خودروسازان داخلی با خارجی‌ها ، امسال سال بدی برای سهام خودرویی‌ها نخواهد بود و افزود که در عین حال، سهام بانکها در بازار سرمایه فعلی خوب نیست زیرا بانک ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

وی، درباره تاثیر تسهیلات ابلاغی برای افزایش قیمت در سالجاری هم گفت که با توجه به تعداد خانه های خالی از سکنه در تهران و کشور، نمی‌توان در سالجاری انتظار افزایش شدید قیمت مسکن را داشت اما این بازار با رونق مواجه می شود.

ارسال نظر: